تگ کنونیکال درباره چیست؟

تگ کنونیکال درباره چیست؟

تگ کنونیکال به چه معنی است؟

تگ کنونیکال راهیست برای موتورهای جستجو، تا یک URL خاص نشانگر کپی اصلی یک صفحه باشد. استفاده از آن در بروز مشکلات مبنی در محتوای یکسان یا “تکراری” در چندین URL جلوگیری میکند. وقتی موتورهای جستجو، URL ها را با محتوای یکسان کاوش میکنند، می تواند باعث ایجاد تعدادی از مشکلات SEO شود.

چنانچه؛ خزنده‌ های جستجو مجبور باشند. محتوای تکراری زیادی را بررسی کنند، ممکن است. برخی از محتوای منحصر به فرد شما را از دست بدهند. و این تکرار در مقیاس بزرگ ممکن بوده توانایی رتبه بندی را کمرنگ کند. اگرچه محتوای شما رتبه بندی شود. موتورهای جستجو URL اشتباه را به عنوان url اصلی انتخاب می کنند. استفاده از canonicalization کمک کرده. تا محتوای تکراری خود را کنترل کنید. مثلا؛ خزنده‌های جستجو می‌توانند به تمام روش‌های زیر به صفحه اصلی شما برسند. برای انسان،  این URL ها یک صفحه واحد را نشان می دهند. اما، برای یک خزنده جستجو، هر یک از این URL ها یک “صفحه” منحصر به فرد میباشد.

http://www.example.com
https://www.example.com
http://example.com
http://example.com/index.php
http://example.com/index.php?r

تگ کنونیکال درباره چیست؟

تگ های کنونیکال پویا

گاهی یک کد بد باعث شده. یک سایت برای هر نسخه از URL برچسب متعارف متفاوتی بنویسد. پس مطمئن شوید. URL های خود را در سایت های تجارت الکترونیک و CMS-محور بررسی کنید. و از سیگنال های مختلط پرهیز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.

تگ های canonical و تغییر مسیرهای301

تگ های متعارف مثل ریدایرکت های 301 میتوانند از ارزش لینک  عبور کنند. و خطرناک هم هست. افراد می توانند از هر دو URL بازدید کنند.

تگ کنونیکال درباره چیست؟

چگونه تگ های canonical را برای سئو بررسی کنیم؟

اشتباه متداول بیانگر این است. که نشانی متعارف را به URL نشان می دهیم که توسط robots.txt مسدود شده. یا روی “noindex” تنظیم شده است. که می تواند سیگنال های مختلط را به موتورهای جستجو ارسال کند. از روش های زیر بهره ببرید.

  1. مشاهده منبع: در بیشتر مرورگرها، می توانید برای دیدن منبع کلیک راست کنید. یا در نوار آدرس تایپ کنید.
  2. استفاده از MozBar :MozBar نوار ابزار SEO رایگان بوده. که به راحتی برچسب متعارف را در هر صفحه نشان میدهد.
  3. حسابرسی با نرم افزار: اغلب نرم افزارهای ممیزی سئو این امکان را می دهند. که تگ های کنونیکال را بشیوه انبوه بررسی کنید. Moz Pro تگ‌های متعارف گمشده را بررسی کرده. و می‌تواند این کار را برای 100 هزار صفحه در یک زمان انجام دهد!

*برای استفاده از کد تخفیف اسکای روم میتوانید ازین صفحه اقدام کنید.*

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا