بودجه خزش در سئو چیست؟

بودجه خزش در سئو چیست؟

بودجه خزش همان، میزان توجهی است. که ربات ها یا خزنده های گوگل نسبت به سایت دارند.  هرچه توجه خزنده های گوگل بیشتر باشد. ایندکس صفحات سایت هم بالا میرود.

مفهوم Crawl Budget در سئو سایت

بودجه خزش (Crawl Budget) به تعداد صفحات از سایت گفته میشود. که در یک بازه مشخص توسط ربات های گوگل ایندکس می شوند. میزان این بودجه به بزرگی سایت و تعداد لینک های ورودی و سرور مرتبط است. از آنجاکه؛ تعداد صفحات سایت ها هر لحظه در حال زیادتر شدن است. موتورهای جستجو هم منابع محدودی برای حرکت بین صفحات و ایندکس دارند. صفحاتی که نمره بالاتری بگیرند، انتخاب می شوند. و در اختیار کاربران قرار می گیرند.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞

اهمیت Crawl Budget برای سایت

یکی از مهم ترین اصول در سئو سایت، ایندکس شدن صفحات میباشد. یعنی اگر صفحات سایت به هر دلیلی ایندکس نشوند. سئو سایت سودی ندارد! و دیگر صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل قرار نمی گیرند. اگر که ربات های گوگل وارد صفحه ای از سایت نشوند. و آن را ایندکس نکنند. یعنی که صفحه موردنظر اصلا وجود ندارد. اما؛ اگر میزان بودجه خزش و تعداد صفحات سایت برابر باشند. یعنی همه صفحات سایت ایندکس شده هستند. طبق عقیده گوگل، موتورهای جستجو سه مرحله را دنبال می کنند. تا نتایج مناسبی از صفحات وب به دست آورند.که شامل کراول کردن، ایندکس صفحات و رتبه بندی میباشد. درکل؛ صفحاتی که ایندکس نمی شوند. در نتایج گوگل هم وجود ندارند.

بودجه خزش در سئو چیست؟

تعیین بودجه خزش سایت

بودجه خزش برای هر سایتی متفاوت است. و گوگل برای مشخص کردن بودجه موردنیاز هر سایت فاکتورهای مختلفی را در نظر دارد. از همانند؛ اندازه سایت، راه اندازی سرور، فرکانس به آپدیت لینک ها. هرقدر که سایت بزرگتر باشد. و صفحات بیشتری داشته باشد. قاعدتا به بودجه خزش بیشتری هم نیاز دارد. عملکرد و زمان بارگذاری سایت هم از مواردی است. که می تواند بر کراول باجکت تاثیر بگذارد. لینک های مرده یاهمان dead link از آن دسته لینک هایی هستند. که با کلیک بر روی آنها وارد صفحه می شوید. اگر صفحات بیشتری از سایت کراول شود. یعنی سایت رتبه بهتری به دست می آورد.

مفاهیم Crawl Budget

  1. Crawl limit / host load: یعنی, منابع سرور سایت چه تعداد کراول را پذیرا است.
  2. Crawl demand / crawl scheduling :صفحاتی از سایت که ارزش خزیدن یا دوباره کرول شدن را دارند.

دلایل هدر رفت بودجه خزش سایت

با توجه به اهمیت کراول باجکت باید تلاش کنید. تا بودجه خزش به هیچ وجه هدر نرود. تا بودجه خزش سایت خود را بهینه سازی کنید.

  • Broken or redirected links
  • استفاده از محتوا Duplicate (تکرای)
  • استفاده از محتوای بی کیفیت در سایت
  • بارگذاری پایین صفحات
  • آدرس های اشتباه در site map وبسایت
  • وجود تعداد زیادی صفحات غیر قابل ایندکس در سایت
  • لینک سازی غیر اصولی

بودجه خزش در سئو چیست؟

یکی از راه های افزایش بودجه خزش سایت، رابطه مستقیم آن با اعتبار صفحه (Page Authority) است. یعنی میتوان از طریق تقویت دامنه و اعتبار صفحه بودجه بیشتری برای کراول صفحات به دست آورد. همچنین با انتشار رپورتاژ آگهی میتوان این بودجه خزش را افزایش داد.

اگر با مشکلاتی که در این مقاله ذکر شد. برخورد کردید. حتما برای رفع آن ها اقدام کنید. چون علاوه بر بهینه سازی بودجه خزش می توانید یک تجربه کاربری مناسب برای سایت ایجاد کنید. که باعث می شود. تا بازدیدکنندگان سایتتان افزایش یابند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا