این مقاله؛ در خصوص ابزار و نرمافزارهای کاربردی برای دورکاری بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.
انواع نرم افزارها و ابزارها
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نرم افزارها و ابزارهای کاربردی مختلف و متعدد، تمایل افراد هم، به دورکاری روز به روز در حال افزایش است. در نتیجه؛ خوب است. که پیش از شروع همکاری به صورت دورکاری، این ابزارها را بشناسید.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
+ابزار مدیریت پروژه
Trello
میتوانید یک پنل مدیریت پروژه داشته باشید. و وظایف را در آن تعریف کنید. از ویژگیهای Trello؛ تعیین مهلت تحویل، یادآور، اختصاص دادن وظایف به افراد مختلف، افزودن نظر، امتیازدهی، گزارشگیری میباشد.
Asana
با استفاده از این نرمافراز به راحتی میتوانید وظایف تعریف شده در یک پروژه را به افراد گروه محول کرد. دورکارها میتوانند با نصب نسخه موبایل این نرمافزار، در هر زمان و هر مکان وظایف خود را مشاهده کنند. امکان ارسال یادآور از طریق ایمیل نیز وجود دارد.
Basecamp
این امکان را میدهد. تا بر پروژهها را نظارت کنید. و از آن طریق با سایر مشارکتکنندگان در پروژه نیز در ارتباط باشید. با استفاده از این ابزار میتوانید وظایف را تغییر دهید. و یا فرد خاصی را برای انجام آن تعیین کنید.
Things
برای مدیریت وظایف قابل استفاده است. و میتوانید آن را بر روی تمام دستگاههای اپل خود نصب کنید. و در هر جایی به آن دسترسی داشته باشید.
+ابزارهای چت سازمانی
نرمافزارهای متعددی برای چت درونسازمانی عرضه شده است. که که امکان گفتگوی درونسازمانی را برای اعضا فراهم میکند. به جای استفاده از پیام رسان خصوصی که برای ورود نیاز به شماره شخصی شما دارند، میتوانید از این نرمافزارها استفاده کنید.
Slack
با استفاده از نرمافزار Slack به آسانی میتوانید با سایر اعضای تیم خود در ارتباط باشید. و گفتگوهای بین اعضای تیم در گروههای تشکیل شده را دنبال کنید.
Skype
با وارد کردن ایمیل سازمانی خود میتوانید با همکاران خود در ارتباط باشید. نسخه دسکتاپ و موبایل این نرمافزار موجود است. و به راحتی میتوانید در هر زمان و با هر دستگاهی به پیامهای خود دسترسی داشته باشید.
+ابزارهای مکالمه تصویری و کنفرانس
گاهی ممکن است لازم باشد افراد دورکار (فریلنسر) در جلساتی حاضر شوند و از آنجایی که در شرکت حضور ندارند، میتوانند از ابزارهای مکالمه تصویری و کنفرانس ویدیویی استفاده کنند. این نرمافزارها بسیار آسان هستند و به افراد این امکان را میدهند تا بدون حضور در شرکت، در کنفرانسهای ویدیو شرکت کنند و به صورت مجازی رو در رو با افراد حاضر در شرکت صحبت کنند.
Skype
پرکاربردترین نرمافزار در بین کارمندان و به ویژه افراد دورکار است. با استفاده از این ابزار امکان برقراری تماس تصویری به راحتی از هر دستگاهی برای افراد فراهم میشود.
Google Duo
نیز یکی از محصولات گوگل است. که برقراری تماس تصویری را در کنار پیامرسانی و تماس صوتی فراهم میکند.
+ابزارهای تماس صوتی و تلفن سازمانی
برای تماسهای صوتی میتوان از نرمافزارهای پیامرسانی متعددی استفاده کرد.
یکی از امنترین و پرطرفدارترین نرمافزارهای تماس صوتی در سازمانها است. با افزایش تعداد نیروهای دورکار و فاصلهی جغرافیایی بین افراد و همچنین هزینهی بالای تماسهای شهری و غیرشهری، سازمانها از WhatsApp برای تماسهای خود استفاده میکنند.
+نرمافزار های ویرایشگر داده و محتوا
با گسترش تکنولوژی، استفاده افراد از کاغذ برای نگارش و نمایش دادهها و نوشتهها کاهش یافته است و نرمافزارهای ویرایشگر جایگزین این روش سنتی شده اند.
عملکرد این ابزارها به گونهای است. که با اتصال به Gmail، تغییرات به صورت آنلاین ذخیره میشود. و تمامی افرادی که فایل با آنها به اشتراک گذاشته شده است. میتوانند دادهها را مشاهده کنند. و در صورت امکان نظر بدهند یا تغییر ایجاد کنند.
Microsoft
مجموعه نرمافزارهای MS Office را برای ورود و ویرایش داده عرضه کرده است. ابزارهایی مانند Excel، Word، PowerPoint و غیره به صورت آنلاین و آفلاین برای اکثر پلتفرمها عرضه شده است. و تمام افراد سازمان چه درون سازمان و چه نیروهای دورکار میتوانند از این نرمافزارهای کاربردی استفاده کنند.
+نرمافزار های برنامهریزی و زمانبندی
Wunderlist
یکی دیگر از نرمافزارهایی است. که با نصب آن بر روی دسکتاپ، موبایال و تبلت خود میتوانید لیستی از وظایف خود و همکارانتان در پروژه ایجاد کنید. و برای هر یک مهلت انجام، یادآور و نظر اضافه کنید.
TeuxDeux
نیز یکی از بهترین ابزارهای برنامهریزی به ویژه برای افراد دورکار است. با استفاده از این نرمافزار میتوانید وظایف خود را اضافه کنید. و با مشخص کردن زمان تحویل آن، یک برنامهریزی درست برای کارهای خود داشته باشید.
+نرم افزارهای ذخیرهسازی مستندات
این سرویسها به گونهای است. که از هر دستگاهی با اتصال به ایمیل خود میتوانید مستندات خود را مشاهده و ویرایش کنید.
Dropbox
با عمل درگ اند دراپ انجام میشود. و از تمامی دستگاهها به فایلهای خود دسترسی دارید. این قابلیت برای افراد دورکار و کارمندانی که در بیرون از سازمان فعالیت میکنند بسیار کارآمد است.
Shoeboxed
میتوانید رسیدها، کارتها، لیست مخاطبین و غیره را به راحتی به صورت گزارش ذخیره کنید. و دیگر به صرف وقت و هزینه برای اسکن و دستهبندی کاغذها نیازی نیست.
Google Drive
هم برای این منظور یکی از بهترین و پرطرفدارترین ابزارهای ذخیرهسازی است. با استفاده از این ابزار میتوانید فایلها با هر فرمتی را از دستگاههای مختلف ذخیره کنید. و بدون پر شدن حافظه دستگاه خود، حجم زیادی از دادهها را ذخیره کنید. افراد دورکار میتوانند از Google Drive برای دسترسی به فایلهای ضروری سازمان و همچنین انتقال اطلاعات بین سازمانی استفاده کنند.