بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


بازاریابی B2B چیست؟

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B نوعی از بازاریابی است، که در آن یک شرکت، کالاها و خدمات مورد نیاز شرکت دیگری را فراهم می‌کند. در واقع، فروشنده و مشتری در این حوزه از بازاریابی، هر دو صاحب کسب و کار هستند. شرکت‌هایی از قبیل جنرال الکتریک و آی بی ام، میلیون‌ها دلار در روز را صرف خرید محصولاتی می‌کنند. که برای تداوم کسب و کارشان ضروری است.

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

9 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های بازاریابی صنعتی که باید بدانیم!

 

1- بازارهای B2B واحد تصمیم‌گیری پیچیده‌تری دارند.

واحد تصمیم‌گیری در بازاریابی صنعتی کار پیچیده‌تری در انتخاب دارد. در حقیقت، هر فردی که عضوی از واحد تصمیم‌گیری است. باید تلاش کند، تا تجربیات و روحیات خود را در تصمیم‌گیری وارد نکند. تا منطقی‌ترین تصمیم گرفته شود.

2- خریداران در بازاریابی B2B منطقی‌تر عمل می‌کنند.

انتخاب‌های ما در محیط کار، منطقی‌تر از انتخاب‌های روزمره زندگی است.

3- فرایند خرید محصولات B2B معمولاً پیچیده‌تر است.

همانگونه که واحد تصمیم‌گیری در بازاریابی صنعتی پیچیده‌تر است. فروش محصولات و خدمات B2B، فروشی فنی است. و موفقیت یا شکست خط تولید یک محصول، تا حد زیادی به تیم بازاریابی صنعتی شرکت بستگی دارد.

4- تعداد خریداران محصولات و خدمات در بازارهای صنعتی محدود است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بازارهای صنعتی، تعداد کم مشتریان با اندازه‌های بسیار متفاوت است.خریداران محصولات صنعتی، انتظار بالایی از شما دارند. و دوست دارند به آن‌ها نشان دهید، که برایتان اهمیت دارند.

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

5- بازارهای محصولات B2B، تعداد بخش‌های مشتری کمی دارند.

بخش مشتری به این معناست؛ که شما مشتریان خود را بر اساس انواع معیارها، به چند بخش تقسیم می‌کنید. تجربه نشان می‌دهد، که بازارهای صنعتی، معمولاً؛ تعداد بخش‌های کمتری نسبت به بازارهای مصرفی دارند.

6- روابط فردی در بازارهای B2B مهم‌ترند.

روابط فردی اهمیت بالایی در بازاریابی صنعتی دارد. شرکت‌های صنعتی معمولا؛ با تعداد کمی از مشتریان سر و کار دارند. برقراری تعامل با این تعداد کم از مشتریان که به طور مرتب از شما محصولات خریداری می‌کنند، نسبتاً آسان است.

7- خریداران صنعتی بطور مداوم خرید می‌کنند.

محصولات و خدمات در بازاریابی صنعتی، نیاز زیادی به پشتیبانی و خدمات پس از فروش از طرف تامین‌کننده دارند. مشتریان محصولات تجاری کم‌تر و با ارزش هستند، بهتر است، که به عنوان مشتریان طولانی مدت شناخته شوند. به یاد داشته باشد که منافع حفظ یک مشتری صنعتی زیاد است. و نتایج از دست دادن آن‌ها بسیار جدی!

8- بازارهای صنعتی نسبت به بازارهای مصرفی، نوآوری کمتری دارند!

ریسکِ خرید و فروش در بازاریابی صنعتی بالاست. بنابراین، شرکت های صنعتی حق دارند که کمتر دست به نوآوری بزنند. در واقع این شرکت‌ها حاضرند کمی صبر کنند. و ببینند محصولی که به تازگی وارد بازار شده چه عملکردی دارد. به بازاریابان B2B توصیه می‌شود، تا تحقیق بازار دقیقی داشته باشند.

9- اهمیت بسته‌بندی در بازارهای مصرفی، نسبت به بازارهای B2B بیشتر است.

در جایی که کالاها در درجه اول از روی قابلیت‌های فنی، میزان کارایی، ضمانت و پشتیبانی قضاوت می‌شوند، بسته‌بندی اهمیت کمتری پیدا می‌کند. باید به عنوان بازاریاب صنعتی این طرز فکر را از خود دور کنیم. که مشتریان ما نقص کالاهایمان را به واسطه بسته‌بندی شکیل نادیده می‌گیرند.


فرایند بازاریابی صنعتی چگونه است؟بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

شما با به کار بردن هر یک از روش‌های زیر می‌توانید معرفی مناسبی از محصولات و خدمات کسب و کار خود داشته باشید:

  • میزبان انواع وبینارهای مرتبط با صنعت خود باشید.
  • در نمایشگاه‌های معتبر و مهم، غرفه‌ای رزرو کنید. تا بتوانید محصولات و خدمات خود را معرفی نمایید.
  • بتوانید با صاحبان کسب‌ و‌ کار با استفاده از روش‌هایی مانند؛ بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی در تعامل باشید. و آن‌ها را در جریان آخرین یافته‌ها و خدمات خود بگذارید.
  • در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. و خدمات و محصولات خود را به مشتریان نمایش دهید.

+ یکی از بهترین روش‌ها بازاریابی دهان به دهان است. ولی در دنیای امروز، محتوا حرف اول را می‌زند.


با مشتریان در بازاریابی صنعتی چه کنیم؟

شفافیت و صداقت در کسب و کار حتی اگر شما را در لحظه به سود نرساند، در دراز مدت بهترین راهکار جهت اعتمادسازی و پیدا کردن مشتریان وفادار است. زمانی که یک مشتری آماده است، تا در مورد جزئیات قرارداد بحث کند، فرایند بازاریابی صنعتی تقریباً به پایان رسیده است.

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

نکته دیگری که در بازاریابی صنعتی اهمیت زیادی دارد، برقراری ارتباط با مشتری، بخصوص پس از عقد قرارداد است. شما به عنوان صاحب کسب و کاری که به سایر کسب و کارها خدمات می‌دهد، باید بدانید که پشتیبانی از محصولات و خدمات‌تان بسیار بسیار اهمیت دارد و به ارتقا و تداوم روابط کاری شما کمک زیادی می‌کند.


چه کسی از بازاریابی صنعتی استفاده می‌کند؟

محصولات صنعتی، مشتریان محدود و خاص خود را دارد؛ که سایر کسب و کارها هستند. در واقع، شما باید توان خود در بازاریابی B2B را به حدی بالا ببرید، تا بتوانید سایر اُرگان‌ها را متقاعد کنید. که قابلیت برطرف سازی نیاز آن‌ها را دارید. در این مرحله از بازاریابی صنعتی است. که کسب و کار شما به اندازه کافی رشد کرده. و می‌توانید سفارشات بیشتر و بزرگتری را پشتیبانی کنید. در نهایت می‌توان گفت که بازاریابی صنعتی به ‌صورت گسترده توسط شرکت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد، که محصولات و خدمات‌شان کاربردی برای مصرف‌کننده‌های جزء و معمولی ندارد.

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟


چه کسانی مخاطبان هدف بازاریابان B2B هستند؟

به طور کلی تمامی کسب و کارهایی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند، می‌توانند مخاطب هدف تیم بازاریابی صنعتی شما قرار گیرند. برخی از مهم‌ترین این اهداف عبارتند از:

  • تمامی شرکت‌هایی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.
  • مراکز دولتی، که جزو بزرگ‌ترین و مهمترین اهداف بازاریابان صنعتی محسوب می‌شوند.
  • مراکز و موسسات خدماتی از قبیل بیمارستان‌ها و مدارس.

بازاریابی صنعتی، معمولاَ پیچیده‌تر از بازاریابی مصرفی است. زیرا؛ شما به عنوان یک بازاریاب B2B باید بتوانید روابط طولانی مدت با مشتریان خود برقرار کنید. در واقع، همکاری شما با مشتریان‌تان از معرفی و فروش آغاز می‌شود. و تا پشتیبانی ادامه پیدا می‌کند.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا