این مقاله؛ در خصوص VoIP Gateway چیست؟ میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
“همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.”
دروازه سیستم تلفن VoIP:
VoIP Gateway ابزار سخت افزاری میباشد. که ترافیک تلفن را تبدیل به بسته های داده ای می کند. تا بتواند، بر بستر اینترنت انتقال دهد. مبدل ATA با دروازه سیستم تلفن VoIP متفاوت است. چون ATA هر بار تنها یک تلفن قدیمی (سنتی) را تبدیل می کند. این در حالی است. که بعضی از بزرگترین سیستم VoIP Gateway میتوانند، حداکثر تا 256 تماس را همزمان با هم پشتیبانی کنند. Gateway آنالوگ و Gateway دیجیتال که ترافیک VoIP توسط این سیستم به شبکه های بی سیم CDMA و GSM متصل می شود.
VoIP Gateway ابزاری برای مشاغلی هستند. که قصد دارند. به خدمات VoIP تجاری روی بیاورند. درگاه VoIP در صورتی که ترافیک صوتی یک شبکه IP در حال ورود باشد. سیگنال آنها را با PSTN از حالت فشرده خارج می کنند. تماس در PSTN ایجاد شده. و سیستم تلفن VoIP، ترافیکی که باید از طریق IP استفاده میشد. رمزگذاری میکند.
معرفی انواع VoIP Gateway:
دروازه سیستم تلفن VoIP یا VoIP Gateway آنالوگ حداکثر بین دو تا بیست و چهار تلفن قدیمی متصل می شود. دو نوع دروازه آنالوگ وجود دارد. FXS و FXO .FXO یک خط کامل یا Host PBX را به POST تبدیل می کند. و FXS یک تلفن را برای VoIP رمزگذاری می کند. به عبارتی دیگر، یک FXS همزمان یک تلفن (برای هر پورت) را متصل می کند. یک FXO برای برقراری تماس های تلفنی با PSTN به صورت همزمان با IP PBX کار میکند. دروازه VoIP دیجیتال، یک رابط نرخ اولیه (PRI) یا دستگاه های دیجیتال مانند ISDN را رمزگذاری می کند.
چرا باید از VoIP Gateway استفاده شود؟
اولین موردی که برای خرید یک خدمات یا یک محصول به ذهن میرسد. مقدار هزینه پرداختی در آن زمینه است. تغییرات کلی که برای تمامی سیستم های دفتر کار اعمال می شود. و برای تبدیل به سیستم مرکز تماس VoIP بسیار پرهزینه و گران است.
علاوه بر هزینه های بالای تلفن های جدید، هزینه استخدام متخصص های IT، صرف زمان و هزینه لازم برای آموزش به تمامی کارمندان در زمینه سیستم ها و تجهیزات جدید مورد نیاز است. همچنین باید در نظر گرفت که علی رغم تمام تلاش ها برای فعال نگه داشتن سرورها، این سیستم ها گاهی اوقات از کار می افتند.
امروزه با روی کار آمدن تلفن های ابری، بسیاری از دغدغه های کسب و کارها در مورد تغییر سیستم تلفن خود برطرف شده است. که در این زمینه سازمان ها و کاربران با کمترین و حتی بدون نیاز به تجهیزات و سرور، سیستم های تلفن خودشان را به تلفن های ابری ارتقا می دهند.