این مقاله؛ در خصوص سرویس کال بک (CallBack) بین داخلی میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
“همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.”
درباره سرویس CallBack:
کال بک سرویسی است. طراحی شده؛ برای شرکت ها، سازمان ها و موسساتی که با حجم زیادی از تماس در بازه زمانی کوتاه مواجه هستند. با سرویس کال بک میتوانید، صف های متفاوت بسازید. تا مشتری ها پشت خط منتظر نمانند.
طریقه راه اندازی CallBack:
بعد از شماره گیری یک داخلی، اگر شماره اشغال باشد. تماس گیرنده در صورت تمایل می تواند، تماس را callback کند. یعنی بطور اتومات بعد از آزاد شدن مقصد، تماس برقرار شود. به این ویژگی completion گفته می شود. Call Completion که مخفف Call Completion Supplementary Services (CCSS) می باشد.
completion در بعضی از ipphone مثل؛ yealink به عنوان یک قابلیت و feature تعریف شده است. و میتوان آن را فعال کرد. اما می توانید؛ با dialplan نویسی این قابلیت را فعال کنید.
1) در مسیر etc/asterisk/sip_custom.conf برای داخلی خود 2 خط زیر را اضافه می کنیم.
[100]
…
cc_agent_policy = generic
cc_monitor_policy = generic
[200]
…
cc_agent_policy = generic
cc_monitor_policy = generic
ادامه راه اندازی:
2) مثلا؛ context زیر در صورت مسدود بودن داخلی یا عدم پاسخگویی پس از 20 ثانیه تماس hangup می شود. می توان؛ برای در خواست فعال سازی سرویس completion از کد *30 استفاده کنیم.
[phones]
exten => 7101,1,Dial(SIP/100,20)
same =>n,Hangup()
exten => 7102,1,Dial(SIP/200,20)
same =>n,Hangup()
exten => *30,1,CallCompletionRequest()
same =>n,playback(callbackisactive )
same =>n,Hangup()
;
; Dial *31 to cancel a call completion request.
;
exten => *31,1,CallCompletionCancel()
same =>n,playback(callbackisdeactive )
same =>n,Hangup()