چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ💜همراه شما هستیم. با آموزش و پاسخ به سوال؛ چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

⭐برای بهره مند شدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐

📽ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدئویی یکی از انواع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی می‌باشد. که با استفاده از محتوای بازاریابی ویدئویی برای ارتقا یک نام تجاری، محصول و یا هرگونه خدمات استفاده می‌شود؛ به زبان ساده‌تر و خودمانی، بازاریابی ویدئویی شامل ساخت فیلم‌های کوتاه (در حدود یک تا پنج دقیقه) با محتوای معرفی و عرضه محصولات می‌شود.


🎥چرا باید از بازاریابی ویدیویی استفاده کنیم؟

خب بگذارید قبل از هر چیزی، با یکسری آمار و ارقام پاسخ این سوال را بدهم: جالب است. بدانید پیش بینی‌ها نشان می‌دهد. تا آخر سال 2021، بیش از 80% فضای ترافیکی اینترنت به ویدیو‌ها اختصاص داده می‌شود. البته، با توجه محبوبیت زیادی که بازاریابی ویدئویی در بین افراد پیدا کرده‌اند، این پیش بینی چندان هم دست نیافتی نخواهد بود. نتایج یک تحقیق که بر روی خریداران چندین فروشگاه اینترنتی معتبر انجام شد، نشان می‌دهد، آموزش یا تبلیغات ویدیویی 90% در تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید تاثیر داشته است.

چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟


با این حال؛ اگر قانع نشده‌اید، که چرا بازاریابی ویدئویی به نفع شماست، هنوز دلایلی هست که می‌تواند شما را مجاب به انجام این روش تبلیغاتی کند:

1. ویدئو سئو سایت را افزایش می‌دهد:

شاید یک مقدار عجیب باشد. اگر به شما بگوییم ویدئو‌ها می‌توانند رتبه بندی سایت شما را در موتور‌های جست‌و‌جو را بالا ببرند! اما به این نکته توجه داشته باشید، که با تولید محتوای بازاریابی ویدئویی و به اشتراک گذاری آن، می‌توانید نرخ کلیک(CTR) بالایی در نتایج گوگل به دست بیاورید. به این معنی که نسبت کاربرانی که روی لینک مطلب شما کلیک می‌کنند افزایش پیدا می‌کند.

2. ویدئو نرخ تبدیل را بهینه می‌کند:

اگر از بازدیدکنندگان همیشگی وبلاگ نوین باشید، حتماً به یاد دارید در مطلبی با عنوان بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ و چرا برای کسب و کارتان اهمیت دارد؟ توضیح دادیم، منظور از نرخ تبدیل این است. که وقتی کاربری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، همان اقدامی را انجام دهد که شما از او می‌خواهید.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد 57% از خریداران فروشگاه‌های آنلاین معروف، بیشتر مایل به خرید محصولاتی می‌باشند. که از آن‌ها ویدیو یا ویدیوهایی تبلیغاتی دیده باشند.

3. ویدئو به آسانی در دسترس عموم است:

چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

طبق آخرین آمارها کاربران ماهانه 1.800 میلیارد ویدیو در آپارات و 8 میلیارد فیلم در یوتیوب تماشا می‌کنند.

به این ارقام تعداد بازدید ویدیوهای موجود در تلگرام و اینستاگرام را هم اضافه کنید! با این حساب به جرأت می‌توانم بگویم؛ با کمک بازاریابی ویدئویی شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

 

4. ویدئو مهیج است.

ویدیو به شما این امکان را می‌دهد. که با کمک موسیقی، به مرکز احساسات مغز مخاطب دسترسی پیدا‌ کنید. همچنین استفاده از افراد مشهور در تبلیغات ویدیویی باعث تاثیر‌گذاری چهره در ذهن مخاطب می‌شود. و همان‌طوری که می‌دانیم، ارتباط انسانی از طریق ویدیو برای تبلیغات شما، به مراتب کار آمدتر از تاثیری هست. که متن یا نوشته تبلیغاتی بر مخاطب می‌گذارد.

5. ویدیو اعتماد مخاطب را بیشتر جلب می‌کند.

مفهوم بازاریابی ویدئویی محتوا محور، این است. که ما به کمک محتوایی که تولید می‌کنیم، اعتماد مخاطب را جلب کنیم و با او رابطه طولانی مدت بسازیم. اصلاً ریشۀ «فروش»، بر اساس اعتماد شکل گرفته است. که تولید محتوای ویدیویی، این اعتماد را بین شما و مشتری‌هایتان به خوبی شکل می‌دهد. خیلی از مشتری‌های بالقوه شما، هنوز کمی می‌ترسند. که نکند سرشان کلاه برود و از شما خرید نمی‌کنند. در این شرایط، تولید یک ویدیو واقعی از محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، حکم نجات دهنده شما را دارد.

6. ویدیو بیشتر به درد گوشی‌‌ بازها می‌خورد.

به این آمارها دقت کنید:

  • 90% آدم‌ها بیشتر از هر کار دیگری با گوشی‌های خود ویدیو نگاه می‌کنند.
  • یوتیوب اعلام کرده، تعداد افرادی که در گوشی‌های خود ویدیو نگاه می‌کنند، سالانه 100% افزایش پیدا می‌کند!
  • از آن طرف، هر روز تعداد کسانی که گوشی هوشمند می‌خرند هم دارد بیشتر می‌شود.

7. بازاریابی ویدیویی، حتی تنبل‌ترین مشتری‌ها را هم به چالش می‌کشد.

ویدیو دیدن، یک راه سریع و آسان برای یادگیری و رشد است. مشتری‌های امروزی هم سرشان آنقدر شلوغ است. که حوصله ندارند متن‌ها طولانی‌ای که در وصف محصولتان می‌نویسید را بخوانند. اما، عاشق این است. که ببینید محصول شما در عمل چطور کار می‌کند. و در این شرایط، بازاریابی ویدیویی به شدت به دردتان خواهد خورد.

8. ویدیوها می‌توانند به اشتراک‌ گذاشته شوند.

اگر دقت کرده باشید، تمام شبکه‌‌های اجتماعی رفته‌ رفته طوری توسعه پیدا کردند. که تولید محتوای ویدیویی، برای کاربران راحت‌تر باشد. مثلاً همین اینستاگرام؛ اولش فقط عکس بود و ویدیو‌های 30 ثانیه‌ای. اما حالا، ویدیوها 1 دقیقه‌ای شده اند، IGTV داریم، لایو برگزار می‌کنیم، استوری می‌گذاریم. و … تازه می‌توانیم تمام این ویدیوها راهم، باهم به اشتراک بگذاریم.

نکته!
مخاطب، اگر احساسش درگیر نشود، هیچ ویدیویی را برای کسی نمی‌فرستد. 
یعنی؛ ویدیو شما باید علاوه بر آموزشی بودن، سرگرم‌کننده هم باشد تا مورد توجه قرار بگیرد.

آیا بازاریابی ویدیوئی به درد کسب و کار شما می‌خورد؟ چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

ویدیو می‌توانید، احساسات مخاطب را هم درگیر کنید. و او را پای صحبت خود بکشانید. پس به جای اینکه چند صفحه بنویسید، یا ساعت‌ها پای تلفن درباره محصولاتتان توضیح دهید، یک ویدیو بسازید تا خودتان تأثیر چندبرابری آن را ببینید.

چرا که دنیای امروز، دنیا تکنولوژی است. و ابزا‌رها و روش‌های دیجیتال در هر زمینه‌ای حرف اول را می‌زنند. بنابراین؛ استفاده از بازاریابی ویدیویی مختص به فعالیت یا گروه خاصی از جامعه نمی‌باشد.


بازاریابی ویدیویی در ایران چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید. که معتقدید بازاریابی و این حرف‌ها همه‌اش برای خارجی‌هاست و به درد ایران نمی‌خورد. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در چند سال اخیر با افزایش استفاده کاربران ایرانی از صفحات اجتماعی به خصوص تلگرام و اینستاگرام، بازاریابی ویدیوئی بسیار رونق یافته.

سایت آپارات به عنوان بزرگترین سرویس به اشتراک‌گذاری ویدیو در ایران محسوب می‌شود. که اخیرا به رکورد 60 میلیون نمایش ویدیو در روز دست یافته. بنابراین؛ بازار ویدیو‌‌ مارکتینگ در آپارات بسیار داغ است. و روز به روز بر رونق آن اضافه می‌شود.

چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟


چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟5نوع اصلی‌ مختلف بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اما این روز‌ها با افزایش محبوبیت صفحات اجتماعی، پای این ویدیوها علاوه بر رسانه‌های ملی، به صفحات مختلف اجتماعی نیز باز شده‌است. یکی دیگر از این روش‌ها، نمایش ویدیو‌های تبلیغاتی بر روی بنرهای موجود در سطح شهر است.

این روش‌ها بسیار تاثیر گذار بوده. و مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند. اما؛ ممکن است بسیار پر‌هزینه باشد. و شما دنبال روش‌های ارزان‌تری باشید. نگران نباشید! شما می‌توانید با انتشار ویدیو‌های خود در برنامه‌ها و سایت‌های مخصوص پخش فیلم، یک بازاریابی ویدیویی ساده و کم‌هزینه را شروع کنید.


1. ویدیوهای آموزشی

اکثر ویدیوهای آموزشی که می‌توانند، برای شما تأثیر گذار باشند، در 4 دسته زیر قرار می‌گیند:

آموزش قدم به قدم

این ویدیو‌ها به بینندگان کمک می‌کند. تا چیز‌های جدیدی یاد بگیرند. و ذهن آن‌ها را آماده پذیرش کسب‌و‌کار و راهکار‌های شما می‌کند. این نوع از بازاریابی ویدیویی را قالباً در سایت‌‌هایی که به آموزش مطلبی خاص می‌پردازند. و همچنین؛ سایت‌های انتشار ویدیو، مشاهده می‌کنیم.

مصاحبه با افراد کارشناس

با کارشناسان صاحب نام مصاحبه‌هایی ترتیب داده، و ویدیو‌های این مصاحبه‌ها را را برای مخاطبان به نمایش بگذارید. تا از این طریق بینندگان در جریان بحث‌های کارشناسی شما قرار گرفته. و متوجه حرفه ای بودن شما بشوند. معمولاً؛ ویدیوهای این روش، طولانی‌تر از ویدیوهای سایر روش‌ها است. و به همین دلیل در تبلیغات تلویزونی به نمایش در می‌آیند.

ویدیوهای زنده

با مشاهده این ویدیو‌ها مخاطبان با عوامل پشت صحنه و جزئیات بیشتری از کسب‌و‌کار شما آشنا شده. و راحت‌تر می‌توانند به شما اعتماد کنند. امکان ضبط ویدیو‌های live شبکه هایی مانند؛ اینستاگرام، توییتر و فیسبوک نمونه‌ای از این نتورک‌مارکتینگ می‌باشد. که در ایران ویدیو live اینستاگرام از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

ویدوهای توضیحی

این ویدیو‌ها به مخاطب شما نشان می‌دهد. که چرا به محصولات و خدمات شما نیاز دارد. و می‌تواند مشکل یا مشکلات خود را با استفاده از محصولات و خدمات شما تا حدی برطرف کند. اکثرا بازاریابی ویدیویی در تلوزیون خود را به این شکل نشان می‌دهد.


2. ویدیو درباره کمپانی

در کنار ویدیوهای آموزشی، دو دسته زیر می‌توانند تاثیرات خوبی را در ویدیو مارکتینگ برند شما بگذارند:

ویدیو از رویدادها

از  رویدادهایی که برگزار می‌کنید، ویدیو بسازید. و بدون آنکه کلمه‌ای حرف بزنید، برندتان را حسابی پروموت کنید. رویداد شما درباره هرچه که باشد، در همان مورد به مشتری‌هایتان اطلاعات خواهید داد. مثلاً؛ اگر جشنی برگزار گرده باشید، مخاطب می‌فهمد که شرکت شما چقدر محیط شادی دارد. اگر خیریه برگزار کنید، مخاطب متوجه می‌شود که شما اهل کمک کردن هستنید. و …

ویدیوهای تجاری

ویدیو‌های تجارتی یا(Brand) اهداف و دیدگاه‌های کلی کسب و کار شما را به مخاطب نشان می‌دهد. هدف اصلی این فیلم‌ها جذب مخاطبانی با خط فکری مشابه شماست.


3. ویدیو محصول

ویدیوهایی که می‌توانید از محصولاتتان تهیه کنید. به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

ویدیو نسخه نمایشی (دمو) از محصول

در این ویدیوها به خوبی باید امکانات و ویژگی‌های محصولتان را به تصویر بکشید. پس هم می‌توانید در ویدیو صحبت کنید، هم می‌توانید یک موزیک باحال روی ویدیو بگذارید. محصول شما، باید باعث افتخار شما باشد، تا بتوانید با عشق درباره آن صحبت کنید.

ویدیو رونمایی محصول

وقتی یک محصول جدید تولید می‌کنید، حتماً در یک ویدیو از آن رونمایی کنید. تا بازخوردهایتان صد برابر شود. حتماً وقتی یک محصول جدید تولید می‌کنید، ذوق زده‌اید! یادتان باشد. که در این ویدیو، باید با مخاطب کاری کنید که هم‌اندازه شما ذوق‌زده شود.


4. ویدیوهای نظر کاربران

نظر افرادی که از محصولات شما استفاده کرده‌اند، همیشه تأثیرگذار بوده است. در ادامه چند نوع از آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم:

ویدیو نظر مشتریان

از بهترین و محبوب‌ترین ویدیو‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود. زیرا؛ به مخاطب نشان می‌دهد. که افرادی با مشکل یا نیازمندی مشابه او وجود دارند. و ارتباط چهره ‌با‌ چهره بسیار تاثیر گذار است. این نوع از بازاریابی ویدیویی را به وفور در اینستاگرام شاهد هستیم. این نوع از ویدیو به شدت برای مشتری‌هایی که می‌خواهند، خرید کنند. اما هنوز شک و تردید دارند، مفید است. در یک نگاه، اعتمادشان جلب می‌شود. و دکمه خرید را می‌زنند.

ویدیو نظر کارمندان

کارمندان شما، کسانی هستند. که برند شما را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسند. در واقع تنها کسانی که می‌دانند، کار کردن برای شما چه مزیت‌هایی دارد، کارمند شما اند. تهیه ویدیو از آنها، فرصت بسیار خوبی است. که افراد را با محیط شرکت و فرهنگ شرکتتان آشنا کنید.


5. ویدیوهای سرگرم کننده

با استفاده از این ویدیو‌ها می‌توان مفاهیم تخصصی و پیچیده را به سادگی به مخاطبان توضیح داد. مفاهیمی که شاید درک آن‌ها در حالت عادی برای تمام افراد امکان‌پذیر نباشد. حتما خیلی از شما با انیمیشن‌هایی مثل سوریلند آشنایی دارید. و دیده‌اید که چگونه بعضی از بازاریابان این فرصت را غنیمت شمرده و به عنوان اسپانسر سازندگان این قبیل انیمیشین ها‌ و یا ویدیو‌های طنز که در شبکه‌های اجتماعی تبادل می‌گردند. خود را معرفی کرده. و با این کار گام محکمی در عرصه ویدیو‌ مارکتینگ بر می‌دارند.


برای شروع بازاریابی ویدیوئی چه باید کرد؟ چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

خب طبیعی هست، که اولین قدم برای تبلیغات ویدیویی، ساخت ویدیو و انتشار آن در سایت‌ها، صفحات اجتماعی و… است.

ولی مسئله اصلی اینجاست که موضوع را می‌دانید. و شاید ایده‌های بسیاری هم در سر داشته‌باشید. اما وقتی زمان عملی کردن و ساخت ویدیو می‌رسد، سردرگم می‌شوی.د و نمی‌دانید دقیقاً چه کار باید بکنید.

اگر تجربه‌ای در زمینه بازاریابی ویدیویی ندارید. اصلا نگران نباشید. در اینجا چند ایده ساده و کار آمد در بازاریابی ویدیویی را با هم مرور می‌کنیم.

مرحله اول:

✔از طرف تیم کاری خود ویدیو کوتاهی به منظور تشکر از مشتری‌هایی که متقاعد به خرید از شما شده‌اند. و همچنین مشتری‌های جدیدی که ممکن است. جذب محصول شما شوند، تهیه کنید.
✔یک نمونه نمایشی از محصول خود را فیلم برداری کنید. و برای مخاطبان به نمایش بگذارید تا به خوبی با محصول آشنا شوند.
✔چگونگی عملکرد و ویژگی های محصول خود را در قالب تصویر های متحرک (GIF) به مخاطبان نشان دهید. تا متوجه شوند. با چگونه محصولی مواجه هستند.
✔از تعریف‌ها و علاقمندی مشتری‌های واقعی فیلمی 15-20 ثانیه ای تهیه کنید. تا از این طریق مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.

مرحله دوم:

✔فیلم برداری پیشرفته‌تر و همراه با جزئیات بیشتری از علاقمندی مشتری‌ها به محصول خود، داشته‌باشید. و آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. بسیاری از مخاطبان تحت تاثیر سبک زندگی و علایق مشتری‌های حاضر در تبلیغ می شوند. و این موضوع آن ها را راقب به استفاده از محصول شما می‌کند.
✔ویدیو‌های طولانی‌تری از نمایش و معرفی محصول تهیه کنید. همچنین می‌توانید از ویدیو‌های آموزشی و تخته سفید (Whiteboard Video)  به‌عنوان تبلیغات خود استفاده کنید.
✔در مورد کسب و کار خود، اهداف و دیدگاه‌‌های کلی آن، ویدیو کوتاهی برای آشنایی مخاطبان بسازید.

مرحله سوم:

✔نمونه نمایشی کامل و جامعی از محصول خود را در قالب فیلم به نمایش بگذارید.
✔ویدئو‌های آموزشی و توضیحات مختصر را جایگزین پست‌های طولانی و پیچیده وبلاگ خود کنید.
✔مصاحبه طولانی‌تری با عوامل کلیدی کسب و کار خود داشته باشید. تا مخاطبان تا حدی در جریان چگونگی روند کار قرار گیرند.
✔سخنرانی‌های زنده ای از عوامل کسب و کار فیلم‌برداری کنید و سپس؛ آن را ضمیمه رندر نهایی نمایید.
✔برای فراخوان‌های مختلف خود (مثل: با ما تماس بگیرید، ما را به دوستان خود هم معرفی کنید، برای امتحان رایگان به ما بپیوندید و …) ویدیو‌هایی بسازید. تاثیرش به مراتب در مخاطب بیشتر خواهد بود.


نتیجه‌گیری

بازاریابی ویدئویی این روزها بسیار رونق یافته و یکی از موثر‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی به حساب می‌آید. تاثیر ویدیو بسیار بیشتر از نوشته‎‌های وبلاگی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و ایبوک‌هاست.

اما نمی‌توانیم از هزینه‌های نسبتاً بالای این روش تبلیغات چشم پوشی کنیم. بنابراین؛ اگر قصد دارید از بازاریابی ویدئویی برای افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم آن را به روش صحیح‌اش انجام دهید.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا