جایگاه صفر گوگل درباره چیست؟

جایگاه صفر گوگل درباره چیست؟

جایگاه صفر گوگل همان، اولین نتیجه ای است. که در بالاترین قسمت لیست نتایج و بعداز لینک های تبلیغات نشان داده می شود. که به معنی پاسخ ویژه ازنظر کیفیت و اعتبار، نسبت به رقبا میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.

جایگاه صفر گوگل یا Position zero

موتورهای جستجو برای پاسخ به خواسته های کاربران، به دنبال راهی اتومات و کارآمد برای پردازش درخواست ها بودند. بهترین راه، راه اندازی الگوریتمی بود. که بتواند اطلاعات موجود را بصورت اتومات در فهرست موتور جستجو مرتب کند. و مرتبط ترین آن ها را برای مخاطب نمایش دهد. به همین ترتیب Position zero بوجود آمد.

زمانی که یک جستجوی آنلاین صورت میگیرد. ربات های نمایه ساز گوگل، شروع به اسکن صفحات در فهرست می کنند. و مواردی که با درخواست کاربر مرتبط هستند. را شناسایی می کنند. کلمات کلیدی که مانند عنوان، توضیحات متا و … برای فرمول بندی جستجوی سایت به کار می روند. به ربات ها در تشخیص صفحات مربوطه، کمک می کنند. موتور جستجو بر اساس معیارهای انتخابی، صفحاتی را که به موضوع تحقیق کاربر می پردازند. مرتب می کند. و در نهایت، فقط یک صفحه که بهترین و با کیفیت ترین محتوا را دارد. به کاربران نمایش می دهد. و آن قسمت محتوا که واضح و مختصر به سوال کاربر پاسخ می دهد. را استخراج و در جایگاه صفر قرار می دهد.

جایگاه صفر گوگل درباره چیست؟

مزیت قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل

  1. افزایش تعداد کلیک، بازدید، ترافیک..
  2. به دست آوردن قلمرو بیشتر از serp ها
  3. نمایش سایت در جستجوهای صوتی

Position zero به چند حالت نشان داده می شود. هم به شکل یک پاراگراف 60-40 کاراکتری، جدول، لیست یا ویدئوی یوتیوب. که البته معمولا P0 به صورت یک پاراگراف یا لیست به نمایش در می آید. هر کدام از این موارد در افزایش حجم جستجو در وب سایت شما مفید می باشند.

محتوای قابل نشان در Position zero

  • پاراگراف متنی
  • جداول
  • لیست شماره گذاری
  • نمودارها
  • محتوای چگونه و چطور
  • فهرست‌ها
  • ویدئوها
  • تصاویر
  • تعاریف
  • جستجوهای پرسشی
  • مقایسه ها
  • قیمت ها

چگونه میتوان به جایگاه صفر گوگل رسید؟

از مهم ترین راهکارها برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل، ارائه محتوای با کیفیت میباشد. که باید در عین سادگی، به سوالات مخاطب هم پاسخ دهد. در محتوای خود از جدول، تصاویر، ویدئو استفاده کنید. تمرکزتان را بر کلمات کلیدی بلند بگذارید. و برای جداسازی قسمت های مختلف محتوا از تگ های هدینگ استفاده کنید. باید در تولید محتوا به نیاز کاربران توجه نمایید. مثلا؛ پاراگراف های کوتاه بنویسید. و پاسخ سوالات را به بهترین نحو ارائه دهید.

جایگاه صفر گوگل همان چکیده مهم جدا شده، از جستجوها است. که در پاسخ به جستجوی بازدیدکنندگان، در بالای صفحه گوگل به نشان داده میشود. که این محتوای ساده، مختصر و دقیق مستقیما پاسخ کاربران را می دهد.

جایگاه صفر گوگل درباره چیست؟

Position zero در نتایج وب فارسی

ویژگی ها و الگوریتم های گوگل اغلب در زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیولی اجرا می شوند. و نتایج آن ها بر عملکرد وب در سایر زبان ها تاثیر میگذارد. در گذشته؛ محتواهای فارسی در جایگاه صفر گوگل قرار نمی گرفتند! اما اکنون برای برخی از کوئری های فارسی هم، این قابلیت فعال شده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا