این مقاله در خصوص؛ Schema Markup چه کارایی در سئو سایت دارد؟ میباشد. برای اطلاعات بیشتر با وبوآپ همراه باشید.
“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.”
Schema Markup (نشانه گذاری اسیکما) چیست؟
نشانه گذاری اسکیما یا schema markup از روش ها و ابزارهای مهم برای بهینه کردن سایت میباشد. و جزء سئو داخلی بوده. که از طریق آن موتورهای جستجو توضیحات بیشتری در مورد خدمات و محصولات مختلف سایت را دریافت و ذخیره می کند. اسکیما مارک آپ مجموعه ای کد بوده است. که وب مستران با هدف نشانه گذاری کردن به کدهای سایت اضافه می کنند. زبان های نشانه گذاری schema.org عبارتند از:
- Micro formats
- Micro data
- RDFs
نکته: محتوای ایندکس شده در نتایج موتورهای نشان داده می شود. اما؛ اسکیما مارک آپ جزئی از اطلاعات مجموعه ای را همراه اطلاعات ایندکس شده به موتورهای جستجو معرفی می کند.
آیا استفاده از اسکیما مارک آپ نیاز به کدنویسی جدید دارد؟
نشانه گذاری schema در فرمت micro data انجام می شود. و احتیاجی به فراگیری و پیاده سازی زبان برنامه نویسی جدید نداشته است. صفحات سایت برای پیاده سازی از کد اسکیما از کد HTML استفاده می کند. تفاوت اصلی این بوده. که باید در Schema.org به میکرو دیتای کدهای HTML اضافه شود. این سایت دارای استانداردهایی میباشد. که برای موتورهای جستجو قابل تفسیر است. سایت Schema.org الگوهایی داشته. که وبمستران می توانند برای نشانه گذاری (schema markup) و ارائه نتایج بهتر به بازدیدکنندگان از آن استفاده می کنند.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
اهمیت استفاده از Schema Markup
اسکیما مارک آپ کمک کرده. تا سایت برای محتواهایی که منتشر می کنید، رتبه خوبی بگیرد. مانند؛ مقالات موجود در بلاگ، امتیاز دهی به رستوران ها، اپلیکیشن ها، نرم افزارها، کتاب های آموزشی به صورت پی دی اف یا صوتی، محصولات. که با نشانه گذاری امکان درک بهتر برای موتورهای جستجو فراهم شده. استفاده از این کدها سهم به سزایی در سئو و بهینه سازی سایت دارد. می توانید با استفاده از item scope و type item که جزئی از تگ های میکرو دیتا میباشد. و در بین کدهای HTML نوشته می شود. سایت خود را بهینه کنید.
روش استفاده از schema markup در سایت
- از طرق لینک https://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0/ وارد راهنمای گوگل یا Google’s Structured Data Markup Helper شوید.
- مقاله یا محصولی را که می خواهید نشانه گذاری کنید. را وارد یا Paste و در ادامه روی گزینه start tagging کلیک کنید.
- در سمت چپ صفحه نمای سایت و سمت راست صفحه دیتا را می بینید.
- عناصر موجود در سایت را که می خواهید نشانه گذاری کنید، انتخاب کنید.
- طریق گزینه tool گزینه name را انتخاب کنید.
- وقتی که همه لیست های نشانه گذاری را انتخاب کردید، یک HTML جدید از طریق کلیک روی Create HTML ایجاد کنید.
- پس از ایجاد HTML جدید می بینید که صفحه سایتتان با کدهای میکرو دیتاهای مرتبط برای اضافه کردن وجود دارد.
- برای اضافه کردن Schema markup، وارد سیستم مدیریت محتوا یا سورس کد شده. و قسمت هایی که هایلات کرده اید را در محل های مورد نظر سورس کد یا CMS خود وارد کنید. برای پیدا کردن کدهای Schema markup فقط کافی بوده. که اسکرول کنید. و کد زیر را پیدا کنید:
1
|
< !—microdata markup added by Google structured Data markup helper, >
|
راه جایگزین به جای روش اول دانلود خودکار فایل html است. برای اینکار کدهای مربوط به html سایت را دانلود کرده. و آن را سورس کد یا سیستم مدیریت محتوا (CMS) ، Paste کنید. در مرحله آخر روی گزینه finish کلیک کنید. تا مراحل بعدی را مشاهده کنید. بعد روی گزینه continue را انتخاب و کلیک کنید.
می توانید از ابزار webmaster tools استفاده کنید. کد اسکیما را وارد یا paste کنید. و روی گزینه preview کلیک کنید.دابزار testing به شما کمک میکند. که چه مقاله ای در نتایج جستجو مشابه با مقاله یا صفحه سایت شما است.
روش های اضافه کردن کد اسکیما به سایت
- استفاده از میکرو دیتا
- Item type
- prop
- scope
پیاده سازی schema markup در سایت های وردپرسی
در سایت های وردپرسی می توانید افزونه schema creator را نصب کنید. پس از نصب این پلاگین سایر هایلات های مربوط به عنوان مقاله، محصول، خصوصیات محصول را اضافه و ذخیره کنید.
با نشانه گذاری یا به اصطلاح استفاده از اسکیما مارک آپ به موتورهای جستجو آدرس صفحه مشخصی از سایت یا محصول و آدرس مکان، شماره تلفن و … را می دهید. تا سایت شما را سریع تر پیدا کند.
تاثیر استفاده اسکیما بر فروش سایت های فروشگاهی
استفاده از schema markup در سایت های فروشگاهی یک مزیت میباشد. مثلا؛ وقتی که یک مخاطب در مورد یک محصول جستجو می کند، با استفاده از داده های ساختار یافته قیمت محصول و نتایج مرتبط، امتیازهایی که کاربران قبلی به این سایت یا محصول داده اند، موجودی محصول در انبار و … به کاربر نمایش داده می شود. این اطلاعات باعث افزایش اعتماد کاربران جدید و در نهایت افزایش نرخ ورودی سایت و افزایش فروش از طریق سایت خواهد شد.
داده های ساختار یافته یعنی چه؟ (structured data schema)
داده های معناداری هستند. که به کمک کدهای اسکیما داده های متنی را به اطلاعات قابل فهم و شناخت برای موتورهای جستجو تبدیل می کند. یعنی وقتی در یک سایت فروشگاهی قیمت محصولات را وارد می کنید. با استفاده از داده های ساختار یافته این داده های عددی به عنوان قیمت محصول یا تعداد موجودی محصولات در انبار شناخته می شود. این روش نشانه گذاری یک روش منطقی و مناسب برای برچسب زدن داده های متنی و عددی و … میباشد.