در این پست به VoIP Gateway چیست؟ می پردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.
درباره VoIP Gateway بدانید!
VoIP Gatewayوسیله ای سخت افزاری میباشد. که ترافیک تلفن را به بسته دیتا برای انتقال بر بستر اینترنت تبدیل میکند. دروازه VoIP با مبدل ATA متفاوت بوده. چون؛ ATA هر بار تلفن سنتی را تبدیل میکند. ولی بعضی از بزرگترین VoIP Gateway ها فقط، میتوانند حداکثر ۲۵۶ تماس را همزمان پشتیبانی کنند.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
Gateway ها به دو نوع آنالوگ و دیجیتال وجود دارند. که ترافیک VoIP را به شبکه های بیسیم GSM یا CDMA متصل میکنند. VoIP Gateway ابزاری ارزشمند برای مشاغلی بوده. که قصد دارند. به خدمات VoIP تجاری روی بیاورند. اگر ترافیک صوتی از شبکه IP در حال ورود باشد. درگاه VoIP سیگنال انتقال را از طریق PSTN از حالت فشرده خارج کرده. و رمزگشایی میکند. اگر تماس از PSTN ایجاد شود. درگاه VoIP ترافیکی را از طریق IP، رمزگذاری میکند.
انواع VoIP Gateway
VoIP gateway یا دروازه VoIP آنالوگ بین دو الی بیست و چهار تلفن قدیمی متصل میشود. دو نوع دروازه آنالوگ وجود داشته. FXO (Foreign Exchange Office) و FXS (Foreign Exchange Subscriber or Foreign Exchange Station). FXS یک تلفن را برای VoIP رمزگذاری میکند. و FXO یک خط کامل یا Hosted PBX را به POTS متصل کرده. یا، یک FXS همزمان یک تلفن (به ازای هر پورت) را متصل میکند. و یک FXO برای برقراری تماسهای تلفنی با PSTN به صورت همزمان با IP PBX کار میکند. یک دروازه VoIP دیجیتال، دستگاههای دیجیتال مثل؛ ISDN یا یک رابط نرخ اولیه (PRI) را رمزگذاری میکند.
دلایل استفاده از VoIP Gateway
یک دلیل اصلی برای استفاده از VoIP Gateway، هزینه است. تغییر کل سیستمهای دفتر کار به VoIP بسیارگران است. علاوه بر هزینه تلفنهای جدید، زیرساخت PBX ، هزینه استخدام نیروی IT متخصص و صرف زمان و هزینه لازم برای آموزش همه کارمندان در مورد تجهیزات جدید نیز موردنیاز است. همچنین، جدا از تمام تلاشها برای فعال نگه داشتن سرورها، گاهی اوقات آنها از کار میافتند.
بسیاری از درگاه های VoIP دارای حالت “بازگشت” هستند. تا در صورت عدم دسترسی به اینترنت سازمانها بتوانند تلفن خود را به PSTN تغییر حالت دهند. با روی به کار آمدن تلفنهای ابری، دغدغه بسیاری از کسبوکارها در مورد تغییر سیستم تلفن خود برطرف شده است.
سازمانها میتوانند با کمترین هزینه و بدون نیاز به تجهیزات و سرور، سیستم تلفن سنتی خود را به تلفنهای ابری ارتقا دهند. و از امکانات متعدد آن نیز برخوردار شوند.