راهنمای کامل یادگیری برچسب ها یا تگ

راهنمای کامل یادگیری برچسب ها یا تگ

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ راهنمای کامل یادگیری برچسب ها یا تگ

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


تگ یا برچسب چیست و چه کاربردی دارد؟راهنمای کامل یادگیری برچسب ها یا تگ

هر برچسب، یک صفحه در سایت و وبلاگ ما ایجاد می‌کند. که تمام محتواهای مرتبط در آن قرار می‌گیرند. در واقع، کارکرد برچسب درست مثل دسته‌بندی است، با این تفاوت که اهمیّت کمتری دارد. و قرار نیست مثلاً در منوی بالای سایت ما قرار بگیرد.


برچسب‌های درست چه کمکی به سئو می‌کنند؟

هر تگ در اصل یک صفحه است. یک صفحه که تعدادی از مطالب یا محصولات سایت را به هم مرتبط می‌کند. و در یک جا آنها را نمایش می‌دهد. طبیعتاً موتورهای جستجو نیز این صفحه را پیدا می‌کنند. و در نتایج جستجوی خود نمایش می‌دهند. این یعنی؛ ما به کمک تگ فرصت داریم در جستجوهای مرتبط بیشتری نمایش داشته باشیم و ورودی گوگل خود را از این طریق افزایش دهیم. در واقع، تگ فرصتی برای ما ایجاد کرده، که کلمات کلیدی بیشتری را با دقت بالاتری هدف قرار دهیم.

راهنمای کامل یادگیری برچسب ها یا تگ


چرا استفاده بی‌رویه و بی‌دقت از برچسب ها، سایت شما را نابود می‌کند؟

ما در ایران یاد گرفته‌ایم، که هر چقدر از تگ ها بیشتر استفاده کنیم، سایت ما سئو بهتری دارد. این موضوع شاید چندین سال پیش که موتورهای جستجو اینقدر پیشرفته نبودند، درست بود. اما اکنون چیزی جز ضرر برای سایت شما ندارد. البته، خیال نکنید که این به معنی تغییر کارکرد تگ است. استفاده از برچسب های زیاد و مشابه، نه تنها برای سئو شما سودی ندارد، بلکه کاربر را هم گیج خواهد کرد. ما هم زمانی این اشتباه را کرده‌ایم و بابت آن هزینه داده‌ایم.

راهنمای کامل یادگیری برچسب ها یا تگ

+تگ های زیاد و بی‌ربط، هیچ سودی برای کاربر ندارند.

استفاده درست و به جا از تگ ها، می‌تواند در دسترسی بهتر کاربران به اطلاعات و محصولات مرتبط، کمک بسیار زیادی بکند. اما دقیقاً عکس همین موضوع در مورد تگ های زیاد صادق است. یعنی؛ تگ‌های زیاد، باعث می‌شوند که صفحه شما بسیار به هم ریخته و نامنظم شود. و کاربر در انبوهی از کلمات کلیدی بی‌ربط قرار گیرد. تگ هایی که هیچ منطقی برای او ندارند. و هیچ کمکی به ماندن او در سایت شما نمی‌کنند.

+تگ‌های زیاد، باعث ایجاد صفحات تکراری می‌شوند.

ایجاد صفحات تکراری، بر روی سئو سایت شما تاثیری منفی خواهد داشت. این صفحات بیهوده هستند. و هیچ کابردی برای مخاطب ندارند. بنابراین، طبیعی است، که گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز چندان میانه خوبی با آنها نداشته باشند.

+تگ‌های زیاد، باعث کم شدن اعتبار محتواهای اصلی شما می‌شوند.

موتورهای جستجو یک راهکار عالی برای مشخص کردن اعتبار و ارزش صفحات اینترنت پیدا کرده‌اند. اگر درباره سئو زیاد خوانده باشید، حتماً می‌دانید منظور ما چیست: لینک ها! هر چقدر که یک صفحه شما بیشتر معرفی شده باشد. و لینک گرفته باشد، اعتبار آن در موتورهای جستجو بیشتر خواهد بود. حال ممکن است این معرفی توسط خود شما انجام شده باشد. یا سایت دیگری شما را معرفی کرده باشد.

راهنمای کامل یادگیری برچسب ها یا تگ


چگونه از تگ ها به درستی استفاده کنیم؟

حالا نحوه استفاده درست از برچسب ها را یاد بگیریم. و ببینیم چه نکات مهمی را باید در برچسب زدن رعایت کرد.

✅هیچوقت برای صفحات خود، برچسب منحصربفرد ایجاد نکنید.

فقط زمانی از یک تگ استفاده کنید که به یک موضوع یا ویژگی مشترک بین مطالب یا محصولات شما اشاره دارد. و حداقل 2 صفحه می‌توانند دارای آن برچسب باشند.

✅همیشه اولویت را با کاربر بگذارید.

 یک راه عالی برای آنکه از استفاده درست تگ ها مطمئن باشید، این است که به کاربر خود نگاه کنید. از خود بپرسید که وجود این برچسب چه کمکی به مخاطبان سایت من خواهد کرد؟ آیا باعث می‌شود که آنها بیشتر در سایت من بمانند یا فقط آنها را گیج می‌کند؟ مطمئن باشید که پرسیدن این سوالات، می‌تواند تصمیم‌گیری را برای شما بسیار راحت کند.

✅عنوان تگ های خود را طبق جستجوها انتخاب کنید.

 قبل از آنکه عنوان تگ خود را مشخص کنید، بد نیست یک تحقیق کلمات کلیدی کوچک در مورد آن انجام دهید. یعنی؛ ببینید که موضوع یا ویژگی مورد نظر شما چگونه در گوگل جستجو می‌شود. سپس؛ عنوانی را انتخاب کنید. که بیشترین جستجو را داشته باشد.

✅برای برچسب های خود توضیح بنویسید.

اگر امکان توضیح نوشتن برای صفحه تگ را دارید، حتماً این کار را انجام دهید. وجود توضیحات در صفحه تگ، باعث می‌شود. که این صفحه هم برای کاربر قابل فهم‌تر باشد، هم موتورهای جستجو موضوع آن را بهتر شناسایی کنند. همچنین؛ در صورت امکان، متا تایتل و دیسکریپشن نیز برای این صفحه ایجاد کنید.

✅هنگام برچسب زدن، به موضوع کار داشته باشید، نه کلمه کلیدی

به جای ایجاد دو برچسب “روانشناسی و بازاریابی” و “تاثیر روانشناسی در بازاریابی”، فقط یک برچسب ایجاد می‌کنیم. و سعی می‌کنیم. در هر دوی این کلمات کلیدی رتبه کسب کنیم. نه اینکه برای هر کلمه کلیدی، یک برچسب بزنیم.


چگونه تگ های قبلی خودم را مرتب کنم؟ 

در ادامه همراه باشید.

☑از بین بردن تگ های منحصر به فرد یک محتوا

در درجه اول، شما باید همه تگ‌هایی که فقط یک بار استفاده شده‌اند را از بین ببرید. اما لازم است، صفحات ایجاد شده برای این تگ‌ها، به محتوای اصلی شما منتقلشوند. به این ترتیب، اعتباری که آنها در موتورهای جستجو دارند، به محتوای اصلی باز می‌گردد. اما؛ انجام این کار به صورت دستی، چندان راحت نیست.

☑از بین بردن تگ‌ های تکراری و بی‌فایده

تا همینجای کار، سایت شما از نظر کاربرد و سئو وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است. اما اگر واقعاً قصد تمیز کردن مطالب یا محصولات سایت خود را دارید، اکنون باید دست به کار شوید. و تگ‌های دیگر خود را بررسی کنید. اکثر سیستم‌های مدیریت سایت دارای بخشی هستند. که این تگ ها را به شما نشان می‌دهد. سعی کنید تا جای ممکن این تگ ها را با هم ادغام کنید. یعنی؛ تگ‌هایی با موضوع یکسان را در یک صفحه جمع کنید. در این مرحله نیز لازم است که این ادغام همراه با ریدایرکت باشد. یعنی تمام تگ‌های قبلی به صفحه تگ جدید منتقل شوند.

☑به تگ های پر بازدید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

یک مساله مهم که هنگام تمیز کردن تگ های خود باید به آن توجه داشته باشید، رتبه هر تگ در موتور جستجوی گوگل و تعداد ورودی آن است. پیشنهاد ما به شما این است که از ابزار تحلیل گر آنالیتیکس استفاده کنید. تا بتوانید تگ های پر بازدید خود را شناسایی کنید. از بین بردن بدون فکر این تگ ها، می‌تواند ضربه‌ای منفی به سئو شما بزند. پس سعی کنید. با دقت بیشتری درباره آنها تصمیم بگیرید. و حتی اگر قصد پاک کردن آنها را دارید، مطمئن شوید، که به صفحه درستی منتقل می‌شوند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

برای بررسی تعداد ورودی هر تگ، کافی است. وارد آنالیتیکس خود شوید، به بخش Behavior < Content مراجعه کنید. و کلمه tag را جستجو کنید. سپس به راحتی می‌توانید تعداد ورودی هر تگ را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا