هرآنچه که باید درباره اینفوگرافیک بدانید!

هرآنچه که باید درباره اینفوگرافیک بدانید!

با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی عزیز و وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ هرآنچه که باید درباره اینفوگرافیک بدانید!

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


اگر؛ مطلبی در یک وبلاگ منتشر کرده باشید، می دانید که وبلاگ نویسی به هیچ وجه کار ساده ای نیست! نوشتن مطلبی که بازدیدکنندگان بخواهند آن را مطالعه کنند، و به اشتراک بگذارند، بسیار زمان بَر است. و تلاش زیادی را مطالبه می‌کند. شما باید کارِ بهینه سازی وبلاگ و مطالب آن برای موتورهای جستجو را انجام دهید. تا مطمئن شوید که ترافیک جستجو به سمت آن روانه می‌شود. با اینحال وبلاگ نویسی مزایای بسیاری برای یک تجارت دارد. و نقشی کلیدی در بازاریابی محتوا یک کسب و کار ایفا می کند.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک به معنی تشریح یک پست حرفه‌ای وبلاگ میباشد.

هرآنچه که باید درباره اینفوگرافیک بدانید!


چگونه یک عنوان مناسب و جذاب برای مطلب خود بنویسیم؟

زمانی که می خواهید؛ عنوان مطالب خود را بنویسید، نکاتی وجود دارند که باید؛ آنها را رعایت کنید:

  • کلمات بنیادی – ترفند، نکته، قانون و ..
  • اعداد – برای مثال “10 ترفند…”
  • صفات – رایگان، ارزان، مفید، کاربردی و …
  • کلمات کلیدی – جهت نمایش در موتورهای جستجو
  • کلمات محرک – چرا یا چگونه
  • وعده – به مشتریان خود قول چیزی را بدهید مانند؛ “7 ابزار رایگان برای سئو”

با کنار هم قرار دادن این نکات شما می‌توانید، فرمول‌های مختلفی را بدست آورید که قطعاً در جذب کاربران موثر خواهند بود. به مثال‌های زیر توجه کنید:

*اعداد  + کلمات بنیادی + صفات +  قول + کلمه کلیدی انتخابی

با استفاده از این فرمول می توانید، تیتری مانند؛ “10 ترفند جالب برای بالا بردن قطعی ترافیک وب سایت” ایجاد کنید.

*وعده + کلمات محرک + کلمات کلیدی + وعده 

که نتیجه آن عنوان این مطلب وبلاگ ما شده است: “اینفوگرافیک: چگونه بهینه سازی وبلاگ و مطالب را مثل یک حرفه‌ای انجام دهیم؟”


مقدمههرآنچه که باید درباره اینفوگرافیک بدانید!

برای آنکه بتوانید، مخاطبانتان را علاقمند کنید، از شیوۀ داستانگویی استفاده کنید. استفاده از داستان یا مثال در مقدمۀ یک پُست وبلاگی می تواند احتمال خوانده شدن مطلبتان را تا 300% افزایش دهد. تحقیقات صورت گرفته در Groove HQ نشان می دهد؛ که خوانندگان 520% بیشتر برای مقالات داستانی وقت می‌گذارند.

شما می‌توانید از تجربیات شخصی خود استفاده کنید. یا تجربیات فردی مشهور و تاثیرگذار را در مقاله خود بنویسید. سعی کنید در همان مقدمۀ مطلب خود به سوالاتی مانند؛ “این مطلب دربارۀ چیست؟” یا “چرا باید این مقاله را مطالعه کنم؟” یا “با مطالعۀ این مقاله چه چیزی به دست می آورم؟” پاسخ دهید.


بهینه سازی زیر تیترها

شما می توانید؛ با استفاده از زیر تیترها، بولت پوینت، فهرست سازی و … یافتن قسمت های مختلف را برای خوانندگانتان ساده کنید.


بهینه سازی متن اصلی مطالب

هرآنچه که باید درباره اینفوگرافیک بدانید!

