این مقاله؛ در خصوص آیا تلفن های ابری از امنیت بالا برخوردار هستند؟ بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.
حملات سایبری در مشاغل، متحمل هزینه های بالایی میشوند. به این علت ایمن نگهداشتن ارتباطات مجازی برای تمام مشاغل مهم میباشد. پس امنیت تلفن های ابری چگونه است؟ در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
تلفنهای سنتی امنیت بیشتری دارند یا مجازی؟
تفاوت اصلی در این دو تلفن این است. که تماس های مجازی از طریق اینترنت انجام شده. اما تماسهای تلفنی سنتی از طریق شبکه تلفن سوئیچ عمومی (بهاختصار PSTN) انجام میشوند. شبکه PSTN مجموعهای از شبکههای جهانی برای ارتباط تلفنی میباشد. که زیرساخت هایی را برای ارتباطات عمومی فراهم میکند.
سیستمهای آنالوگ با استفاده از سوئیچینگ مدار برای اتصال تماسهای تلفنی، سیگنالهای صوتی را از طریق کابلهای فیبر نوری و سیمکشی مخابراتی Plain Old Telephone Service (POTS) به نقطه پایانی ارسال میکنند. اما تلفن ابری، سیگنالهای صوتی آنالوگ را به تعداد زیادی داده دیجیتالی جداگانه تبدیل میکنند. و سپس این دادهها از طریق اینترنت ارسال میشوند. تماسهای تلفنی IP از طریق شبکههای صوتی خصوصی ارسال میشوند.
تهدیدهای امنیتی در تلفن ثابت چیست؟
اگرچه تلفنهای ثابت سازمانی مزایای بسیار زیادی نسبت به خدمات تلفن سنتی مثل؛ مقیاسپذیری، انعطاف پذیری و کاهش هزینهها دارد، اما استفاده از آن خطرات امنیتی دارد. که باید از آنها مطلع باشید.
+حملات DoS
حملات Denial of Service (بهاختصار DoS) از رایجترین خطرات سیستمهای مجازی بوده است. و هدف حملات این است. که مقدار زیادی ترافیک در سیستم شما ایجاد کند. و باعث توقف سیستم تلفن مجازی شود. یا مشکلات دیگری مانند؛ تأخیر تماس، قطع تماس یا کیفیت پایین تماس. برای جلوگیری از حملات DoS، باید شبکه خصوصی مجازی (VPN) انتخاب کنید. تا ترافیک سیستم مجازی را از بقیه شبکه داده خود جدا نگهدارید.
+فیشینگ
لازم است. بدانید که چگونه از تلفن ابری خود در برابر این حمله سایبری محافظت کنید. در فیشینگ سنتی، مجرمان اینترنتی ایمیلهای جعلی یا پیامکی ارسال میکنند. این ایمیلها طوری ساختهشدهکه به نظر میرسد از شرکتهای آشنا و معتبری ارسالشدهاند. ولی؛ هکرها از ایمیلهای ارسالی برای سرقت اطلاعات حساس یا اطلاعات حساب شما استفاده میکنند. انقدر تعداد این حملات در دنیای تلفن اینترنتی زیاد است. که نام vishing به آن دادهشده است.
+ویروس و بدافزارها
ویروسها میتوانند شبکه شما را آلوده کنند. و مانند حملات DoS، سیستم تلفن شما را کاملاً آفلاین کنند. آنها مقدار زیادی از پهنای باند را مصرف میکنند. و سرعت را کاهش میدهند. همچنین میتوانند پروندهها، برنامهها و دادههای خراب را نیز در شبکه شما نصب و انتقال دهند. بدافزارها که بانامهای Trojans یا Trojan Horses شناختهشدهاند، میتوانند با ایجاد منافذی کنترل کامل شبکه شما و دسترسی به تمام دادههای حساس رایانه را برای هکرها آسان نمایند. از سادهترین راههای جلوگیری از ویروس و بدافزار فعال کردن بهروزرسانی خودکار سیستم تلفنهای ابری است.
+تماس های هرزنامه
SPIT (spam over Internet telephony) یا هرزنامه از طریق تلفن IP که معمولاً از تعداد زیادی پیام صوتی از پیش ضبطشده تشکیل میشود. تماسهای اسپم نه تنها مانع توانایی تیم در ارتباط با مشتری و مسدود کردن پیام صوتی شما میشود، بلکه میتواند شامل حملات فیشینگ یا حملاتی برای کلاهبرداری تلفنی باشد. و سایر مشکلات امنیتی را ایجاد کند.
اقدامات جهت بالا بردن امنیت تلفن های ابری
در ادامه به مواردی می پردازیم که برای بالا بردن امنیت تلفن های ابری بسیار موثر میباشد.
+ارزیابی امنیتی را منظم و دورهای انجام دهید. برنامه را آپدیت کنید. و مجددا فایروال را پیکربندی کنید.
+ایجاد شماره بلک لیست: قرار دادن شماره تلفن تماسگیرندگان هرزنامه، شماره تلفنهای مشکوک و سایر تماسگیرندگان ناشناس در لیست سیاه و مسدود کردن آنها برای همیشه تا دیگر نتوانند از طریق تلفن با شما تماس بگیرند.
ایجاد گذرواژه قوی: از گذرواژههای پیچیده و سخت استفاده کنید. هر دو هفته یکبار رمز عبور خود را تغییر دهید.
استفاده نکردن از WiFi عمومی: WiFi عمومی ممکن است. در دسترسی به اینترنت راحت باشد. اما برای هکرهای سایبری راهی بسیار مناسب برای گرفتن اطلاعات شما است. از آنجا که شبکههای Wi-Fi عمومی امن نیستند، برای هکرهای نزدیک شما آسان است که دادههای خود را از طریق حمله Man-In-The-Middle رهگیری کنند.