پهنای باند موردنیاز برای سیستم تلفن VoIP

پهنای باند موردنیاز برای سیستم تلفن VoIP

این مقاله؛ در خصوص پهنای باند موردنیاز برای سیستم تلفن VoIP بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.


سیستم تلفنی VoIP

استفاده کردن از سیستم ویپ  یا همانVoIP؛ روش ارتباطی مقرون‌ بصرفه‌ برای کسب‌ و کارها میباشد. همانطور که در پست های قبلی اشاره کردیم. این سیستم مبتنی بر اینترنت بوده. و برای راه‌اندازی و استفاده از آن دیگر نیازی به خطوط تلفن سنتی ندارید. به دلیل وابستگی سیستم VoIP به اینترنت، نیاز است. از کیفیت و سرعت اینترنت سازمانی خود مطمئن باشید.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

درباره پهنای باندپهنای باند موردنیاز برای سیستم تلفن VoIP

پهنای باند همان؛ قابلیت انتقال داده از یک نقطه به نقطه دیگری در مدت زمان مشخص میباشد. که هرچه پهنای باند بیشتر باشد. انتقال داده هم بیشتر بوده. از آنجایی که داده‌ های صوتی حجم بسیار بیشتری نسبت به داده‌های متنی دارند. و به دلیل اینترنتی بودن سیستم VoIP، لازم است. اینترنتی با پهنای باند متناسب با نیاز تهیه کنید.

پهنای باند موردنیاز برای سرویس تلفنی VoIP شما به تعداد تماس‌های همزمان بستگی دارد. از آنجایی که؛  پهنای باند شامل دو سرعت دانلود و آپلود می‌شود. بنابراین؛ هر چه سرعت آپلود داده‌ها بیشتر باشد. تماس‌های باکیفیت‌تری خواهید داشت. و در صورت پایین بودن سرعت آپلود،‌ احتمال قطعی و تداخل در تماس‌های شما وجود خواهد داشت. در جریان باشید، که در سرویس‌های پهنای باند اشتراکی، معمولا علاوه بر اشتراکی بودن پهنای باند در بین کاربران، سرعت دانلود و آپلود همواره در حال‌تغییر است. و در زمان اوج مصرف احتمال کاهش سرعت و در نتیجه تداخل در سیستم VoIP وجود دارد.

اگر که؛ از نرم‌ افزارهای مرکز تماس و CRM خاصی در سازمان خود استفاده کنید. در میزان پهنای باند موردنیاز شما تاثیر خواهد داشت. تماس‌های ویدویی نیز حدودا ۳ تا ۲۰ برابر بیشتر از تماس‌های صوتی به اینترنت نیاز دارند.

نکات مهم پهنای باند

برای رمزگذاری و فشرده‌سازی داده‌ ها بر بستر اینترنت از کدک‌ها استفاده می‌شود. هر کدام از این کدک‌ها مخصوص داده‌های مختلف مثل؛ داده صوتی، متنی و فکس هستند. که آن‌ها را از حالت آنالوگ به بسته‌های داده دیجیتال تبدیل می‌کند. این کدک‌ها تاثیرات بسیاری بر کیفیت صدا دارند. بنابراین؛ لازم است. از کدک‌های مناسب استفاده شود. تا به کیفیت مطلوبی در تماس‌ها دست پیدا کنید.

پهنای باند موردنیاز برای سیستم تلفن VoIP

چون؛ فناوری VoIP صرفاً بر پایه اینترنت است. کیفیت تماس‌های  شما بستگی به سرویس اینترنتی انتخابی شما دارد. هنگام انتقال از تلفن‌های سنتی به فناوری VoIP، همواره تست‌های سرعت پهنای باند را اجرا کنید. پس باید، از پهنای باند کافی برای برقراری تماس های VoIP با کیفیت بالا استفاده کنید. در صورتی‌که کیفیت تماس‌های شما کم است. می‌توانید تنظیمات روتر خود را تغییر دهید. و الویت شبکه‌ داده‌های خود را بر روی تماس‌های صوتی تنظیم کنید. این امر مانع از تأثیرگذاری سایر برنامه‌ها بر کیفیت تماس‌های سازمانی شما می‌شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا