همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزش درباره همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


اینماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

اینماد (یا همان E-Namad) یک لوگوی نمادی است، که برای تایید صلاحیت و هویت فروشگاه‌های اینترنتی (و فقط و فقط فروشگاه‌های اینترنتی) ارائه می‌شود.

در حقیقت نماد اعتماد الکترونیکی باعث می‌شود، که خریداران سایت شما بتوانند؛ به شما اعتماد کنند. این لوگو  منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود.

🔰انواع لوگو نماد اعتماد الکترونیکی

اعتبار و کیفیت سایت‌ها در اینماد با ستاره‌ها نشان داده می‌شوند. تعداد ستاره‌های بالاتر، نشان دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد وب‌سایت است. انواع نماد الکترونیکی به شرح زیر است:

+نماد موقت: نماد موقت برای سرعت بخشی به فرآیند اخذ اینماد است. و به سایت‌های فروشگاهی با حداقل معیارهای موجود داده می‌شود.

+نماد دائم یک ستاره: پس از اعطای نماد موقت، فروشگاه جهت دریافت نماد دائم بررسی می‌شود. کسب‌‌ و‌ کارها برای دریافت نماد دائم، باید مجموعه‌ای از معیارها را داشته باشند. تا تأیید شوند که در ادامه مطلب آن‌ها را آموزش می‌بینیم.

+نماد دائم دو ستاره: بعد از اینکه نماد دائم یک ستاره شما صادر شد، میتوانید با راه اندازی ssl سایت‌تان، نمادتان را به دوستاره تغییر دهید.


چرا باید برای سایت خودم نماد اعتماد الکترونیکی بگیرم؟همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

یکی از راهکارهای اصلی جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه‌های اینترنتی، لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی است. با گرفتن ای نماد فعالیت فروشگاه اینترنتی شما قانونی می‌شود؛ به طوری که کاربران با اطمینان از سایت شما خرید می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های داشتن نماد اعتبار الکترونیکی، دریافت درگاه بانکی می‌باشد.همچنین؛ می‌توانید با اداره پست قرارداد ببندید. و سیستم تحویل در محل داشته باشید.

دقت کنید؛ که بدون گرفتن E-Namad، شما هیچ کدام از این دو کار را (حداقل به صورت قانونی) نمی‌توانید انجام دهید.


دریافت نماد اعتماد الکترونیکی چقدر دنگ و فنگ دارد؟

به‌طور کلی؛ در مقایسه با سایر فعالیت‌های اداری، فرایند گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی سختی زیادی ندارد. تنها کافیست؛ این آموزش را تا انتها مطالعه کنید. تا مراحل لازم برای این کار را یاد بگیرید.

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

میانگین زمان دریافت

با توجه به زمانی که صرف تأیید آدرس، شماره تماس محل فعالیت کسب‌ و کار اینترنتی و استعلام صلاحیت فردی می‌شود. در صورتی که در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص اعلامی از سوی کارشناسان اقدام کنید، ظرف مدت هفت الی ده روز نشان اعتماد الکترونیکی اعطا خواهد شد.

هزینه دریافت

هزینه‌هایی که برای دریافت اینماد در گذشته نیاز به پرداختشان داشتید، شامل یک 35 هزار تومان برای دریافت بسته پستی حاوی تعهدنامه و همچنین؛ هزینه‌های مربوط به دفتر اسناد رسمی و کپی برابر اصل شده مدارک بود. اما؛ به تازگی قوانین جدیدی در مرکز توسعه تجارت ثبت شده که طبق آن، باید در ابتدا و بعد از آن به صورت دوسالانه، 175 هزار تومان جهت دریافت نماد پرداخت کنید. علاوه بر این یک هزینه 17 هزار تومانی جداگانه هم برای ارسال محموله پستی در نظر گرفته شده است.

حضور فیزیکی؟

تا همین یکی دوسال پیش باید مدارک هویتی خودتان را به یکی از دفاتر اسناد رسمی می‌بردید تا هویت‌تان تأیید شود. اما در قوانین جدید فقط کافی است طبق دستورالعمل‌ها، از محل کار یا منزل‌تان شماره‌های تلفن و… را تأیید کنید. بنابراین دیگر نیاز به مراجعه حضوری به هیچ محلی را ندارید.


شرایط اعطای لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی

برای دریافت لوگوی ای نماد لازم است شرایط زیرا را داشته باشید.

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

1. عرضه کالا یا خدمات در سایت

نماد اعتماد الکترونیکی تنها به سایت‌هایی که خرید و فروش در آن انجام می‌شود، تعلق می‌گیرد. اگر صرفاً در سایت خود درباره محصولات یا خدمات‌تان اطلاع رسانی کرده‌اید. و امکان سفارش‌گیری آنلاین وجود ندارد، نیازی به دریافت اینماد ندارید. همچنین توجه داشته باشید، باید برای دامنه یا زیردامنه‌ای که خرید در آن صورت می‌گیرد، درخواست اینماد کنید.

2. درج قیمت محصولات یا خدمات

یکی دیگر از شرایط اخذ اینماد درج مشخصات محصولات یا خدمات، از جمله قیمت و تعرفه کالای عرضه شده در سایت است. همچنین؛ ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید الزامی می‌باشد.

3. صاحب امتیاز دامنه

امتیاز دامنه سایت باید به نام فرد درخواست دهنده نماد اعتبار باشد. و امتیاز دامنه متقاضیان حقوقی، باید به نام شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن ثبت‌شده باشد. اطلاعات صاحب تمام دامنه‌ها در سایت Whois درج می‌شود. پس از ورود به این سایت، در باکس جستجو آدرس دامنه سایت خودتان را وارد کنید. و روی دکمه SEARCH کلیک کنید.

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

4. تایید صلاحیت

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید صلاحیت فردی شما از سمت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید شود. در حالت عادی نیازی نیست به صورت حضوری مراجعه کنید. نتیجه استعلام تایید صلاحیت در پرونده نماد در سامانه ثبت می‌شود. و از طریق ایمیل برای‌تان ارسال خواهد شد.

اگر جواب استعلام منفی باشد، پرونده به حالت تعلیق در می‌آید، هویت فرد رد صلاحیت‌شده، وارد لیست سیاه می‌شود. و امکان درخواست مجدد وجود نخواهد داشت. اما فرد می‌تواند بعد از ورود به پنل کاربری خود، درخواست فرجام خواهی ثبت نماید.

برای درخواست فرجام خواهی باید، به دادگاه تشکیل پرونده مراجعه نمایید. و مدارکی مثل رأی دادگاه مبنی برائت، سند مشخص کننده اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه، مدرکی که نشان‌دهنده مختومه شدن پرونده سوء سابقه و یا هرگونه سند دال بر رفع مشکل سوء سابقه را به همراه درخواست فرجام خواهی به ایمیل amaken@enamad.ir ارسال نمایند.

5. حداقل سن 18 سال

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی داشتن 18 سال تمام است. در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال داشته باشد، ارائه حکم رشد از دادگاه الزامی می‌باشد. در قوانین قدیم برای دریافت اینماد، آقایان نیاز به داشتن کارت پایان خدمت داشتند. که در قوانین جدید این موضوع مشاهده نشده و بدون نیاز این مدرک هم اینماد برای شما صادر می‌شود.


همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکیمدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد

مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به شرح زیر می‌باشد.

متقاضیان حقیقی:
  • تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)
  •  تعهدنامه شخصیت حقیقی (در ادامه نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد)
  • عکس از مدارک هویتی
  • اجاره نامه یا سند ملک کسب و کار (یا منزل)
متقاضیان حقوقی (تجاری / غیرتجاری):
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی
  •  تصویر اصل اساسنامه
  •  آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)
  •  آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت‌مدیره (در صورت وجود)
  •  آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شركت (در صورت وجود)
  •  تعهدنامه شخصیت حقوقی (در ادامه نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد)
  •  تصویر پروانه / مجوز فعالیت

چرا باید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی تعهدنامه بدهیم؟

تعهدنامه به منظور تایید رسمی قوانین جاری کشور در زمینه تعهدات فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد. برای این کار، کافی است. صفحه تعهدنامه داخل سایت را مطالعه و تیک قبول کردنش را بزنید.


ثبت نام و مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

خب، به سراغ مراحل دریافت اینماد میرویم. در اولین مرحله، وارد سایت enamad شوید:

روی گزینه «کسب و کارها» در منو را انتخاب و از زیرمنو باز شده «ثبت نام و ورود به پنل کاربری» را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که برایتان باز می‌شود، باید روی دکمه «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید.

در این فرم، نوع شخصیت را روی شخصیت حقیقی قرار دهید. و در ادامه یک ایمیل، یک شناسه کاربری دلخواه (id) و یک رمز امن در کادرهای گفته شده وارد کنید. در انتها هم بعد از نوشتن پاسخ سؤال گفته شده، تیک دو گزینه انتهایی را بزنید.

بعد از پر کردن تمامی فیلدها باید تأیید را انتخاب کنید. سپس؛ برای تأیید ایمیل‌ به ایمیلتان بروید و آنجا روی لینکی که از طرف سایت اینماد برای شما ارسال شده کلیک کنید. تا عضو این سایت شوید. حالا دوباره وارد سایت اینماد شده. و با انتخاب گزینه ورود، از همان منو کسب و کارها، وارد سایت شوید. در صورتی که تمامی این مراحل را به درستی انجام دهید، داشبورد سایت اینماد (تصویر پایین) برای شما به نمایش در می‌آید.

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

➕آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

طراحی داشبورد اینماد، برخلاف بیشتر سایت‌های دولتی و غیرخصوصی، کاربر پسند است. و مشکل خاصی در کار با آن وجود ندارد. در قدم اول باید گزینه مشخص شده، «تکمیل اطلاعات» را انتخاب و بعد از آن روی گزینه «تکمیل فرم اطلاعات» بروید.

در صفحه جدید باید اطلاعات ساده‌ای مثل نام، نام خانوادگی، محل سکونت، اطلاعات تماس و… را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره همراه وارد شده باید به نام شخص متقاضی دریافت اینماد باشد. بعد از تأیید کردن این اطلاعات به سراغ فرم بعدی در همان منو کسب و کارِ داشبورد، به نام «بارگذاری مدارک» بروید.

در این بخش باید از تمامی مدارک خواسته شده عکس بگیرید. و با استفاده دکمه روبروی هر فیلد آن را بارگزاری کنید. دقت داشته باشید که در صورت بی کیفیت بودن تصاویر روند دریافت اینماد سایت به تعویق می‌افتد. بنابراین؛ عکس‌های با کیفیتی تهیه کنید. قسمت‌هایی مثل کارت پایان خدمت را هم در صورت عدم وجود، خالی بگذارید. در نهایت بعد از اینکه مدارک خواسته شده را ارسال کردید، دوباره به منو سمت راست بروید و این بار گزینه احراز اطلاعات را انتخاب کنید.

در این بخش باید با وارد کردن شماره تلفن و طبق توضیحات شماره تلفن همراهتان را تأیید کنید. این روند برای تأیید شماره ثابت هم وجود دارد. که باید طبق توضیحات ساده‌ای که در همین صفحه نوشته شده اقدام شود. در آخر صفحه پایین بعد از تأیید هر دو شماره به شما نمایش داده می‌شود. در ادامه بار دیگر به منو سمت راست رفته و گزینه کسب و کار و سپس «افزودن دامنه» را انتخاب کنید.

