رفع مشکل اکو صدا در VoIP

رفع مشکل اکو صدا در VoIP

در این پست به رفع مشکل اکو صدا در VoIP می پردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.


یکی از مشکلات متداول در تماس‌ های VoIP،  مشکل اکو شدن صدا در حین مکالمه میباشد. که می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان و به هدر رفتن هزینه‌ های سیستم شود! انعکاس یا همان اکو صدا در تماس تلفنی هر دو طرف را اذیت می‌کند. حتی اگر فقط یک طرف دارای این مشکل باشد.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

اکو یا انعکاس صدا چیست؟رفع مشکل اکو صدا در VoIP

انعکاس یا همان اکوی صدا در تلفن، تکرار صداهایی است که در حین مکالمه، با صدای بلند و با تأخیر شنیده می‌شود. معمولاً؛ طرفی که انعکاس صدا را می‌شنود ایجاد‌کننده اکو نیست. و مشکل از تلفن طرف مقابل میباشد.

انعکاس صدا در مکالمه تداخل ایجاد کرده. و شخصی که درحال صحبت است. را گیج می‌کند. چون؛ صدای خودش را با تاخیر در گوشی می‌شنود. و اگر تأخیر کمتر از ۲۵ میلی ثانیه باشد، تقریباً قابل تشخیص نمیباشد. لازم به ذکر است. اکو صدا تنها در مکالمه های تماس‌ صوتی عادی رخ نداده. بلکه در برخی مواقع در کنفرانس‌های صوتی و ویدیویی نیز اتفاق می‌افتد.

دلیل اکو شدن صدا در تماس‌ تلفنی

مشکلات سخت‌ افزاری می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل انعکاس صدا تلفن باشد. در بسیاری از مواقع با تنظیم مجدد دستگاه و برگرداندن آن به تنظیمات کارخانه ممکن است. مشکل برطرف شود. اما در برخی مواقع به عیب‌‌یابی گسترده‌تری نیاز است.

رفع مشکل اکو صدا در VoIP

1/ صدای بلندگو

بیشترین دلیل مشکل اکو صدا در اثر عبور صدای تماس‌گیرنده از بلندگوی گیرنده، و بازگشت آن صدا از طریق میکروفون است. یعنی؛ صدای تماس‌گیرنده اول از طریق سیستم تلفن به طرف دیگر می‌رود. بلندگوی تلفن صدا را پخش می‌کند. بعد؛ میکروفون تلفن آن صدا را گرفته. و به عنوان یک پژواک به تلفن تماس‌گیرنده اول می‌فرستد.

2/ پهنای باند محدود

دستگاه‌های VoIP به میزانی مساوی به سرعت آپلود و دانلود نیازمندند. چون تماس‌ ها بر بستر اینترنت برقرار شده. و در صورتی که سرعت آپلود پایین باشد، صدا با تاخیر ارسال می‌شود. بهترین راهکار برای حل این مشکل، استفاده از سرویس پهنای باند اختصاصی است. این سرویس اختصاصی میباشد. و با ارائه پهنای باند متقارن، سرعت آپلودی برابر با سرعت دانلود به مشترکین ارائه می‌نماید.

3/ تداخل الکترومغناطیسی

تداخل الکترومغناطیسی از دلایل دیگر اکو بوده. که معمولاً نتیجه قرار دادن یک دستگاه VoIP در کنار سایر دستگاه‌های الکترونیکی مانند؛ بالای رایانه یا پشت مانیتور یا درست در کنار سیم و پریز برق است. این دستگاه‌ها دارای میدان الکتریکی بزرگی میباشند. که می‌توانند در تلفن‌های VoIP تداخل ایجاد کنند. یک راهکار این است. که تلفن VoIP خود را در نزدیکی دستگاه‌های دیگر قرار ندهید. دستگاه‌های اسپیلیتر بی‌کیفیت، تنظیم نادرست SD-WAN یا MPLS و سایر دستگاه‌هایی که بین دستگاه VoIP و آداپتور آنالوگ قرار گرفته‌اند. نیز می‌توانند سبب بروز این مشکل شوند.

4/ خرابی تجهیزات

نقص یا خرابی پریز، کابل اترنت، پاور یا سیم گوشی ممکن است. باعث اکو یا انعکاس صدا در تماس تلفنی شما شود. سیم‌کشی ضعیف نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا