با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزش جدید دیگری درباره؛ تکرار چرخه تولید محتوا، نگهداری و رشد محتوا
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
هدفگذاری مجدد محتوا
هدفگذاری مجدد محتوا میتواند، حرکتی بسیار هوشمندانه باشد. مخصوصاً؛ اگر به مخاطبان متفاوت در کانالهای مختلف دسترسی دارید یا سرمایهگذاری شما در تولید محتوا آنقدر زیاد بوده که نیاز است، محتوایتان توسط مخاطبان بیشتری دیده شود.
قرار نیست پُست وبلاگیتان را کپی کرده. و روی لینکدین، پینترست یا اسلایدشر بگذارید. این کار، هیچ ارزش افزودهای ایجاد نمیکند. بهتر آن است که محتوای شما بر اساسِ کانال مورد نظر، دوباره تنظیم و بهینه سازی شوند. به همین دلیل متوجه خواهید شد که هدفگذاری مجدد محتوا اگر از قبل و با برنامهریزی انجام شود، بسیار کارآمدتر خواهد بود.
معمولاً یک ایده محتوا میتواند به شکلهای مختلفی نوشته و منتشر شود. اگر تخصیص دوباره هدف به محتوا امکان پذیر است، میتوانیم نتیجه بگیریم که این محتوا دوباره میتواند به فرمهای جدید منتشر شده. و احتمالاً مشتریان جدیدی جذب کند. از آنجا که شاید بازگشت به کل محتوای قدیمی و بررسی امکان این کار چندان آسان نیست، بهتر است، در همان مرحله ارائه ایده محتوا از خود بپرسید “آیا در آینده امکان هدفگذاری مجدد این محتوا وجود دارد؟”
محتوای همیشه سبز
اگر محتوایی تولید کردهاید، که در قید و بند زمان نبوده و همواره برای مخاطب جذاب است، تبریک میگوییم! شما “محتوای همیشه سبز”تولید کردهاید. این گونه محتواها گاهی با برنامه قبلی تولید میشوند، اما؛ در بسیاری موارد محتوای همیشه سبز به صورت تصادفی تولید میشود.
محتوای شما در طول زمان به اندکی دستکاری و ویرایش نیاز دارد. برای مثال، بهتر است، یک نفر همواره مشغول بررسی محتوای قدیمی بوده. تا واژهها و جملات تاریخ مصرف گذشته را شناسایی و در صورت لزوم با موارد بهروزتر جایگزین کند.
یکی از ابزارهای قدرتمندی که برای این کار وجود دارد، گوگل ترندز است. با توجه به اینکه این ابزار میتواند تغییر حجم جستجوی عبارات مختلف را بررسی و با هم مقایسه کند، به شما کمک خواهد کرد. که بدانید در صورت لزوم باید چه کلمات کلیدی را جایگزین عبارات و کلمات کلیدی دیگر کنید.
برای مثال، در ادامه دو کلمه کلیدی “طراحی سایت“ و “سئو“ را با هم مقایسه کردهایم. درست است که میزان محبوبیت و جستجوی کلمات کلیدی به مراتب بیشتر است. اما همانطور که مشاهده میکنید، محبوبیت کلمه کلیدی “سئو” در گذر زمان بیشتر شده شده است. گوگل ترندز به شما امکان میدهد، تا از آخرین ترندهای موجود در صنعت خود و میزان محبوبیتشان مطلع شوید.
بررسی بازخورد مخاطبان در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی و محتوا در واقع بخشی از یک سیستم پویا هستند. که در آن گوش کردن به مخاطبان در شبکههای اجتماعی باعث خلق ایدههایی میشود، که میتواند محتوای شما را پیش ببرد. در مرحله بعد، تیم محتوا به تیم شبکههای اجتماعی میگوید؛ که باید چه چیزی به مخاطب بگویند، و همه این کارها در نهایت به درک بهتری از مخاطب منجر میشود.
در بسیاری از سازمانها، این دو تیم در واقع یکی هستند. در صورتی که در سازمان شما اینگونه نیست، فرصتی را فراهم کنید که دو تیم بتوانند حداکثر تعامل و همکاری را با یکدیگر داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که این تعامل همواره در سازمان شما وجود داشته باشد تا بتوانید بیشترین ترافیک، لایکها و به اشتراکگذاریها را در شبکههای اجتماعی کسب کنید.
کل ترافیک سایت شما از شبکههای اجتماعی نمیآید. به همین خاطر، تمامی محتوای شما قرار نیست برای مخاطبان در شبکههای اجتماعی تولید شود.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.
افزایش حجم در بازاریابی محتوا
تغییر اندازه یعنی اینکه؛ بدانید آیا به یک یا چند نویسنده اضافی آن هم به صورت دورکاری نیاز دارید. یا خیر! با افزایشی اندک در منابع، میتوانید؛ تولید و انتشار انواع تازهای از محتوا را هم امتحان کنید. سعی کنید در محدوههایی کار کنید، که قبلاً در آنها موفق بودهاید. اما؛ حس امتحان کردن موضوعات جدید و ایدههای تازه را هم در خود زنده نگه دارید.
افزایش حجم محتوا فقط مربوط به افزایش ترافیک نیست! بلکه بحث بر سر افزایش و بهبود محتوا و همچنین، بهبود منابع در دسترس است. پس؛ علاوه بر آنکه به دنبال این هستید. که چه چیزی ترافیک سایت شما را زیاد میکند، به دنبال عواملی بگردید که بیشترین به اشتراکگذاری و نرخ تبدیل را ایجاد میکنند. در این مسیر، احتمالاً به مشکلاتی مربوط به ایدهها و موضوعات جدید هم برخواهید خورد. اما احتمالاً؛ همین الان هم به خوبی میدانید چگونه باید از پس اینگونه مشکلات برآیید.