این مقاله؛ در خصوص انتقال صدا بر بستر اینترنت میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.
کمی درباره VoIP بدانید!
VoIP فناوری بوده. که برای برقراری ارتباطات صوتی بر بستر شبکههای مبتنی بر IP مانند؛ اینترنت استفاده میشود.درواقع؛ تلفن اینترنتی میباشد. که صوت بر بستر IP و از طریق اینترنت انتقال میدهد.
سیگنالها در مسافتهای طولانی و به صورت دیجیتال ارسال میشوند. پس قبل از ارسال سیگنال، باید آن را با استفاده از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال و مجدداً آن را به آنالوگ تبدیل نمود.
صوت بر بستر IP یا همان VoIP مانند بسیاری از ابزارهای ارتباطی مدرن، در یک دوره نسبتاً کوتاهی رشد نمود. با توجه به ویژگیهایی مانند مقیاسپذیری و قابلیت استفاده از راهحلهای مبتنی بر اینترنت، فناوری VoIP در بین کسبوکارها بسیار محبوب گشت. پیشرفتهای کنونی فناوری VoIP این فناوری را برای انواع سازمانها، مناسب ساخته است.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
تاریخچه کوتاه VoIP
VoIP جایگزین مقرونبهصرفه برای تماسهای بینالمللی با مسافتهای طولانی و بینالمللی است. نمونههای ابتدایی فناوری VoIP هیچ شباهتی به نمونه امروزی نداشت. اولین تلاش در انتقال دیجیتال صوت تنها به صورت آنلاین انجام میشد. و نیاز بود. که هر دو کاربر از یک نرمافزار روی کامپیوتر شخصی استفاده کنند. تا امکانی برای به قراری تماس با تلفن ثابت بهوجود میآمد.
فناوری VoIP از آن زمان تا کنون همواره درحال پیشرفت است. و در حال حاضر ایده ساده تماس تلفنی و انتقال صوت بر بستر IP به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است. از لحاظ قابلیت، VoIP مدرن در سادهترین حالت، ویژگیها و امکانات بیشتری در دامنه وسیعتری در مقایسه با تلفنهای ساده ارائه میدهد. علاوه بر این، VoIP درجه بیشتری از انعطافپذیری فنی، سادگی و قابلیت را در مقایسه با سرویس تلفن سنتی در اختیار مشترک قرار میدهد.
جایگزین بهتر
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نیازهای ارتباطی شرکتها و سازمانها افزایش یافته است. و ارسال و دریافت فکس، ایمیل، چت و غیره جزو نیازهای اساسی هر شرکت برای برقراری ارتباط با مشترک شدهاست. راهاندازی، مدیریت و پرداخت هزینه هرکدام از ابزارهای ارتباطی، مشکلات زیادی را برای کسبوکارها ایجاد نموده است و تجهیزات گرانقیمت، نیاز به حضور افراد متخصص در حوزهی VoIP در سازمانها و هزینههای زیاد آن موجب شده است که فناوری جدیدی در بستر VoIP به نام سرویس تلفن مبتنی بر ابر یا Hosted PBX شکل بگیرد.
با ظهور سرویس تلفن مبتنی بر ابر (Cloud)، مزایای VoIP وسعت و عمق بیشتری پیدا کردهاند. با بهرهگیری از سرویس تلفن مبتنی بر ابر (Cloud) شرکتهای کوچک بدون هزینهی اولیه برای خرید و راهاندازی تجهیزات و مرکز سرور میتوانند از مزایای فناوری VoIP بهره ببرند، شرکتهای بزرگ نیز با استفاده از سرویس تلفن مبتنی بر ابر (Cloud) میتوانند انعطافپذیری جغرافیایی خود را افزایش دهند. برای مثال سرویس تلفن مبتنی بر ابر (Cloud) کارمندان را قادر میسازد بدون حضور در شرکت بهوسیلهی تلفن همراه خود از هرجایی که اتصال اینترنتی وجود دارد با استفاده از سرشماره سازمان تماس برقرار نمایند.