در این مقاله قصد داریم، به موضوع تنظیم کالر آیدی در گیتوی سنگوما Sangoma بپردازیم. پس همراه با وبوآپ بمانید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.
شرکت سنگوما Sangoma در زمینه تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری و زیر ساخت شبکه، تبدیل به یک کمپانی موفق تکنولوژی VoIP شده است. کالری آیدی
رفع مشکل Caller ID در گیتوی سنگوما:
ابتدا با مراجعه به منوی سمت چپ از شکل زیر گزینه POTS را انتخاب کنید.
از ستون مشخص شده، در تصویر بالا که مربوط به جدول Caller ID می باشد. را بررسی کنید. و گزینه مربوط به هر یک از پورت های مورد نظر خود را از حالت off (غیر فعال) به حالت on (فعال) تغییر دهید. و سپس؛ بر روی دکمه submit کلیک کرده. تا تغییرات اعمال شود.
رفع مشکل کالرآیدی پورت گیت وی سنگوما:
در صورت عدم رفع مشکل نمایش و مشاهده Caller ID، با روش ذکر شده. می توانید، مطابق شکل زیر (قسمت قرمز رنگ در گوشه تصویر) پورت مورد نظر خود را Modify کنید.
روی گزینه Interface Profile کلیک کرده. و در ستون Caller ID Type مربوط به پورت FXO مورد نظر خود را بر روی etsi-dtmf و بعد روی etsi-fsk تنظیم کنید.
تفاوت Caller ID هر یک از خطوط شهری:
برای هر یک از خط هایمان با توجه به تفاوت در نوع کالرآیدی آنها، باید یک پروفایل جدید ایجاد کرده. وارد POTS از منوی سمت چپ خود شده. و سپس؛ از قسمت POTS Configuration یکی از گزینه ها را modify کرده. وارد Interface Profiles شوید. Add کلیک کنید. نام پروفایل و نوع کالرآیدی خود را وارد کرده. و برای اعمال تغییرات انجام شده. بر روی submit کلیک کنید.
اتصال به تلفن گویا (IVR):
اگر بعد از گذشت چندین بوق Ring به IVR متصل شدید. لازم است. تنظیمات مربوط به کالرآیدی خود را مورد بررسی قرار دهید. زیرا ممکن است. کالرآیدی تشخیص نشده باشد. که با رفع مشکل کالرآیدی مشکل تاخیر در اتصال تماس نیز برطرف خواهد شد.
ارسال نشدن تماس های ورودی به IVR تلفن گویا درDTMF:
گزینه media را از منوی سمت چپ خود انتخاب و بر روی آن کلیک کنید. و سپس در جدول Packet Profiles و Packet Profiles 1 را کنید. به SIP در منوی سمت چپ خود بروید. و سپس بر روی گزینه ی Modify در جدول SIP profile کلیک کنید. و مقدار DTMF transport را مشاهده و بررسی کرده. که rfc2823 تنظیم شده باشد.