بازدید خوانندگان به طور میانگین 28% از کلمات یک مطلب را مطالعه می‌کنند. بنابراین؛ سعی کنید متنِ مقالۀ خود را به گونه‌ای بنویسید، تا خوانندگان سریع‌تر و راحت‌تر آن را مطالعه کنند. برای این کار می‌توانید از علائم نگارشی صحیح، بولت پوینت، فهرست، اعداد، تصاویر، جدول و … استفاده کنید. این کار سبب می‌شود خوانندگان محتوایی را که می‌خواهند سریعتر پیدا کنند.


استفاده از تصاویر مرتبط و بهینه سازی آنها

سعی کنید، به ازای هر 350 کلمه از یک تصویر استفاده کنید. پُست های وبلاگی که از تصاویر بیشتری استفاده می کنند، بک لینک های بیشتری نیز دریافت می کنند. داشتن بک لینک های متعدد و با کیفیت امری حیاتی برای سئوی یک وب سایت به شمار می آید.

هنگامی که می خواهید برای مطلب خود از تصویر یا یک اِلمان گرافیکی استفاده کنید، باید این دو نکته را به یاد داشته باشید:

  • تصاویر باید مرتبط باشند.
  • تصاویر باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

همچنین تصاویر نباید لوگو یا واترمارک خیلی بزرگی داشته باشند که مزاحم کاربر شود. پس میتوانید؛ در زیر عکس‌ها لینک منبع آنها را قرار دهید.


بهینه سازی فراخوان عمل و نحوۀ برقراری تماس

شما برای نوشتن مطالب خود دلیلی دارید، پس بهتر است نحوۀ برقراری تماس را برای مخاطبانتان شفاف کنید. سعی کنید در پُست وبلاگی خود حداقل یک بار این موضوع را به مخاطبان خود بگوئید. می توانید شماره تماس یا ایمیل خود را در ساید بار، هِدِر یا فوتر وب سایت خود قرار دهید.


بهینه سازی فرآیند اشتراک گذاری

نوشتن مطلبی که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشد، امری بسیار دشوار است. مطمئناً؛ شما نیز می خواهید مطالب وبلاگ تان تا جایی که ممکن است، توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود. بنابراین بهتر است، با قرار دادن دکمه اشتراک گذاری در کنار هر پُست این کار را برای مخاطبانتان ساده کنید.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


بهینه سازی عنوان پُست وبلاگ برای کاربر و جستجو

متاسفانه 80% از بازدیدکنندگان یک سایت تنها عنوان مطالب را می‌خوانند. و به محتوای موجود در آنها اهمیت نمی‌دهند. به همین علت انتخاب تیتری جذاب و چشم‌نواز که بتواند مخاطبان را ترغیب به خواندن مطلب کند، بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است، که خوانندگان 3 کلمۀ ابتدایی و 3 کلمۀ پایانی عنوان مطالب را به خاطر می‌سپارند! همچنین، سعی کنید عنوانِ مطالب وبلاگتان بیشتر از 55 کاراکتر باشد. این کار سبب می شود، که تیتر مطلب شما به طور کامل در موتورهای جستجوگر نمایش داده شود.


سخن نهایی در رابطه با بهینه سازی وبلاگ

بهینه سازی یک وبلاگ برای کاربر و جستجو کار چندان سختی نیست. و اگر که شما در حال حاضر برای تولید محتوا وبلاگ خود وقت می‌گذارید، بد نیست که وقتی هم صرف بهینه سازی وبلاگ خود بکنید. تا مطمئن شوید، که هم کاربران براحتی از مطالب شما استفاده می‌کنند. و هم موتورهای جستجو تمایل بیشتری به مطالب شما نشان می‌دهند. در نهایت اگر در زمینۀ سئو و بهینه سازی وبلاگ، طراحی سایت، تولید محتوا، تبلیغات گوگل و … سوالی دارید می توانید آن را با کارشناسان نوین در میان بگذارید. همچنین، خوشحال می شویم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا