چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟

چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟

با درود فراوان خدمت همراهان وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید دیگری درباره؛ چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ های روند سئوی هر وب‌سایتی، تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا است! این فرآیند، باید اهداف سئوی شما را تعیین کرده. و به شما در تدوین استراتژی‌های کلی سئوی سایت‌تان کمک کند.

چهار مرحله اصلی تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا

تحلیل و بررسی سئو سایت‌های رقیب به 4 مرحله اصلی تقسیم می‌شود:

چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟

1. رقبای بالقوه خود در سئو را شناسایی کنید.

شما تنها وب‌سایت‌ها یا سازمان‌هایی نیستند، که این نوع خدمات، محتوا یا کالا را عرضه می‌کنند، بلکه هر وب‌سایتی که با کلمات کلیدی مشابه در نتایج جستجو قرار دارد، رقیب شما محسوب می‌شود.

2. وضعیت سئوی رقبای‌تان را بررسی و تایید کنید.

همین که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، زمان آن است که ببینید کدام یکی واقعاً رقیب شماست و کدام یکی نیست. برای انجام این کار شما می‌توانید آن دسته از وب‌سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه گرفته‌اند، فیلتر کرده. و در نهایت، آن‌ها را شناسایی کنید.

علاوه بر این، در این مرحله خواهید توانست با تحقیق کلمات کلیدی، فهرست کلمات کلیدی مطلوب خود را طولانی‌تر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی فراتر از رقبای خود و داده‌های حاصل از جستجوی طبیعی‌ استفاده کنید. برای مثال؛ منابع و کلمات کلیدی که شما و رقبای‌تان هیچ کدام برای‌شان رتبه‌ای به دست نیاورده‌اید، می‌توانند فرصت‌هایی اسنثنایی برای بهبود وضعیت سئو شما باشند.

چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟

3. وضعیت وب‌سایت‌تان را با رقبای‌ خود مقایسه کنید.

زمان آن رسیده که سایت‌تان را با سایت‌های رقیب مقایسه کنید. برای این کار شما باید تمامی داده‌های موجود را جمع‌آوری کرده. و کلمات کلیدی خود را بر اساس اولویت دسته‌بندی کنید. فرآیند کار شامل بررسی چگالی کلمات کلیدی، ارتباط کلمات کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی کلمات کلیدی، صفحات رتبه‌بندی شده، میزان محبوبیت لینک‌ها، بهینه‌سازی محتوا و مشخصات صفحات است.

4. کلمات کلیدی اصلی وب‌سایت خود را انتخاب کنید.

سرانجام زمان آن است که داده‌های جمع‌آوری شدۀ خود و رقبایتان را بررسی کنید. به صورتی که بهترین کلمه کلیدی برای فرآیند سئو در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیدا شود. کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت، حجم جستجو و سودآوری را داشته باشند. بهترین نقطه شروع کلماتی هستند، که برایشان رتبه خوبی را به دست آورده‌اید. زیرا؛ این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند.


ابزارها و منابع تحقیق

جدا از موتورهای جستجو و ابزارهای وب‌مستری‌، ابزارهای دیگری هم وجود دارند، که می‌توانند در پیاده‌سازی این فرآیند را؛ یاری کنند. بعصی از آنها عبارت‌اند از:

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟

  • برای شناسایی رقبا می‌توانید، از ابزارهای Alexa Top Sites، SimilarWeb Websites و Sites Profile استفاده کنید.
  • برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید، از ابزارهای KWFinder، Keywordtool.io یا Ubersuggest استفاده کنید.
  • برای پیدا کردن رتبه‌بندی‌ها از Authority Labs، Positionly و Advanced Web Ranking کمک بگیرید.
  • برای تشخیص میزان محبوبیت از Moz SEO Toolbar،Ahrefs، OpenSiteExplorer، CognitiveSEO BAcklink Explorer و MajesticSEO بهره بگیرید.
  • برای تشخیص بهینه بودن صفحات، Moz On-Page Grader، SEOchat’s Page Comparison Tool و Web page SEO analysis tool بسیار سودمند هستند.

چگونه میتوان وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کرد؟

📌نکته:
تمام ابزارهای معرفی شده در بالا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند.همچنین؛تعداد کمی از،
ابزارهای معرفی شده رایگان هستند. برای مثال؛امکان استفاده ازابزارهای بی‌نظیری مانند؛
KWFinder به رایگان وجود ندارد. برای استفاده از این ابزار باید یکی از پلن‌های موجود
 آن را؛ خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا