با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزشی جدید درباره؛ آپدیت گوگل zebra یا همان گورخر گوگل! همراه ماباشید.
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
گوگل zebra چیست؟ تولد گورخر گوگل
الگوریتم گورخر نه! گورخر یک آپدیت برای هسته الگوریتم گوگل است. این بروزرسانی یکی از راهکارهای گوگل برای مبارزه با فروشگاههای اینترنتی بیکیفیت است. گوگل زبرا، برای حذف فروشگاههای بیکیفیت و قلابی، از نتایج گوگل به وجود آمده. در سال 2013 بود که مت کاتس، مدیر سابق بخش اسپم گوگل، اعلام کرد یک فروشگاه عینک فروشی اینترنتیِ افتضاح و بیکیفیت، به نتایج اول گوگل رسیده! بعد از دو روز هم فروشگاه ذکر شده از نتایج حذف شد.
همین موضوع و اظهار نظرهای بعدی این فرد باعث شد تا علمای سئو، نظرهایی در مورد فعالیت zebra بدهند. و بگویند که این یک آپدیت برای مقابله با فروشگاههای اینترنتی ضعیف است. تا اینجا با ماهیت این الگوریتم آشنا شدیم. اما موضوع مهم تر این است، بدانیم که چطور باید سایت فروشگاهیمان را برای این الگوریتم سئو کنیم.
✅دوستی با گورخر گوگل
راستش را بخواهید هنوز هیچ نمونهای پیدا نکردهایم، که گورخر در وب فارسی، فلان فروشگاه را به دلیل کیفیت نامناسب یا ظاهر زشت جریمه کرده باشد. اما؛ خب این دلیل خوبی نیست. که نسبت به خشم آن بیتوجه باشیم.
یادتان باشد که جمعیت وب فارسی در نهایت چیزی حدود 40 تا 50 میلیون نفر است. در حالی که وب انگلیسی و عربی چند میلیارد کاربر دارند. همین موضوع باعث میشود، که همیشه الگوریتم ها و آپدیتهای گوگل اول به سراغ کاربران این دو زبان بروند. و با تأخیر زمانی زیادی در وب فارسی ظاهر شوند، پس بهتر است. کمی آیندهنگر بوده. و از همین الان هوای گورخر گوگل را داشته باشید.
+در فروشگاه اینترنتیتان محتوای با کیفیت بنویسید.
محتوا همیشه راز موفقیت در وب بوده و هست. یکی از نشانههایی که به گورخر میفهماند شما یک سایت فروشگاهی معتبر هستید، وجود محتوای مفید است. اما در کجا؟ اولین نکته؛ وجود محتوای با کیفیت در وبلاگ سایتتان در مورد محصول و خدماتی است، که ارائه میکنید.
بعد از آن باید به محتوای صفحات محصول دقت کنید. مطمئن شوید که محصولات شما همگی با یک محتوای تکراری در گوگل نمایش داده نمیشوند. همینطور دقت کنید؛ که در هر محتوا لینکهای داخلی مناسبی وجود داشته باشد. نبودن لینک داخلی میان محصولات و صفحات شما باعث به وجود آمدن صفحات یتیم در سایت میشود. این صفحات را هیچ کدام از الگوریتمهای گوگل دوست ندارند.
+به ux و ui فروشگاه توجه کنید.
نه فقط الگوریتم zebra بلکه خود کاربران هم برای اینکه مطمئن شوند؛ یک سایت فروشگاهی از اعتبار مناسبی برخوردار است. یا نه، به طراحی آن توجه میکنند. یک تصویر با سایز نامناسب در صفحه محصول کافی است. تا از دید کاربر به عنوان یک سایت بیکیفیت شناخته شوید. پس تا جای ممکن به دیزاین و طراحی سایت دقت کنید.
علاوه بر این در صفحات، باید نمادهای اعتماد سایت قابل مشاهده باشند. همینطور باید دکمه خرید با اندازه مناسبی جلوی دید مخاطب قرار بگیرد. مورد بعدی، توضیحات محصول است. کاربر نباید برای مشاهده توضیحات و مشخصات محصول، در صفحه سرگردان شود پس آنها را در دسترسترین جای ممکن بگذارید.
اگر یک سایت ریسپاسیو (سایتی که در هر دستگاهی درست نمایش داده شود) ندارید، بهتر است بدانید، همین الان بیش از 50 درصد بازدیدکنندگان را فراری دادهاید؛ در نتیجه رتبه شما در جستجوی موبایلی کمتر خواهد شد.
+از نشانه گذاریها استفاده کنید.
یکی از نکاتی که میتواند موتور جستجوی گوگل و الگو ریتم گورخر آن را مطمئن کند، که شما یک سایت معتبر هستید، وجود کدهای نشانهگذاری در سایتتان است.
نشانه گذاری سایت های فروشگاه تأثیر مثبتی روی سئو آنها دارد. چون گوگل با استفاده از این کدها بهتر ساختار صفحه، نوع محصول، قیمت و مشخصات آن را درک میکند.
+از ویدیو برای معرفی محصولات استفاده کنید.
تا الآن چند سایت فروشگاهی را دیدهاید که برای معرفی محصولشان به مخاطب از ویدیو استفاده کنند؟ مطمئنا سایتهای کمی این کار را میکنند و این سایتها، دقیقا همان فروشگاههای بزرگ و معتبری هستند. که به کاربرشان اهمیت زیادی میدهند.
شما هم میتوانید با اضافه کردن ویدیو به محصولات و محتوای سایتتان، علاوه بر بهبود سئو از طریق افزایش زمان ماندگاری در سایت، باعث رضایت zebra شوید.
برای قرار دادن ویدیو محصولات نیاز به صرف هزینههای زیاد میزبانی وب ندارید. کافی است. بعد از آماده شدن فیلم، آن را در سرویس های میزبانی وب بارگذاری مثل آپارات یا تماشا بارگذاری کرده. و بعد لینکش را صفحه محصولتان قرار دهید.
+چت زنده را فعال کنید.
چت زنده قابلیتی است. که به کاربران اجازه میدهد، برای پرسیدن سؤالهایشان به جای استفاده از سیستم تیکت، از چت آنلاین داخل سایت استفاده کنند. به این صورت در کمترین زمان به جواب سؤال یا راه حل مشکلشان میرسند.
اگر توانایی راه اندازی چنین سیستمی را در سایتتان دارید؛ حتما از آن استفاده کنید. این موضوع تأثیر مثبتی روی نرخ تبدیل شما دارد. در حال حاضر افزونههای مختلفی در وب فارسی وجود دارند. که میتوانند با کمترین هزینه و حتی به صورت رایگان، چت زنده میان شما و کاربر را راه اندازی کنند.
+فکری به حال سرعت سایتتان کنید.
بیشتر کاربران چیزی در حدود 5 ثانیه برای لود شدن سایت شما زمان میگذارند. البته این زمان برای وب و مخاطب ایرانی است. وگرنه در وب انگلیسی کاربران نهایتاً 2 تا 3 ثانیه از زمانشان را تلف میکنند. علاوه بر کاربر، گوگل هم توجه خاصی به سرعت سایت شما دارد. و آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده رتبه در نتایج معرفی کرده.
در صفحات محصول و سایتهای فروشگاهی به دلیل وجود تصاویر زیاد، احتمالا سرعت صفحه تا حد زیادی کاهش پیدا میکند. بنابراین یکی از بهترین راهکارها بهینه کردن سایز تصاویر با استفاده از ابزارهایی مثل؛؛ فتوشاپ یا سایت tinypng است.
+شرایط و قوانین سایت را در دسترس مخاطب قرار دهید.
در یکی از مقالات معتبر انگلیسی، به این نکته اشاره شده که: باید لینک تمامی صفحات شرایط و ضوابط، قوانین، حمل و نقل، پرداخت و… در اختیار مخاطب قرار بگیرد. تا بتواند قبل از شروع خرید، تمامی آنها را مرور کند. پیشنهاد میکنیم تمامی قوانین سایت را در یک برگه بنویسید. و لینک آن را در قسمت هدر یا فوتر، در مقابل دید مشتری قرار دهید.
+از درگاههای پرداخت معتبر استفاده کنید.
برای پرداخت اینترنتی کاربران، سایت را به درگاههای پرداخت قابل اطمینان و البته شناخته شده متصل کنید. استفاده از درگاههای گمنام و کماعتبار علاوه بر ناراحتی الگوریتم گورخر گوگل، باعث میشود، کاربرانتان در اعتماد به شما تردید کنند.
در حال حاضر و در ایران، به جز درگاههای معتبر بانکی، درگاه زرین پال از اعتبار مناسبی برخوردار است. که میتوانید در زمان کوتاهی برای دریافت آن اقدام کنید.
+به نظرات و امتیازهای کاربران توجه کنید.
سایت Search Engine پیشبینی میکند؛ که تعداد نظرات فروشگاه و امتیاز کیفیتی که کاربران به محصولات شما میدهند، یکی فاکتورهای مهم به چشم گورخر گوگل است.مسلماً هر چه این امتیازها بالاتر باشد، یعنی کاربر به شما اعتماد بیشتری دارد. و تجربه خوبی از خرید خود به دست آورده است.
کلام آخر
مواردی مثل؛ سیستم مقایسه محصولات، نوار بردکرامب، پیشنهاد محصولات مشابه و… در سایتهای فروشگاهی میتواند تأثیر مناسبی روی تجربه کاربر داشته باشد. و طبق مطالب منابع معتبر، از نکات تأثیر گذار روی دوستی بین شما و گورخر گوگل است. پس بهتر است آنها را در سایتتان فعال کنید.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.