Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

این مقاله؛ در خصوص Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
“همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.”📞🌐


ایجاد محدودیت و یا Limitation

dial options Asterisk راهکاری برای ایجاد محدودیت بر روی مدت مکالمه است. در پروژه های ویپ گاهی نیاز است. که تماس های دارای محدودیت در مدت مکالمه باشد. اینکار باعث مدیریت خطوط شده. و مشغول شدن خط را کاهش می دهد. برای ایجاد این محدودیت از پارامترAsterisk dial options  استفاده می شود. که در دو بخش “تعریف Extension ” و “تعریف Trank ” وجود دارد. این محدودیت می تواند بر روی یک داخلی خاص اعمال شود. و یا بر روی یک پترن یا گروه خاصی عمل کند.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

محدودیت بر Extension

پارامتر Asterisk Dial Options در تعریف Extension  برای ایجاد محدودیت تماس بین داخلی های یک مجموعه بکار میرود. در زمان هایی که نیاز است. داخلی های یک مجمع زیاد مشغول نباشند. میتوانید از این محدودیت استفاده کنید. PBX > PBXconfig > Extension

به قسمت Asterisk Dial Options توجه کنید پیش فرض این بخش دارای مقدارTtr می باشد. برای تغییر آن ابتدا گزینه override را تیک میزنیم. سپس در کادر Dial oprions مقدار آن را برابر TtrL(20000)  قرار میدهیم. در اینجا L به معنیlimitation  یا اعمال محدودیت برطول مکالمه می باشد. عدد داخل پرانتز مقدار زمان محدودیت برحسب میلی ثانیه می باشد.

Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

با Submit و سپس Apply کردن تغییرات، این محدودیت در تمام تماس های داخلی این Extention تاثیر و اعمال خواهد شد. بنابراین اگر این Extension با هر داخلی دیگری تماس بگیرد. فقط 20 ثانیه فرصت دارد. که صحبت نماید. و بعد از 20 ثانیه تماس بطور خودکار قطع خواهد شد.

محدودیت مکالمه روی ترانک

گاهی لازم، تمام داخلی ها که از یک ترانک خاص عبور  می کنند، دارای محدودیت شوند. برای ایجاد محدودیت بر روی تمام داخلی های یک ترانک، می توانید از پارامترAsterisk dial options در ترانک ها استفاده کنیم. فرض کنید می خواهیم  تمام تماسهای خروجی داخلی ها محدود به 30 ثانیه شود. و درصورت بیشتر شدن مکالمه تماس قطع شوند. PBX > PBXconfig > Tranks

مثل حالت قبل به قسمت Asterisk Dial Options رفته. برای تغییر آن ابتدا گزینه override را تیک میزنیم. سپس در کادر Asterisk Dial Options  مقدار را برابر TtrL(30000) قرار میدهیم . با این کار تمام داخلی هایی که از این ترانک عبور می کنند، دارای محدودیت مکالمه تا 30 ثانیه خواهند شد. Limitation

Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

ایجاد محدودیت طبق Prefix

مثال قبل نوعی محدودیت روی تمام تماسهای خارجی یک سازمان بود اما گاهی لازم است. استثناهایی نیز اعمال شود. اگر بخواهیم فقط داخلی های بخش فروش یک سازمان دارای محدودیت در تماس شوند. و سایر بخش ها مانند مدیریت یا روابط عمومی این محدودیت را نداشته باشند. در این صورت بهترین روش ایجاد محدودیت برطبق Prefix ها می باشد. PBX > PBXconfig > Tranks

در نظر بگیرید برای اینکه داخلی های خاصی دارای این محدودیت باشند. نه تمام داخلی ها می بایست 2 ترانک ایجاد کنیم.. که یکی دارای محدودیت و دیگری بدون محدودیت باشد. بنابراین علاوه بر اینکه یک ترانک دارای محدودیت داریم به قسمت ساخت ترانک رفته و یک ترانک بدون محدودیت ایجاد می کنیم. این کار باعث میشود. که دیگر Prefix ها (مثلا مدیریت 3xxx) بتوانند بدون محدودیت زمانی با موبایل صحبت کنند. مطابق شکل زیر عمل کنید:

Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

محدودیت طبق Prefix

در ادامه باید دو outboundrout برای موبایل ایجاد کنیم. که در یکی ترانک بدون محدودیت یا  Nolimit و در دیگری ترانک دارای محدودیت یا limit را به عنوان ترانک خروجی موبایل ها برای داخلی های دارای Prefix  : xxx1 انتخاب کنیم. مطابق شکل زیر:

Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

نکته: اگر در قسمت Asterisk trunk dial option بعد از TtL(30000)علامت دو نقطه گذاشته و 10000  را بنویسیم 10 ثانیه مانده به اتمام زمان مکالمه به شما پیغام صوتی اعلام گردد تا متوجه شوید. که تماس شما بعد از 10 ثانیه قطع خواهد شد کافی است. Limitation

Limitation یا محدودیت روی مدت زمان مکالمات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا