سئو جستجوی صوتی گوگل چگونه انجام میشود؟

سئو جستجوی صوتی گوگل چگونه انجام میشود؟

جستجوی صوتی گوگل و سئو آن مورد توجه بعضی از وبمستران است. گوگل هم برای حفظ اعتبار و افزایش رضایت کاربران، قابلیت های مختلفی را ارائه کرده. ازجمله همین، سیستم جستجوی صوتی.

سیستم جستجوی صوتی گوگلسئو جستجوی صوتی گوگل چگونه انجام میشود؟

Google Voice Search از ساده ترین روش ها برای جستجو در گوگل بوده. که باعث بهبود تجربه کاربری می شود. وقتی کاربر، سوال خود را صوتی می پرسد. گوگل به کمک ابزارهای مختلف خود می تواند گفتار کاربر را تشخیص بدهد. مانند؛ google assistant. گوگل به کمک این ابزار مفهوم موردنظر کاربر را جستجو می کند. اما دقت کنید که؛ نحوه بیان سوالات صوتی با زمانی که سوال را تایپ می کنند، تفاوت دارد. این امر باعث شده. تا سئوی محتوا در این دو حالت یکسان نباشد. و جستجوی صوتی گوگل جزء شاخص های رتبه بندی سایت توسط گوگل است.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.

هدف Google Voice Search

باعث می شود. تا مخاطبین آسانتر بتوانند، به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. و جستجوی کلمات بصورت محاوره ای انجام می گیرد. همچنین؛ جستجوی صوتی در گوگل باعث می شود. تا این ابزار، ربات شناخته نشوند. و ارزش سایت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند. برای گوگل بیشتر اهمیت دارد. و جایگاه های بهتری را در نتایج گوگل به دست می آورند. اما مردم با هدف های مختلفی از این تکنولوژی استفاده می کنند. مثلا؛ برخی فرصت کافی برای تایپ ندارند. عده ای به دلیل مشکلات تایپ کردن در دستگاه های خاص، از این قابلیت استفاده می کنند. و همچنین؛ جستجوی صوتی گوگل گزینه مناسبی برای کودکانی است. که سواد تایپ کردن ندارند.

برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.

جستجوی صوتی گوگل و سئو

آمارها حاکی از آن هستند. که 60% کاربران از قابلیت جستجوی صوتی گوگل استفاده می کنند. البته آمار جستجوی صوتی فارسی در گوگل کروم، کمتر از این رقم است. اگر سایت را برای محتوای صوتی آماده کنید. محتوای آن به شکل مطلوبی در موتورهای جستجو نشان داده میشوند. این قابلیت نقش مهمی در توسعه سئو معنایی دارد. جستجوی صوتی گوگل بر اساس مفاهیم کلمات کلیدی انجام میشود. و باعث شده. تا سایت ها در جهت تولید محتوای بهتری حرکت کنند. تکنولوژی جستجوی صوتی گوگل هم بر مفاهیم متکی است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شامل مجموعه ای از فعالیت ها بوده. که در داخل و خارج از سایت انجام می گیرد. اگر این اعمال به طور اصولی و صحیح انجام شوند. رتبه سایت را بسیار بهبود می بخشد. از نکات مهم در سئوی محتوای متنی، کلمات کلیدی هستند.

سئو جستجوی صوتی گوگل چگونه انجام میشود؟

آماده کردن محتوا برای Google Voice Search

  • پاسخ دادن به سوالات
  • افزایش خوانایی محتوای سایت
  • بهینه سازی سایت برای جستجوی موبایل
  • استفاده از تگ اسکیما
  • استفاده از کلمات ساده

فعال و غیرفعال سازی Google Voice Search

برای فعال سازی این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید.
1- ورود به صفحه setting از طریق مرورگر
2- به قسمت پایین صفحه بروید. و گزینه Show advanced settings را انتخاب کنید.
3- فعال کردن گزینه Enable “Ok Google” to start a voice search در بخش Privacy

+برای غیر فعال کردن
1- ورود به بخش تنظیمات و کلیک بر روی google
2- انتخاب گزینه search در قسمت Services header
3- جستجوی عبارت Voice Match
4- غیر فعال کردن گزینه OK Google یا Android Auto و Google Maps
5- باز کردن صفحه Google’s Activity Controls و ورود به حساب خود
6- انتخاب Voice and Audio Activity و خاموش کردن آن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا