با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
بازاریابی چابک، چیست؟
بازاریابی چابک، پروژهای بزرگ و زمانبر است. که به چند بخش جزئی و در عین حال شفاف تجزیه میکند. تا سرعت و اثربخشی کار را افزایش دهد. تفاوتی که بازاریابی چابک؛ با سایر روشهای بازاریابی دارد این است. که شما در بازاریابی چابک، مجبورید همیشه از وضعیت بازار روز آگاه و بهروز باشید تا بتوانید خودتان را با تغییرات آن وفق بدهید. و این مسالهای است که حتی در مدیریت چابک هم، ضروری نبود.
بازاریابی چابک چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟
در این قسمت مزایای روش بازاریابی چابک را بصورت مختصر و مفید:
- اول از همه، این روش بازاریابی به ما کمک میکند، تا تمرکز بیشتری روی مشتریان خود داشته باشیم. و بتوانیم ارزشهای بیشتر و ماندگارتری برای آنها ایجاد کنیم.
- به علاوه، میدانید که دنیای مدرن دارد مثل برق و باد تغییر میکند. و اگر نتوانیم خودمان را با سرعت آن وفق دهیم، قطعا شکست میخوریم. ولی نیازی به نگرانی نیست چون یکی دیگر از مزایای بازاریابی چابک دقیقا این است، که کمک میکند. تا بتوانیم؛ خودمان را به پای دنیای بازاریابی برسانیم.
بازاریابی چابک چه تغییراتی در کسب و کار شما ایجاد میکند؟
- نحوه سازماندهی اطلاعات به صورت سلسله مراتب
- نحوه پیشبرد کار بصورت آبشاری
✅سازماندهی اطلاعات بصورت سلسله مراتب
ما اطلاعات زیادی به دست میآوریم و هدفمان از این کار چیست؟ تا از این اطلاعات بیشترین استفاده را برای تولید و ارائه خدمات به مشتریان بکنیم. اما از آنجایی که سازماندهی ما اشتباه است. و حول مشتری نمیچرخد، نمیتوانیم، این اطلاعات را مستقیما روی مشتریهای خود اعمال کنیم. ولی اگر به حرف بازاریابی چابک گوش بدهید، میبینید؛ که سلسله مراتب را از سازماندهی اطلاعات حذف میکند. و مدل “مدیریت اطلاعات به روش چابک” را جایگزین آن میکند.
در مدل چابک، سلسله مراتب سازماندهی اطلاعات از هم فرو میپاشد. و اطلاعات بصورت خطی دسته بندی میشوند، یعنی اینکه دیگر ما اطلاعات را بر اساس “برتری” آن ها دستهبندی نمیکنیم، بلکه؛ همه آنها را کنار یکدیگر قرار میدهیم. و بر اساس اهمیتشان اولویت بندی میکنیم.
✅پیشبرد کار بصورت آبشاری
مورد دوم این است که ما روند کار خود را بر اساس مدل آبشاری پیش میبریم که هم سرعت ما را کم میکند. و هم دیگر جوابگوی سرعت دنیای کسب و کار نیست.
مدیریت چابک دیدگاههایی به شما میدهد، تا بتوانید روند دنیای کسب و کار را تا حد زیادی پیشبینی کنید. در ضمن، در بازاریابی چابک این امکان وجود دارد که چند مرحله از کار را بصورت همزمان انجام دهید. و اگر لازم باشد، در مرحله قبل تغییری ایجاد کنید. بدون اینکه این تغییر، تاثیری روی مراحل بعد از خود داشته باشد.
بازاریابی چابک چه اصولی دارد؟
بیایید؛ نگاهی به چهار اصل بازاریابی چابک بیندازیم.
1. بازاریابی چابک، مشتری محور است.
مشتریها مهم ترین عامل در بازاریابی چابک(یا هر نوع بازاریابی) هستند. چراکه؛ اصلا دلیل کسب و کار بودن ما این است. که مشتری داریم. چیزی که لازم است، انجام دهیم این است. که باید مشتری را در مرکز کار خود قرار دهیم.
2. بازاریابی چابک، دارای تیمهای میانکارکردی است.
3. بازاریابی چابک، عملگرا است!
یکی از بزرگترین موانع در راه پیشرفت بسیاری از کسب و کار ها این است که بیش از حد روی فکر کردن و برنامهریزی تمرکز میکنند. و حتی نصفی از این وقت را روی عمل صرف نمیکنند. اما بازاریابی چابک شما را به عمل دعوت میکند! یعنی شما بعد از برنامهریزی اولیه، بلافاصله دست به کار میشوید و برنامهتان را عملی میکنید.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.
4. بازاریابی چابک نیازمند تکرار است!
سرعت و انعطافپذیری در کسب و کارهای عادی محصول یا خدمات ارائه شده شما موفق و رضایتبخش نباشد، زمان بسیار زیادی از دست دادهاید. و در حقیقت از رقبای خود عقب ماندهاید. اما بازاریابی چابک؛ برگ برندهای به شما میدهد. اینکه در کوتاهترین زمان ممکن، از اشتباه خود درس میگیرید. و کار را از آنجایی که مانده است، ادامه میدهید.
چگونه بازاریابی چابک، را در کسب و کار خود پیاده کنیم؟
چگونه روش بازاریابی را بصورت عملی وارد کسب و کارمان کنیم؟!
☑داستان مشتریان خود را بنویسید.
شما بصورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده. و اطلاعاتی در مورد نیازها و انتظاراتشان کسب میکنید. این کار دو مزیت برجسته برای شما و مشتری دارد:
- باعث میشود مشتری در درخواستهای خود شفاف و دقیق باشد.
- به شما کمک میکند، که با داشتن شناختی دقیق و واضح از مشتری، مسیر مشخصی برای پیشبرد کار تعیین کنید.
با این روش شما در حقیقت با مشتریان خود همکاری و به نوعی آنها را در کسب و کار خود دخیل میکنید. تا بدانید؛ که برای موفق شدن به چه چیزهایی نیاز دارند.
☑کانبانی شوید!
کانبان یکی از روشهای مدیریت بصری است. استفاده از بورد کانبان از چنین پیشامدهایی جلوگیری میکند. و درصد پیشرفت پروژه را جلوی چشم همه میگذارد.
❓❗چگونه از متد کانبان استفاده کنیم؟
- کار خود را بصری کنید!
- “کارهای در حال انجام” را محدود کنید!
- همواره پیشرفت کنید!