➕کار با داشبورد سایت اینماد

در صفحه باز شده، اطلاعاتی که از شما خواسته را وارد کنید. در ضمن گزینه «غیر صنفی» را در بخش نوع فعالیت انتخاب کنید. در ادامه کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید. در این بخش باید اطلاعاتی مثل؛ شماره تماسِ کسب و کار و بقیه موارد خواسته شده را وارد کنید. در صورتی که کسب‌و‌کارتان محل مخصوصی ندارد، از آدرس و شماره‌های منزل استفاده کنید. در ضمن فیلد «سامانه اعتبار سنجی» را روی سامانه شهروند قرار دهید. و سپس از طریق نقشه پایین صفحه، محل کسب و کار یا منزلتان را مشخص کنید.

در نهایت دکمه نارنجی رنگ (دریافت کد رهگیری آدرس پستی) را انتخاب کنید. تا وارد سایت پست شده و هزینه 17 هزار تومانی ارسال محموله را پرداخت کنید. (بعد از این کار، یک بسته پستی به آدرسی که وارد کرده‌اید. ارسال و صرفا تحویل خودتان یا یکی از بستگان درجه یک‌تان خواهد شد که طبق دستورات نوشته شده در بسته باید برای احراز هویت و محل اقدام کنید.)

از سایت پست به همان صفحه قبل برگردید، در انتهای صفحه یک نام کاربری به همراه رمز مشخص شده‌ وجود دارد. شما باید یک اکانت عادی (خریدار) در سایتتان با همین نام و رمز بسازید تا کارشناسان اینماد بتوانند با استفاده از آن سریعا روند خرید و فروش سایت شما را تست کرده. و ادامه فرآیند را انجام بدهید.

➕مرحله بعد برای دریافت اینماد

باز به سراغ منو کسب و کار داشبورد و این بار گزینه «تأییدیه فنی» بروید. در این بخش قرار است. شما ثابت کنید. مدیر سایتی هستید. که برای آن درخواست دریافت اینماد ثبت شده. راه‌های مختلفی در مقابلتان برای احراز این موضوع وجود دارد. از جمله دریافت یک کد فعالسازی که به ایمیل سایت (info@example) ارسال می‌شود. یا قرار دادن تگ متا در بخش head سایت.

بعد از احراز، در منو کسب و کار یک گزینه به نام تکمیل فرم نظر سنجی به شما نمایش داد می‌شود. این فرم نظرسنجی را هم پر کنید. البته؛ تکمیل آن تفاوتی در روند دریافت اینماد تان ندارد. و از اطلاعاتش برای اهداف مجموعه مرکز توسعه تجارت استفاده می‌شود.

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

بررسی کارشناس

اگر تمامی مراحل گفته شده را به خوبی انجام دادید، به منو کسب و کار و زیرمنو «وضعیت چک لیست کسب و کار» بروید.

در صفحه باز شده لیستی از فعالیت‌ها و نکاتی که باید در سایت شما رعایت شده باشد نمایش داده می‌شود. اگر تمامی آنها به طور کامل اجرا شده، گزینه “ارسال جهت بررسی توسط کارشناس” را انتخاب کنید. دقت کنید که حتی در صورت وجود نداشتن یکی از این نکات در سایت، دریافت اینماد تان چند روز به تعویق می‌افتد.

بعد از انتخاب گزینه گفته شده، بین دو تا سه روز بعد کارشناس جواب بررسی را برای شما ارسال می‌کند که در نوار بالایی داشبورد به شما نمایش داده می‌شود. در صورت تأیید کارشناس، باید به سراغ متن تعهد نامه از طریق گزینه “مدیریت کسب و کار” بروید. روی گزینه تعهدنامه کلیک کنید، مفاد آن را مطالعه و در نهایت تأییدش کنید. بعد از این نوبت به پرداخت هزینه 175 هزار تومانی دریافت اینماد می‌رسد. از طریق گزینه پرداخت؛ وارد صفحه درگاه بانکی شده. و این هزینه را پرداخت کنید، حالا اینماد شما آماده است!


⭐ستاره های نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد دارای 3 حالت بی ستاره، یک ستاره و دوستاره است. احتمالا در ابتدای صدور، نمادتان بی ستاره است. می‌توانید، از گزینه مدیریت کسب و کار وارد صفحه بالا شده و “فعال شدن نماد یک ستاره” را انتخاب کنید. بعد از حدود یک تا سه روز نماد یک ستاره شما فعال می‌شود. در صورتی که ssl سایتتان فعال است. می‌توانید در همین صفحه و به همین صورت، برای دریافت اینماد دوستاره هم اقدام کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد ssl به شما می‌دهیم:

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی دریافت ssl

همانطور که پیش‌تر اشاره شد برای دریافت لوگوی ای نماد دو ستاره باید گواهی امنیت SSL داشته باشید. گواهی امنیت SSL چیست؟ پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کد کردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می‌شوند، به صورت کد شده ارسال می‌شوند. و بدین ترتیب اطلاعات از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می‌شوند. SSL برای شرکت‌ها و مشتریان این امکان را فراهم می‌کند. تا بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی‌شان را مانند شماره کارت اعتباری، محرمانه ارسال کنند.


اقدامات لازم بعد از اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

دارنده اینماد باید قوانین زیر را رعایت کنند:

  • محتوای متن تعهدنامه‌ اینماد را در تمام مدت فعالیت و اعتبار به طور کامل و دقیق رعایت نماید.
  • هر گونه تغییر در کسب و کار  را در اسرع وقت به مرکز اعلام نماید.
  • به پیغام‌ها و اخطارهای صادره از سوی مرکز و دستگاه‌های نظارتی حداکثر طی دو روز کاری پاسخ دهد.
  • کلیه شرایط لازم جهت ورود و دسترسی بازرسان به کلیه اماکن و محل‌های فعالیت را جهت انجام وظایف نظارتی برای مرکز فراهم آورد.
  • اگر کسب و کار و کار اینترنتی به مدت سه ماه بدون داشتن عذر قابل قبول، تعطیل یا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد، پس از دو تذکر به فاصله روز توسط مرکز، نشان اعتماد وی باطل خواهد شد.

❓لوگوی ای نماد چقدر اعتبار دارد؟ و چطور می‌توانم پس از اتمام آن را تمدید کنم؟

اعتبار مجوز نماد اعتماد الکترونیکی دو ساله بوده. و پیش از اتمام مهلت آن، باید اطلاعات فرم ثبت‌نام خود را به‌روز کنید. اگر  وب‌سایت شما  تخلفی در مدت اعتبار نماد نداشته باشد، توسط کارشناسان تمدید اعتبار صورت می‌گیرد. در غیر این صورت ممکن است. نماد اعتماد الکترونیکی به مدت یک سال تمدید نگردد! برای تمدید آن، باید بار دیگر هزینه 175 هزار تومانی را پرداخت کنید.

همه چیز درباره ای نماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی

❓چگونه ای نماد را لغو کنم؟

برای لغو ای نماد باید درخواست ابطال خود را با ذکر علت، نام صاحب امتیاز نماد اعتماد الکترونیکی و امضا، آدرس دامنه و شناسه کاربری به همراه کپی صفحه اول شناسنامه یا کارت ملی، در سربرگ فروشگاه یا یک برگ عادی نوشته و به شماره فکس 88968072 (مرکز تماس) ارسال نمایند. بعد از باطل شدن پرونده، آدرس دامنه از لیست کسب و کارهای دارای ای نماد حذف می‌شود و درگاه پرداخت اینترنتی نیز قطع می‌گردد.

❓تغییر دامنه بعد از دریافت ای نماد

متاسفانه تغییر دامنه امکان‌پذیر نمی‌باشد! اما می‌توانید در پنل کاربری خود یک کسب و کار جدید اضافه نمایید.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا