پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، باآموزشی دیگر درباره؛ پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


تخفیف دادن خوب است یا بد؟پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

یک رفتار اشتباه در انتخاب استراتژی‌های تخفیف باعث می‌شود، که مشتریان در زمان‌های عادی از خرید منصرف شوند. و تنها به خرید با تخفیف عادت کنند. ولی قرار نیست یک‌طرفه به قاضی برویم، تخفیف همیشه هم بد نیست؛ اتفاقاً اگر با اطلاعات و اصول درست انجام شود، می‌تواند شما را از بحران‌ها نجات دهد و فروشتان را بیشتر کند.


📈6 پیامد انتخاب استراتژی‌های تخفیف اشتباه

احتمالاً کسب‌و‌کارها همین علاقه به تخفیف مردم را که می‌بینند، فکر می‌کنند که هر نوع تخفیفی بزنند، سود و فروششان بیشتر می‌شود. ممکن است. شما همین الآن در حال انتخاب یک تخفیف چندین درصدی به فلان مناسبت برای محصولات خود باشید. و در مورد مقدار آن و چگونگی ارائه‌اش شک داشته باشید. شاید در خیالتان هم تصور می‌کنید، که پس از اجرای تخفیف، چندین برابرِ قبل فروش داشته و مشتریان را به سمت فروشگاه جذب می‌کنید. اما مطمئن باشید که این‌طور نیست! تنها یک اشتباه کوچک لازم است. تا تمامی سود خیالی‌تان را به ضرر تبدیل کنید.

1_ مشتری به تخفیف عادت می‌کند.

وجود یک بنر همیشگی بالای فروشگاه اینترنتی شما یا یک برچسب بزرگ روی شیشه مغازه که روی آن کلماتی مانند؛ off، تخفیف، حراج و… نوشته شده است. باعث می‌شود، این کلمات همیشه کنار برند شما بماند! بنابراین؛ دیگر نمی‌توانید محصولات خود را با قیمت عادی به قشر وسیعی از مخاطبان بفروشید. مگر با تخفیف‌های زیاد. حتی شاید مشتری شما محصول‌تان را با قیمتی بالاتر، از رقیبتان خریداری کند. اما از شما نه، چون در صورت خرید از شما ضرر کرده است.

2_ محصولات در ذهن مشتری بی‌ارزش می‌شوند. پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

بیشتر انسان‌ها ارزش یک محصول یا خدمت را از قیمت آن برآورد می‌کنند. یعنی؛ ممکن است. که کیف چرم 250 هزار تومانی شما نسبت به همین محصول و کیفیت مشابه با قیمت 400 هزار تومان در فروشگاه کناری، ارزش کمتری در ذهن مخاطب داشته باشد. پس اینکه؛ به طور ناگهانی قیمت محصول 100 هزار تومانی‌تان را نصف می‌کنید، ارزش آن هم در ذهن مخاطب نصف شده. و مانع خرید او می‌شود.

3_ اعتماد به نفس فروشنده کاهش می‌یابد.

شما با ارائه تخفیف‌های دوره‌ای، مناسبتی و حتی بی‌دلیل روی محصولات، به خود القا می‌کنید. که به دلیل کمبود توانایی در فروش، مجبور به استفاده از دیگر راهکارها برای افزایش فروش هستید. چیزی که باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود.

4_ اعتماد مشتریان کاهش می‌یابد.

سؤالاتی که پس از ارائه تخفیف‌های ناگهانی، در ذهن مشتری شکل می‌گیرد، با این رفتار نه تنها اعتماد آن‌ها به شرکت شما از بین می‌رود، بلکه کلی سوال و ابهام ذهنی در ذهنشان به وجود می‌آید. که تجربه خریدشان را خراب می‌کند. نتیجه همه این‌ها برندسازی منفی در ذهن مشتری است. این حالت اغلب برای تخفیف‌هایی که به ناگهان، به اصرار مشتری و یا در سایت برای افزایش احتمال خرید قرار می‌دهید، به وجود می‌آید.

5_ محصول بی اهمیت می‌شود.

وقتی که برای افزایش فروش محصولات، فقط به کاهش قیمت و تخفیف متکی باشید. ممکن است. از کارهای مهم‌تر دیگر عقب بمانید.

6_ کاهش سود، باعث کاهش قدرت می‌شود.پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

زمانی که شما محصول خود را با تخفیف و با قیمت پایین می‌فروشید، عملاً دارید؛ از حاشیه سود کارتان کم می‌کنید. حالا شما با سود کم و هزینه زیادی مواجه هستید. در آخر، کاهش سود فقط به خالی شدن جیب شما منتهی نمی‌شود. بلکه باعث می‌شود، استاندارد کار شما کاهش یابد. مثلاً:

  •  باعث می‌شود تا در تبلیغات ضعیف عمل کنید.
  • از استخدام نیروهای زبده باز بمانید.
  • مشتریان خود را پشتیبانی نکنید. و…

چون اگر بخواهید در همه این‌ها قوی باشید و از سود خودتان هم بگذرید، دیگر هزینه‌ها سر به فلک می‌کشد. و به زودی باید منتظر شکست کسب‌و‌کار فیزیکی یا آنلاین خود باشید.


 📉6 استراتژی تخفیف مناسب برای افزایش سود

پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

تمامی نکات گفته شده، مربوط به استفاده از استراتژی‌های تخفیف غلط بودند، نه هر نوع استراتژی. در ادامه به 6 موقعیت مناسب برای ارائه تخفیف به مشتریان میپردازیم. که می‌توانند به خوبی باعث رشد مجموعه شما شوند.

1_ برای تسویه حساب سریع انگیزه ایجاد کنید.

پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

بجای تخفیف دادن می‌توانید شرایط پرداخت بلندمدت برای مخاطبانتان قرار دهید. تا بتوانند به راحتی هزینه محصولات و خدمات را بپردازند. مثلا «تسویه حساب مبلغ مورد نظر در 3 ماه و طی 3 فقره چک». در چنین شرایطی می‌توانید با یک کد تخفیف، آن‌ها را تشویق به پرداخت سریع‌تر صورت حساب کنید.

2_  از مشتری ناراضی دلجویی کنید.

هرگونه مشکل فنی و غیرفنی برای مشتری در فروشگاه فیزیکی یا آنلاین، به معنای تجربه بد کاربری و تصویر ذهنی بد از برند شماست. در این زمان وقت آن است. که با یک کد تخفیف، از مشتری دلجویی کنید. و رضایتش را به دست آورید. این خاطره از پشتیبانی مثبت شما در ذهن مخاطب می‌ماند. و حتی ممکن است. او این تجربه خوب را با دیگران در میان بگذارد.

3_ انبار تکانی کنید.

در بسیاری از فروشگاه‌ها، نگه داشتن محصولات قدیمی به دلیل عوض شدن مد، فاسد شدن آن‌ها و… باعث به وجود آمدن ضرر مالی می‌شود. در این زمان یک تخفیف فصلی واقعی می‌تواند جلوی ضرر شما را بگیرد و طبق گفته قدیمی‌ها جلوی ضرر را از هرجا بگیری منفعت است. منفعت تخفیف پایان فصل هم این است که نه تنها محصولات قدیمی و اضافی فروش می‌رود، بلکه باعث می‌شود نام شما برای مدتی بر سر زبان مشتریان و مخاطبان کسب‌وکارتان بیوفتد.

4_ بازاریابی «دهان به دهان» راه بیندازید.پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

«دوستان خود را به این اپلیکیشن دعوت کنید و یک سفر رایگان هدیه بگیرید». حتماً شما هم از این دست پیام‌ها زیاد دریافت کرده‌اید. دادن سفر رایگان به مشتریانی که مخاطبان جدید را به استفاده از تاکسی اینترنتی تشویق کنند. هزینه بالایی برای شرکت‌های مذکور دارد. سوال اینجاست که چرا این همه هزینه صرف می‌کنند؟

دلیلش، اهمیت و توان بالای «بازاریابی دهان به دهان» در موفقیت کسب‌وکارهاست. با استفاده از این استراتژی، شرکت‌ها مشتری‌ها را هم در بازاریابی خودشان سهیم می‌کنند. اگر قصد دارید تا از استراتژی‌های تخفیف در فروشگاه خود استفاده کنید، می‌توانید از آن در جهت بازاریابی دهان به دهان بهره ببرید.

5_ مشتریان سابق را تشویق به خرید دوباره کنید.پیامد های منفی در تخفیف گذاری های اشتباه

همه مدیران موفق این موضوع را می‌دانند، که جذب مشتری جدید بسیار هزینه‌بر تر از نگهداری مشتری سابق است. پس قدر مشتریان فعلی خود را بدانید. تا وفاداری آن‌ها به شما همیشگی باشد.

یک ایمیل یا تماس تلفنی و دعوت به خرید مشتریان قدیمی با تخفیف مناسب و چشمگیر، می‌تواند، باعث شود تا آن‌ها دوباره به یاد‌تان افتاده و از شما خرید کنند.

6_ روی حجم و تعداد بالا تخفیف بگذارید.

تخفیف‌های حجم و تعداد می‌توانند، درد خرید مشتری را هم کاهش دهند. مثل؛

  • تخفیف 20 درصدی برای خریدهای بیشتر از 200 هزار تومان.
  • ارائه یک محصول کوچک رایگان در کنار یک محصول گران قیمت.
  • ارسال رایگان محصولات برای یک سقف تعیین شده از خرید.
  • و…

✅کلام آخر

**شخصی‌سازی تخفیف** مخاطبان همیشه دوست دارند، هدیه‌ای خاص دریافت کنند. که کس دیگری نگرفته است. تخفیف 20 درصدیِ واقعی جذاب است. اما تخفیف 10 درصدی که به نام من صادر شده. و تنها من بتوانم از آن استفاده کنم، جذابیت بیشتری دارد.

سعی کنید. تا با بهانه‌های مختلف از جمله:

  • خرید قبلی
  • روز تولد
  • قرعه کشی (واقعی)
  • فعالیت بالا
  • و…

به مخاطبان خود تخفیف‌های کاملاً شخصی ارائه کنید. این تخفیف‌ها می‌توانند باعث می‌شود. که مشتری به شما وفادار بماند. و حتی شما را با ذوق و شوق به بقیه معرفی کنند.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا