بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟

بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟

با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


بازاریابی چابک، چیست؟

بازاریابی چابک، پروژه‌ای بزرگ و زمانبر است. که به چند بخش جزئی و در عین حال شفاف تجزیه می‌کند. تا سرعت و اثربخشی کار را افزایش دهد. تفاوتی که بازاریابی چابک؛ با سایر روش‌های بازاریابی دارد این است. که شما در بازاریابی چابک، مجبورید همیشه از وضعیت بازار روز آگاه و به‌روز باشید تا بتوانید خودتان را با تغییرات آن وفق بدهید. و این مساله‌ای است که حتی در مدیریت چابک هم، ضروری نبود.

بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟


بازاریابی چابک چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟

در این قسمت مزایای روش بازاریابی چابک را بصورت مختصر و مفید:

  • اول از همه، این روش بازاریابی به ما کمک می­‌کند، تا تمرکز بیشتری روی مشتریان خود داشته باشیم. و بتوانیم ارزش­‌های بیشتر و ماندگارتری برای آنها ایجاد کنیم.
  • به علاوه، می­‌دانید که دنیای مدرن دارد مثل برق و باد تغییر می‌کند. و اگر نتوانیم خودمان را با سرعت آن وفق دهیم، قطعا شکست می‌خوریم. ولی نیازی به نگرانی نیست چون یکی دیگر از مزایای بازاریابی چابک دقیقا این است، که کمک می‌کند. تا بتوانیم؛ خودمان را به پای دنیای بازاریابی برسانیم.

بازاریابی چابک چه تغییراتی در کسب و کار شما ایجاد می‌کند؟

بازاریابی چابک به شما کمک می‌کند، که بر روی پروژه‌های باارزش تمرکز کنید، بصورت جمعی انجامش دهید، تاثیرش را بسنجید و با استفاده از نتایج آن، به پیشرفت ادامه دهید.
❓بازاریابی چابک دقیقا چه کاری می‌کند؟ در کل، روش بازاریابی چابک به دو مانع اصلی کسب و کار می‌پردازد. و آن ها را از میان برمی‌دارد:
  • نحوه سازماندهی اطلاعات به صورت سلسله مراتب
  • نحوه پیشبرد کار بصورت آبشاری

✅سازماندهی اطلاعات بصورت سلسله مراتب

ما اطلاعات زیادی به دست می­‌آوریم و هدفمان از این کار چیست؟ تا از این اطلاعات بیشترین استفاده را برای تولید و ارائه خدمات به مشتریان بکنیم. اما از آنجایی که سازماندهی ما اشتباه است. و حول مشتری نمی­‌چرخد، نمی­‌توانیم، این اطلاعات را مستقیما روی مشتری­‌های خود اعمال کنیم. ولی اگر به حرف بازاریابی چابک گوش بدهید، می‌بینید؛ که سلسله مراتب را از سازماندهی اطلاعات حذف می‌کند. و مدل “مدیریت اطلاعات به روش چابک” را جایگزین آن می‌کند.

در مدل چابک، سلسله مراتب سازماندهی اطلاعات از هم فرو می‌پاشد. و اطلاعات بصورت خطی دسته بندی می‌شوند، یعنی اینکه دیگر ما اطلاعات را بر اساس “برتری” آن ها دسته‌بندی نمی‌کنیم، بلکه؛ همه آن‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم. و بر اساس اهمیت‌شان اولویت بندی می‌کنیم.

✅پیشبرد کار بصورت آبشاری

مورد دوم این است که ما روند کار خود را بر اساس مدل آبشاری پیش می‌بریم که هم سرعت ما را کم می­‌کند. و هم دیگر جوابگوی سرعت دنیای کسب و کار نیست.

بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟

مدیریت چابک دیدگاه­‌هایی به شما می­‌دهد، تا بتوانید روند دنیای کسب و کار را تا حد زیادی پیش‌­بینی کنید. در ضمن، در بازاریابی چابک این امکان وجود دارد که چند مرحله از کار را بصورت همزمان انجام دهید. و اگر لازم باشد، در مرحله قبل تغییری ایجاد کنید. بدون اینکه این تغییر، تاثیری روی مراحل بعد از خود داشته باشد.


بازاریابی چابک چه اصولی دارد؟

بیایید؛ نگاهی به چهار اصل بازاریابی چابک بیندازیم.

بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟

1. بازاریابی چابک، مشتری محور است.

مشتری­‌ها مهم ترین عامل در بازاریابی چابک(یا هر نوع بازاریابی) هستند. چراکه؛ اصلا دلیل کسب و کار بودن ما این است. که مشتری داریم. چیزی که لازم است، انجام دهیم این است. که باید مشتری را در مرکز کار خود قرار دهیم.

2. بازاریابی چابک، دارای تیم‌های میان‌کارکردی است.

در بازاریابی چابک، همه چیز حول مشتری می‌چرخد. حالاچگونه تیم میان­‌کارکردی را درست کنیم؟ یکی از محبوب‌­ترین و پربازده‌­ترین روش ها جلسات سرپایی است. از اسمش مشخص است. که جلسه کوتاهی است. در حالت ایستاده همه زودتر خسته می­‌شوند. و اینطور می­‌توانید، زمان جلسه را مدیریت کنید. دقت داشته باشید؛ که زمان جلسات سرپایی نباید بیشتر از ده الی پانزده دقیقه باشد.

3. بازاریابی چابک، عمل‌گرا است!

یکی از بزرگترین موانع در راه پیشرفت بسیاری از کسب و کار ها این است که بیش از حد روی فکر کردن و برنامه­‌ریزی تمرکز می­‌کنند. و حتی نصفی از این وقت را روی عمل صرف نمی­‌کنند. اما بازاریابی چابک شما را به عمل دعوت می‌کند! یعنی شما بعد از برنامه‌ریزی اولیه، بلافاصله دست به کار می‌شوید و برنامه‌تان را عملی می‌کنید.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

4. بازاریابی چابک نیازمند تکرار است!

سرعت و انعطاف‌پذیری در کسب و کارهای عادی محصول یا خدمات ارائه شده شما موفق و رضایت‌­بخش نباشد، زمان بسیار زیادی از دست داده‌­اید. و در حقیقت از رقبای خود عقب مانده‌­اید. اما بازاریابی چابک؛ برگ برنده‌­ای به شما می‌­دهد. اینکه در کوتاه‌­ترین زمان ممکن، از اشتباه خود درس می‌­گیرید. و کار را از آنجایی که مانده است، ادامه می­‌دهید.


چگونه بازاریابی چابک، را در کسب و کار خود پیاده کنیم؟

چگونه روش بازاریابی را بصورت عملی وارد کسب و کارمان کنیم؟!

بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد؟

☑داستان مشتریان خود را بنویسید.

شما بصورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده. و اطلاعاتی در مورد نیازها و انتظارات‌شان کسب می‌کنید. این کار دو مزیت برجسته برای شما و مشتری دارد:

  • باعث می‌شود مشتری در درخواست‌های خود شفاف و دقیق باشد.
  • به شما کمک می‌کند، که با داشتن شناختی دقیق و واضح از مشتری، مسیر مشخصی برای پیشبرد کار تعیین کنید.

با این روش شما در حقیقت با مشتریان خود همکاری و به نوعی آن‌ها را در کسب و کار خود دخیل می­‌کنید. تا بدانید؛ که برای موفق شدن به چه چیزهایی نیاز دارند.

☑کانبانی شوید!

کانبان یکی از روش‌های مدیریت بصری است. استفاده از بورد کانبان از چنین پیشامد‌هایی جلوگیری می‌کند. و درصد پیشرفت پروژه را جلوی چشم همه می‌گذارد.

❓❗چگونه از متد کانبان استفاده کنیم؟

  1. کار خود را بصری کنید!
  2. “کارهای در حال انجام” را محدود کنید!
  3. همواره پیشرفت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا