در این پست مزیت های مرکز تماس (Call Center) می پردازیم. باما همراه باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.
مرکز تماس یا همان؛ Call Center از مهمترین بخشهای عملیاتی برای کسب و کار به حساب میآید. و برای شکلگیری کار در ذهن مشترکین نقش اساسی دارد.
سرویس تلفن سازمانی بر پایه Cloud
تکنولوژی Cloud باعث تحولی بزرگی از سرویسهای اینترنتی شد. و تضمینی برای ارتباطی همیشگی است. مرکز تلفن مبتنی بر شبکه و اینترنت (VoIP) نیز از این تحول بیبهره نبود. مرکز تماس ابری (Hosted PBX) نیاز کسبوکارها را به سرورهای بزرگ و دیگر سختافزارهای ضروری از بین برده است.
برخی از ویژگیهای مراکز تماس مبتنی بر ابر فهرست شده اند.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
افزایش بهره وری
استفاده از سرویس تلفن ابری به کاهش هزینه اضافی کمک بسزایی میکند. پلتفرم های مبتنی بر ابر امکان استفاده از این فناوری را علاوه بر تلفنهای تحت شبکه، بر روی تلفن همراه و رایانه ی شخصی فراهم میکند که موجب افزایش تعاملات بین همکاران خواهد شد.
تبدیل مراکز تماس به واحد استراتژیک
مراکز تماس در حال تدوین راهکارهایی هستند. که دریابند مشتریان درباره شرکتها چه فکر میکنند. در سالهای آتی، مراکز تماس به واحدهای تجاری استراتژیک تبدیل خواهند شد.
ذخیره اطلاعات مشتری بطور وسیع
کلان دادهها فرصت شناسایی و دستهبندی داده را با توجه به هدف کسبوکار فراهم میکنند. جمعآوری و حفظ دادههای هر مشترک، موجب افزایش تحلیل پیشگویانه و تجزیهوتحلیل رفتار کاربر خواهد شد. و به مراکز تماس اجازه میدهد تا تجربه مشتری را بهبود ببخشند.
قطب مرکزی تجربه مشتری
مراکز تماس در آینده به قطب تعاملات مشتریان تبدیل خواهند شد. این بدان معنا است که تمرکز بر ایجاد روابط با مشتری و جذب مخاطبان بیشتر خواهد بود.
ظرفیت شبکه اجتماعی
نقش شبکههای اجتماعی برای افزایش تعاملات با مشتریان حیاتی و ضروری است. در سالهای آینده، مراکز تماس به طور کامل با رسانههای اجتماعی برای ارائه تجربه شخصی مشتریان، ترکیب و تنظیم خواهند شد.
افزایش اختیارات
مراکز تماس آینده، بیشتر بر توانمندسازی کارشناسان خود تمرکز خواهند کرد. کارشناسان مراکز تماس باید آموزشهای لازم برای ارائه خدمات از هر کانالی به مشتریان را ببینند. آنها باید با مجموعه مهارتهای جدید انطباق پیدا کنند. تا نیازهای یک مشتری را برآورده کنند.
اثرگذاری هوش مصنوعی
هدف هر کسبوکاری کسب رضایت مشتریان است. برای رسیدن به این هدف، در آیندهی نزدیک شرکتها فناوریهایی نظیر هوش مصنوعی را به کار خواهند گرفت. دستیاران مجازی و هوش مصنوعی در مراکز تماس قادر به تسهیل ارتباطات ساده و پاسخ به سؤالات و مشکلات هستند.