این مقاله؛ در خصوص تلفن ثابت ابری یا دفتر کار بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.
از کاربردی ترین سرویس های ابری، تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر؛ ابر بوده. که تمام نیازهای ارتباطی سازمان را با هزینه بصرفه برطرف کرده است. همچنین؛ سرویسی با نام دفترکار مجازی نیز وجود دارد. که سازمان ها برای کانکت شدن، از آن استفاده میکنند. این دو سرویس شباهت هایی نیز با یکدیگر دارند. اما تلفن ابری مزایا و ویژگی های زیادی دارد. که آن را نسبت به دفترکار مجازی متمایز میسازد.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
تلفن ثابت ابری
تلفن ثابت ابری، سرویسی بر پایه وب میباشد. که امکان برقراری و دریافت تماس را بر بستر اینترنت و بدون نیاز به هیچ سختافزار و سرور امکانپذیر میکند. از سرویسهای تلفن ابری میتوان با ابزارهای مختلفی از جمله اپلیکیشن موبایل، پنل تحت وب و دستگاههای تلفن معمولی استفاده کرد. تمامی اطلاعات این سرویس در سرورهای ابری ذخیره میشوند. و نیازی به خرید و نگهداری از سرورها و تجهیزات گرانقیمت وجود ندارد.
با سرویس تلفن ابری میتوانید با توجه به تعداد کارمندان و نیاز سازمانی خود، تعداد داخلیهای متعددی تعریف کنید. و از هر دستگاهی به داخلی خود دسترسی داشته باشید. و به تماسها پاسخ دهید.
دفترکار مجازی
دفترکار مجازی خدماتی میباشد. که افراد دورکار و صاحبان مشاغل میتوانند؛ بدون نیاز به پرداخت اجاره برای یک دفتر کار واقعی، حضور خود را در یک مکان ثبت کنند. و با داشتن سرشماره سازمانی، کسب و کاری حرفه ای به نظر برسند.
ویژگیهای این سرویس ثابت بودن، آدرس پستی، سیستم منشی تلفنی، فکس مجازی، تلفن گویا، دایورت تماسها، همزمانی، صندوق صوتی است. دفتر مجازی به یک راه حل محبوب در فضای کاری برای افراد دورکار تبدیل شده که از خانه کار میکنند. اما میخواهند یک آدرس تجاری حرفهای برای کسبوکار خود داشته باشند.
مزیت های تلفن ابری نسبت به دفترکار مجازی
از آنجایی که کارایی هر دو سرویس برای کسبوکارها تا حدی مشابه است. اما تلفن ابری مزایایی دارد که آن را نسبت به سرویس دفترکار مجازی متمایز میسازد. که در ادامه این مزایا را بررسی میکنیم.
۱. هزینه کمتر
نسبت به تعرفه تماس دفاتر کار مجازی هزینه کمتری دارد. سیستم دفتر کار مجازی بستههای مکالمه را با اعتبار مشخص ارائه میدهد. اما سیستم تلفن ابری بهگونهای میباشد. که صورتحساب ماهیانه بر اساس میزان مصرف به مشترکین ارسال میشود.
۲. دسترسی آسان و بدون محدود
دسترسی به تلفن ثابت ابری بسیار آسان است. و به راحتی از هر دستگاه متصل به اینترنت با استفاده پنل تحت وب و یا اپلیکیشن موبایل در دسترس بوده. و امکان مکالمه وی از سرشماره سازمانی با مشتریان و خارج از سازمان را فراهم نمود. در حالیکه برای استفاده از سرویس دفترکار مجازی لازم است شماره سازمانی را بر روی یک شماره ثابت یا همراه دایورت کنید. که منجر به هزینه اضافی برای سازمان میشود.
۳. قابلیت ارتقا
دفاتر کار مجازی مختص مشاغل بسیار کوچک و استارتاپها است. و با رشد کسبوکار، سازمانها باید از سرویسهای حرفهایVoIP استفاده کنند. ولی سیستم تلفن ابری بسیار مقیاسپذیر بوده. و تعداد داخلی و همزمانی آن با صرف هزینهای بسیار کم قابلیت ارتقای نامحدود دارد. و در نتیجه مشاغل هم هیچ نگرانی بابت نیازمندی زمان رشدشان نخواهند داشت.
۴. مالکیت دائمی خطوط
سرویسهای تلفن ابری بطور مستقیم از شرکت FCP خریداری میشود. و مالکیت خطوط دائمی خواهد بود. و کسبوکار نگرانی بابت از دست دادن شماره خود نخواهد داشت. ضمن آنکه در صورت جابجایی یا داشتن شعب مختلف در هر جایی از کشور، امکان استفاده از همان سرشماره وجود دارد. در صورتی که شماره تلفنی که دفترکار مجازی در اختیار افراد قرار میدهد، با واسطه خریداری میشود.
۵. امکانات جانبی رایگان
امکانات ارتباطی دیگری مانند فکس آنلاین، تلفن گویا، چت سازمانی و فضای ذخیرهسازی، انتقال تماس، گزارشگیری تماسها و … نیز وجود دارد. که کم و بیش در هر دو سرویس ارائه میشود. در سرویس تلفن ابری بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافی، تمامی این امکانات به صورت رایگان در اختیار سازمانها قرار میگیرد، اما در سرویس دفترکار مجازی هریک از این امکانات هزینه جداگانهای خواهند داشت.