این مقاله در خصوص؛ تغییر سیستم تلفن سنتی به تلفن ثابت VoIP میباشد. برای اطلاعات بیشتر با وبوآپ همراه باشید.
“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.”
سیستم تلفن VoIP تماس ها را بر بستر اینترنت برقرار میکند. برای انتقال از خط تلفن سنتی به VoIP، به ارائهدهنده سرویس VoIP و پهنای باند کافی نیاز میباشد. در ادامه به مراحل تغییر سیستم تلفن سنتی به تلفن ثابت VoIP می پردازیم.
برای کد تخفیف اسکای روم به این صفحه مراجعه کنید.
۱. برنامه برای تغییر سیستم به VoIP
در گذشته؛ سازمان ها به سرویس VoIP بر بستر SIP Trunk، و تجهیزات و سرورهای گران قیمتی نیاز داشتند. که هزینه خریدن نگهداری و آپدیت آن ها بخصوص برای مشاغل کوچک مقرون بصرفه نبود. با راهکار ابری Hosted PBX، دیگر به زیرساخت و تجهیزات نیازی نیست. و تمامی خدمات بر بستر اینترنت به مشاغل ارائه میشود.
۲. سرعت اینترنت
در این فناوری VoIP، دادههای صوتی از طریق اینترنت به شبکههای تلفنی منتقل میشوند. اتصال سریع و پایدار اینترنت پایه و اساس یک تلفن ثابت VoIP سالم میباشد.
۳. زیرساخت شبکه
VoIP زمانی بهترین عملکرد را دارد. که مستقیماً به روتر یا سوئیچ وصل شود. هر تلفن را با کابلهای اترنت به سوئیچ شبکه وصل کنید. و سپس آن سوئیچها را برای عملکرد سریع و هوشمند شبکه به روتر متصل کنید. دفاتر بزرگتر ممکن است. به چندین سوئیچ و VLAN نیاز داشته باشند. VLAN برای این دلیل در نظر گرفته شده است. که بطور اتومات و قطعی شبکه را با آدرسهای MAC به روشی سازمانیافته. و استراتژیک تقسیم کند.
۴. انتخاب بهترین ارائه دهنده
سرعت بالای اینترنت، شبکه مناسب و دستگاههای تلفن مناسب لزوماً کیفیت تماس بهتر را تضمین نمیکنند. و شرکت ارائهدهنده تلفن ثابت VoIP یک عامل اساسی و تاثیرگذار است. به هنگام انتخاب یک اپراتور لازم تمام ویژگیها و امکانات آن را بررسی کنید. و با مقایسه امکانات و قیمت هر کدام، بهترین و مقرون بهصرفهترین شرکت را انتخاب کنید.
۵. امکانات رایگان متعدد
پس از تصمیمگیری در مورد ارائهدهنده، باید امکانات اساسی تلفن ابری را در سازمان خود پیادهسازی کنید، چرا که بدون این امکانات، سیستم تلفن VoIP شما فقط میتواند تماس تلفنی برقرار یا دریافت کند و تفاوتی با سیستم سنتی نخواهد داشت. یک سرویس تلفن ثابت VoIP دارای امکانات و قابلیتهای متعددی است که در ادامه به بررسی برخی از آنها پرداختیم:
تلفن گویا (IVR)
تلفن گویا یا Interactive Voice Response یک منوی تلفنی بوده. که به شرکتها کمک میکند. تا تماسهای دریافتی را هدایت کنند. این سیستم بر اساس ورودی تماسگیرنده، او را به واحد درخواستی هدایت میکند.
ارسال خودکار تماس هنگام اشغال بودن خط
گاهی دو مشتری همزمان تماس میگیرند، با قابلیت ارسال خودکار تماس، اطمینان حاصل کنید، که مشتریان VIP هرگز در صف تماس منتظر نمانند.
صف تماس
شنیدن صدای بوق اشغال آزاردهنده است. و بهتر بوده به هنگام انتظار تماسگیرندهها از یک موسیقی استفاده شود. تا مشتریان به دلیل اشغال بودن خطوط از خریداری خدمات شما صرف نظر نکنند. صف تماس یا انتظار مکالمه، همیشه خط شما را آزاد نگه میدارد و به تماسگیرندگان به نوبت پاسخ داده میشود.
افزودن داخلی
با استفاده از تلفنهای ابری میتوانید برای هر یک از کارمندان شماره داخلی منحصر بهفردی ایجاد کنید. تا بتوانند به راحتی به تماسهای مربوط به خود پاسخ دهند. سیستم تلفن ابری VoIP بسیار مقیاسپذیر است. و تعداد داخلیها بهراحتی از پنل مدیریتی قابل تغییر است.
مالکیت دائمی و امکان جابجایی
مالکیت خطوط تلفن ابری دائمی است. و در صورت جابجایی در هر نقطهای از کشور قابل استفاده است. همچنین اگر سازمانی دارای شعب مختلف در نقاط مختلف باشد، به راحتی میتواند از یک شماره سازمانی برای تمام شعب استفاده کند.