هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


بازاریابی ربایشی چیست؟

هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

بازاریابی ربایشی یا درونگرا (Inbound Marketing) روشی از مارکتینگ است. که تمرکز آن بر روی جذب مشتری و کشاندن او به درون پایگاه‌های کسب و کار شما است. معمولاً؛ در این روش، پایگاه اصلی شما، وب‌سایتتان محسوب می‌شود. و صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی نیز پایگاه‌های دیگر شما هستند.

در حقیقت، در بازاریابی ربایشی، شما به جای آنکه وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن مشتری کنید، آن را صرف افزایش کیفیت رسانه‌های خود می‌کنید. با این هدف که کاری کنید مشتری در زمان نیاز، شما را پیدا کند، پس از آن در مسیر خرید هدایت شود و در هر مرحله از مسیر خود، چیزی با ارزش از شما دریافت نماید.


بازاریابی برون گرا: دویدن به دنبال مشتری

هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

در مقابل بازاریابی ربایشی یا درونگرا، روشی به نام بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing) مطرح شده است. یعنی؛ آن زمانی که خود شما به دنبال مشتری می‌روید.

 


چرا بازاریابی ربایشی موثر است؟

6 وجود دارد، که بازاریابی ربایشی، بهترین روش بازاریابی است.

1/ این خود مشتری است. که در زمان نیاز، شما را پیدا می‌کند.
2/ بازاریابی ربایشی راهی برای جلب اعتماد مشتریان است.
3/زحمات و هزینه‌های شما تاثیری پایدار خواهد داشت!

تبلیغات مدت زمان دارد. اگر قرار باشد تبلیغات شما همیشه فعال باشد، پس هر ماه باید هزینه‌ای بابت آنها بپردازد و هر زمان که دیگر اینکار را نکنید، تبلیغ شما (همراه با تاثیرش) تمام می‌شود. موضوعی که در بازاریابی ربایشی وجود ندارد.

4/ بازدهی شما در بازاریابی ربایشی به مراتب بیشتر است!

اگر قرار باشد شما از طریق تبلیغات برای خود مشتری پیدا کنید، نیاز به هزینه بسیار زیادی دارید. رسانه‌های مطرح و محبوب اینترنتی معمولاً؛ مبالغ بالایی را برای تبلیغات دریافت می‌کنند. به علاوه، شما مدام مجبور به تبلیغ هستید. و نمی‌توانید این هزینه‌ها را متوقف کنید.

5/ بازاریابی ربایشی بر روی ایجاد رابطه با مشتری تمرکز دارد!

بازاریابی ربایشی فقط یک روش برای جذب مخاطب نیست. بلکه مسیری است که شما برای مخاطب می‌سازید. مسیری که می‌تواند غریبه‌ها را تبدیل به دوستان شما کند. دوستانی که تا مدت‌ها با شما همراه هستند. و حتی شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند. این یک نقطه بسیار مثبت در بازاریابی ربایشی است. اینکه دقیقاً بر اساس اصول بازاریابی رابطه‌ای کار می‌کند.

6/ بازاریابی ربایشی به معرفی بیشتر شما منجر خواهد شد!

در روش بازاریابی ربایشی، آخرین مرحله این است که مشتری را تبدیل به یک ترویج‌دهنده کنید. یعنی دوستی که واقعاً به شما علاقه دارد و با شور و ذوق درباره شما صحبت خواهد کرد. این یعنی بازاریابی ربایشی، روش بازاریابی دهان به دهان را نیز در خود جای داده است. مطمئناً برایتان واضح است که پیشنهاد یک دوست، چقدر تاثیرگذار است.


در بازاریابی ربایشی با چه مسائلی روبرو هستید؟

قسمت های تاریک بازاریابی ربایشی هم ببینیم، که چیست؟

هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

❌در این مسیر، به تخصص نیاز خواهید داشت.

مهمترین مساله‌ای که در بازاریابی ربایشی با آن روبرو هستید، تخصص است. هم تخصص در زمینه کاری شما و هم تخصص در زمینه بازاریابی دیجیتال. شما برای تولید محتوا نیاز به کسانی دارید که هم بلد باشند خوب بنویسند. و هم در زمینه کاری شما تخصص داشته باشند. به این ترتیب است، که می‌توانید مطالب مفیدی تولید کنید.  از طرفی دیگر، نیاز به تخصص در زمینه سئو، بازاریابی محتوا، طراحی سایت و … هم دارید. کسانی که بتوانند کارهای فنی را انجام دهند. و مطمئن شوند که زحمات شما نتیجه می‌گیرد.

❌رشد از طریق بازاریابی ربایشی زمان می‌برد!

کلیت فکر و استراتژی بازاریابی ربایشی بر پایه راهکارهای طولانی‌مدت است. این یعنی قبل از آنکه انتظار بازدهی داشته باشید، باید زمان و انرژی زیادی را صرف افزایش کیفیت رسانه‌های خود کنید. زمان می‌برد تا شما شناخته شوید و اعتبار کسب کنید. زمانی که بین چند ماه تا حتی یک سال متغیر است.


بازاریابی ربایشی چگونه کار می‌کند؟

سایت هاب اسپات (Hubspot) به عنوان مطرح‌ترین وب‌سایت در زمینه بازاریابی ربایشی، یک متد و رویکرد مشخص را برای این روش بازاریابی تعریف کرده است. یک متد که 4 مرحله اصلی را برای مسیر مشتری شما تعریف می‌کند. بازاریابی ربایشی نگاهی بسیار وسیع‌تر از صرف جذب مخاطب دارد. هدف کلی بازاریابی ربایشی این است. که پایگاهی برای شما ایجاد کند، که از طریق آن بتوانید مخاطبان را جذب کنید، آنها را به مشتری تبدیل کنید و در نهایت، کاری کنید که با میل خودشان، شما را به دیگران معرفی نمایند.

1. جذب کردن کاربر (Attract)هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

اولین قدم در بازاریابی ربایشی، جذب کردن مخاطبان است. اما نه هر مخاطبی! شما به دنبال آن هستید، که مشتریان بالقوه (Prospects) را نسبت به حضور کسب و کار خود اگاه کنید. در مرحله جذب، شما 2 کانال ورودی اصلی دارید: موتورهای جستجوگر (گوگل!) و شبکه‌های اجتماعی. برای حضور پر رنگ در این دو کانال، بهترین راه‌حل شما محتواست.

2. تبدیل کردن مشتری به سرنخ (Convert)هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

اکنون که مشتریان بالقوه را جذب کرده‌اید، می‌بایست از این بازدیدکننده‌های خشک و خالی، سرنخ‌هایی برای فروش بسازید. یعنی؛ به کمک یک فراخوان عمل، از آنها اطلاعات تماسی بگیرید. که به شما شانس شروع یک مکالمه را می‌دهد؛ اطلاعاتی مثل شماره تماس، ایمیل یا …

3. نهایی کردن خرید (Close)هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

به فرآیند آماده کردن مخاطب برای خرید، پرورش سرنخ (Lead Nurturing) گفته می‌شود. فرآیندی که روش انجام آن، به فاصله سرنخ از خرید بستگی دارد. اگر سرنخ شما هنوز تمایل چندانی به خرید ندارد، پس باید با خبرنامه ایمیلی یا پیامکی، او را در دایره کسب و کار خود نگه دارید. و با محتوای درست، مدام به او آموزش دهید.

4. خوشحال کردن مشتری (Delight)هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

خوشحال کردن، آن مرحله‌ای از بازاریابی (ربایشی) است. که معمولاً؛ کسب و کارها فراموش می‌کنند. و در این فراموشی، فرصتی قابل توجه را از خود می‌گیرند. فرصت اینکه مشتریان شما تبدیل به کسانی شوند که با اشتیاق شما را به دیگران معرفی خواهند کرد.

خوشحال کردن مشتری پس از خرید، یک نتیجه بزرگ دارد: مشتری تبدیل به یک دوست و طرفدار خواهد شد. و این دو فایده برایتان خواهد داشت:

  1. وفاداری او افزایش می‌یابد. و احتمالاً دوباره از شما خرید می‌کند.
  2. با روی باز، شما را به دیگران نیز معرفی خواهد کرد.

 

موادی که برای ربایش مشتری لازم دارید!

آخرین چیزی که در تکنیک‌ها، ابزارها و روش‌هایی که در بازاریابی ربایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند در ادامه به آن ها میپردازیم.

هر آنچه که باید راجب بازاریابی ربایشی بدانید

✔تحلیل دقیق کاربران

بدون شناخت درست مشتریان بالقوه، عملاً جذب کردن آنها غیر ممکن است. هر چه نباشد، شما قصد دارید یک سوزن را در انبار کاه پیدا کنید.روش‌ها و ابزارهای متنوعی وجود دارند که برای تحلیل بهتر به شما کمک خواهند کرد. اولین چیزی که شما باید با آن آشنا شوید، پرسونای مشتری (Customer Persona) است. پرسوناها در حقیقت شخصیت‌های فرضی هستند، که بر اساس انواع مختلف مشتریان شما شکل می‌گیرند.

✔بازاریابی محتوا

اصلی‌ترین ابزار شما برای جذب مخاطبان، تولید محتوای مرتبط و مفید است. محتوایی که بر حسب نیاز و خواسته کاربران شکل می‌گیرد. و یک نقش کلیدی در جذب و درگیر کردن مخاطبان بازی می‌کند. البته؛ منظور از محتوا فقط مقاله‌های وبلاگی نیست. کتاب‌های الکترونیکی، فایل‌های صوتی و ویدئو‌های جذاب همه و همه می‌توانند در تبدیل شدن شما به یک مرجع و جذب مخاطبان تاثیرگذار باشند. در ضمن، لطفاً محتوای خوب برای صفحات فروش!

✔بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، پایگاه‌های مهمی برای کسب و کار شما محسوب می‌شوند. و فعالیت جدی شما در آنها، قطعاً می‌تواند در جذب مخاطبان موثر باشد. به خصوص که شما نه تنها به این ترتیب دیده می‌شوید، بلکه دنبال‌کنندگانی پیدا خواهید کرد. کسانی که با علاقه شما را دنبال می‌کنند. و همیشه به آنها دسترسی خواهید داشت.

✔بهینه‌سازی تجربه کاربری

در بازاریابی ربایشی، فقط داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. بلکه ارائه یک تجربه فوق‌العاده به کاربران نیز اهمیّت زیادی دارد. این یعنی مطمئن شوید که کاربر به راحتی می‌تواند از سایت شما استفاده کند، مسیرها به درستی برای او تعریف شده‌اند، از فراخوان‌های عمل درست در مکان‌های درست استفاده کرده‌اید، راه‌های ارتباطی با شما ساده هستند، صفحات فرودی جداگانه برای محصولات / خدمات ویژه شما تعریف شده‌اند. و در مجموع، همه‌چیز به نحوی چیده شده است. که مشتری را به سمت فشردن دکمه خرید هدایت کند.

✔بهینه‌سازی سایت برای جستجو (سئو)

گوگل یکی از مهمترین کانال‌های ورودی برای هر کسب و کار آنلاینی است. پس برای یک بازاریابی ربایشی خوب، حضور پر رنگ در جستجوهای آن، تقریباً یک شرط اصلی است. برای کسب رتبه خوب در گوگل، شما باید از هر نظر عالی باشید. وب‌سایت شما باید تمام اصول سئو را رعایت کرده باشد. مطالب شما باید بر اساس کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران و با هدفگیری درست آنها نوشته شود. و البته، باید توسط سایت‌های دیگر اینترنتی معرفی شوید. سئو یک مسیر طولانی اما با ثبات است. این یعنی؛ به مرور زمان و با افزایش کیفیت سایت شما، کاربران بیشتر و بیشتری توسط گوگل به سایت شما هدایت می‌شوند. و این روند به این راحتی‌ها متوقف نخواهد شد.

✔تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز (PPC)

شما برای حضور در گوگل، به جز سئو یک راه دیگر نیز دارید که یعنی تبلیغ دادن در گوگل. البته ممکن است اشخاصی بگویند که تبلیغات گوگل جزو راهکارهای بازاریابی ربایشی نیست، چرا که نوعی از تبلیغات است.

✔نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

شما باید مطمئن شوید که مشتریانی که وارد چرخه تجارت شما می‌شوند، خدماتی عالی دریافت می‌کنند. استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا به اختصار سی آر ام (Customer Relationship Management Software) می‌تواند نقش کلیدی در این مسیر بازی کند. به کمک یک سی آر ام خوب، شما می‌توانید رابطه خود با مشتری را از لحظه ورود او به چرخه کاری خود، تا تبدیل شدن او به یک مشتری و حتی بعد از آن مدیریت کنید.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

✔بازاریابی ایمیلی / پیامکی

یکی از مهمترین مراحل در بازاریابی ربایشی، نهایی کردن خرید مشتری است. یعنی؛ آنجایی که قرار است شما درآمد داشته باشید. اما همه سرنخ‌های شما در همان ابتدا آماده خرید نیستند. آنها هنوز نسبت به محصولات / خدمات شما احساس نیاز نمی‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا