اهمیت ضبط تماس‌ های تلفنی

اهمیت ضبط تماس‌ های تلفنی

مقاله در خصوص؛ اهمیت ضبط تماس‌ های تلفنی میباشد. پس با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


اهمیت ضبط تماس‌ های تلفنیریکورد کردن تماس

ضبط کردن تماس‌ تلفنی درواقع؛ یک استاندارد بین صنایع بوده است. اگرچه، همه‌ کسب‌وکارها هم، از ضبط صدا استفاده بهینه نمی‌کنند! و خیلی راحت بعد از مدتی این مکالمه‌ ها را حذف هم می‌کنند. با استفاده از نرم‌افزارهای ضبط صدا، می‌توان کیفیت محصول و میزان رضایت مشتری را بهبود بخشید.

ضبط تماس تلفنی چیست؟

ضبط مکالمه تلفنی در روی PSTN  (شبکه تلفن عمومی) یا روی VoIP (صوت روی IP) انجام می‌شود. و با فرمتی که قابل‌ اجرا باشد. روی سرورها ذخیره می‌شود. ممکن است. ضبط مکالمات تلفنی با مانیتورینگ صدا و ثبت اطلاعات در مورد جزییات فنی اشتباه گرفته شود.

آیا باید تمام مکالمات تلفنی را ضبط کرد؟

هر نوع کسب‌وکاری می‌تواند از اجرای نرم‌افزار ضبط صدا سود ببرد. البته؛ فقط ضبط صدا کافی نیست، برای هر کسب‌وکار باید سیستمی برای پاسخ دادن و ارزیابی تماس‌ها ایجاد شود.

بهبود بخشی کسب و کار با ضبط تماساهمیت ضبط تماس‌ های تلفنی

در ادامه به راه کارهایی برای بهبود یافتن کسب و کار، توسط ریکورد کردن تماس ها اشاره میکنیم.

بهبود یافتن کیفیت

با ضبط مکالمات، بهبود کیفیت در قسمت‌های مختلف یک سازمان رخ میدهد. که مهمترین آن، استفاده از مکالمات ضبط ‌شده برای آموزش کارمندان است. و شامل دو هدف بوده.

1) نظارت و ارزیابی عملکرد کارمندان بر ضبط صدا 2) ابزار آموزشی

افزایش رضایت 

با ارزیابی مکالمات تلفنی می‌توان میزان رضایت مشتریان را بررسی کرد. و قسمت‌هایی را که به بهبود نیاز دارند، را مشخص کرد. لازم نیست منابع شرکت را صرف تحقیقات پیچیده کرد. تمام تحقیقات می‌تواند در خود شرکت انجام شود.

ثبت جزئیات از دست رفته

هنگام صحبت کردن با مشتریان زمان کافی برای نوشتن جزئیات وجود ندارد. نماینده کسب‌وکار باید روی مشتری متمرکز بماند تا سوالات مربوطه را بپرسد، و یا پاسخ‌ها و راه‌حل‌های مناسب را ارایه دهد. علاوه بر این، بروز برخی مشکلات مثل نویز پس‌زمینه، ممکن است. موجب از دست رفتن اطلاعات مهم شود.

اهمیت ضبط تماس‌ های تلفنی

ارتقا کیفیت محصول

بهترین منبع دانش درباره محصول یک کسب‌وکار چه کسی است؟ تیم توسعه؟ خیر، بهترین منبع اطلاعات درباره محصولات مشتریان آن محصول هستند. آن‌ها هر روز از این محصول استفاده می‌کنند، مشکلات و مزایا را می‌بینند. هم چنین آن‌ها مایل به صحبت کردن و ارائه نظر  در مورد آن هستند. در نتیجه، ثبت مکالمه می‌تواند پر از اطلاعات با ارزش در مورد محصول باشد.

حل اختلافات

گاهی اوقات بین کارمندان و مشتریان اختلاف نظر ایجاد می شود. و برای حل این مشکلات حتما باید مکالمات بررسی شود. جمله “مشتری همیشه درست می‌گوید” همیشه هم درست نیست، ضبط صوتی می‌تواند اختلافات را حل کند. علاوه بر این، پول و کسب‌وکار حفظ می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا