مرکز تماس یا call center چیست؟

مرکز تماس یا call center چیست؟

قصد داریم در این مقاله به موضوع؛ مرکز تماس یا call center چیست؟ بپردازیم. پس برای اطلاع از آن همراه وبوآپ بمانید.🌸

⭐همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.⭐


مرکز تماس یا call center چیست؟ call center یا همان مرکز تماس:

بخش مهم با حساسیت بالا در شرکت ها و مشاغل میباشد. این مجموعه، نقش پر رنگی در ارتباط بین مشتریان و عرضه محصولات دارد. پس باید در شکل گیری آن و همچنین، ادامه روند به خوبی مدیریت شود. مرکز تماس، سهم مهمی در اقتصاد کسب و کارها ایجاد میکنند.

🎧انواع مراکز تماس شامل:

  1. مرکز اختصاصی تماس ورودی
  2. هیبرید یا ترکیبی
  3. و مرکز اختصاصی تماس خروجی

بسته به نوع کار، شرایط حاضر بر شرکت و مجموعه در راه اندازی و داشتن مرکز تماس و نیاز به آن را باید سنجید. و بعد از بررسی تمامی این عوامل، در زمان نیاز به راه اندازی مرکز تماس پرداخت.

مرکز تماس یا call center چیست؟

📞call center در معنای کلی:

به سیستم هماهنگ از کارکنان، فرایندها و فناوری ها که، دسترسی اطلاعات و تمامی منابع را ممکن ساخته است. و این کار از طریق کانال های مخصوص ارتباطی انجام می شود. و در نتیجه ارزش آفرینی برای مشتری و شرکت ها را در پی دارد.

call center و اصطلاحات رایج آن:

1 . مرکز ارتباط
2 . مرکز حمایت از مشتری
3 . مرکز خدمات و فروش
4 . مرکز توجه به مشتری
5 . مرکز خدمات رسانی به مشتری
6 . مرکز پشتیبانی فنی
7 . خط اطلاعاتی
8 . مرکز ارتباط با مشتری
9 . میز راهنما

با پیشرفت و بروز شدن سازمان های بزرگ و همچنین شرکت ها و … تمامی کسب و کارهای بزرگ در صدد این هستند. که در رقابت با یک دیگر موفق عمل کنند. و مشتریان زیادی را جذب نمایند. که مرکز تماس با مدیریت ارتباط گرفتن با مشتریان با روش صحیح توانسته در جذب مشتری موفق شود.

وظیفه مرکز تماس چیست؟

ارائه خدمات به صورت مطلوب میباشد. و این امکان به افراد میدهد. تا در جایگزین مراجعه کردن به طور حضوری فقط با یک تماس به حل مشکل و داشتن اطلاعات کافی برسد. و زمان زیادی برای رفتن به خود سازمان و معطل شدن نداشته باشد. همچنین؛ پاسخگویی آنی و راه اندازی کارهای تماس گیرندگان میباشد . و اینکه؛ تمامی مشتریان می توانند، از طریق مرکز تماس به شکایات و یا درخواست ها خود برسند. از زمانیکه تماس با مجموعه کال سنتر گرفته می شود. فرایند کار کارکنان مرکز تماس آغاز می شود. با ارائه سوال یا مشکل خود اپراتور در صدد حل آن بر می آید.

مرکز تماس یا call center چیست؟

پرمصرف ترین مراکز تماس:

1. برونسپاری: در این نوع شخص سومی وجود دارد. تا به تماس ها رسیدگی کند. که این نوع در کاهش هزینه نیز به دلیل نبودن تعداد زیادی اپراتور صرفه جویی می شود.

2. مجازی: این مراکز تماس، بطور مجازی و اپراتور در هرنقاط پاسخگوی مشتریان میباشد . که بیشتر این نوع در کسب و کارهای کوچک میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا