همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزش دیگری درباره؛ همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


آشنایی با مفاهیم POD ،POP،USP :

  • شباهت‌ها (Point of Parity): معنی واژه Parity یعنی برابری؛ Point of parity یا POP یعنی نقاط شباهت و در اینجا به این معنی است. که چه شباهتی بین محصولات شما و رقبایتان وجود دارد.
  • تفاوت‌ها (Point of Difference): طبیعتاً POD یا Point Of Difference هم به تفاوت‌هایی گفته می‌شود، که بین شما و رقبایتان وجود دارد. ویژگی و مزایایی از محصولات و خدمات که شما را متفاوت می‌کند.
  • نقطۀ منحصر به فرد فروش (Unique Selling Point): آن ویژگی از محصول که شما بیشترین تاکید را روی آن دارید. و از نظرتان بزرگترین مزیت محصول شما نسبت به رقباست، اصطلاحاً USP نامیده می‌شود.

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage) مزیت رقابتی (Competitive Advantage) چیست؟

مزیت رقابتی یعنی؛ شرکت یا محصول شما مزایایی بیشتر از رقبا برای مشتری داشته باشد. این مزایا به این معنی هستند که شما کارهایی را بهتر از دیگران انجام می‌دهید که مشتری به خاطر آنها، به خرید از شرکت شما علاقه دارد. مزیت‌های رقابتی شما می‌تواند قیمت کمتر محصول باشد، ویژگی‌های جذاب محصول یا خدمت شما باشد، نحوه توزیع و ارسال بهتر باشد. یا هر چیزی که این شانس را به شما می‌دهد. که به مشتریان بگویید ما انتخاب بهتری هستیم.

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

با این حساب مزیت رقابتی می‌تواند، در هر بخش از کسب و کار شما وجود داشته باشد. مثلاً:

  • کیفیت محصولات
  • استراتژی قیمت‌گذاری
  • خدمات مشتریان و ارتباط با مشتری
  • نحوه توزیع محصول و خدمت
  • نحوه فروش
  • نوآوری و خلاقیت
  • استفاده از فناوری‌های جدید
  • و …

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage) مزیت رقابتی پایدار

مزیت رقابتی پایدار، مزایا و ویژگی‌هایی از یک محصول یا یک شرکت است. که رقبا به راحتی نمی‌توانند، آن را کپی کنند. به یاد داشته باشید، که مشتری وفادار به‌خاطر مزیت‌های رقابتی پایدار شکل می‌گیرد. وفاداری مشتری نتیجۀ حفظ مزیت‌های رقابتی است.

نکته دیگری هم که وجود دارد، این است که با گذشت زمان، به دلیل تغییرات بازار، رقبا، پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلایق و نظرات مشتری بعضی از مزیت‌های رقابتی اهمیت خود را از دست می‌دهند. شاید اصلاً؛ دیگر مزیت حساب نشوند. و نتوانید به کمک آنها رقابت کنید.

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)


همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage) اهمیت مزیت رقابتی چیست؟

مزیت رقابتی کاری می‌کند، که شما برنده بازی رقابت باشید. برای باقی ماندن در رقابت بازار و برای اینکه شما هم سهم بازاری برای خود به دست آورید، نیاز به ارائه مزایای رقابتی به مشتری دارید.

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)


 

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage) چگونه مزیت رقابتی ایجاد کنیم؟

شاید فکر کنید که با توجه به بازار جهانی امروز و نوآوری‌هایی که هر روز بیشتر شاهدش هستیم، دیگر نمی‌شود متفاوت و منحصر به فرد بود. اما اینطور نیست. شما باید رقبا و مشتریان خود را در نظر بگیرید. و ببینید چه مزایایی می‌توانید برای آن‌ها بسازید. که رقبا آنها را ندارند. برای این کار باید سه عامل زیر را به‌خوبی تحلیل کنید:

1. رقباهمه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

شرکت‌ها و محصولات مشابه خود را به دقت زیر نظر بگیرید؛ ببینید آن‌ها چه کاری را خوب انجام می‌دهند. و در چه کاری ضعف دارند. که شما می توانید، بهتر از آن‌ها انجامش دهید.

نکتهسعی نکنید، شبیه رقیب‌های خود بشوید. مثلا؛ اگر سایت رقیب طراحی خلاقانه ای دارد، همان را برای خود کپی نکنید. به جای اینکار سعی کنید، سایت شما با طراحی متفاوت و زیبا، محتوای خوب و استفاده ساده‌تر برای افراد، بهتر از آنها باشد.

2. مشتری‌ها همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

مزیت رقابتی را نباید فقط بر اساس ضعف رقبا ایجاد کرد. چون در نهایت مشتری‌ها هستند که باید محصول یا خدمت شما را دوست داشته باشند. پس بهتر است، ارزش‌هایی که برای مشتری ایجاد می‌کنید را در نظر بگیرید.

 

3. دانش و توانمندی‌همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

گاهی ایجاد کردن مزیت رقابتی به دانش و توانایی‌های زیادی نیاز دارد؛ به خصوص اگر بخواهید کاری را انجام دهید که جدید و غیرقابل کپی باشد. توانمندی‌های تیم شما هم مزیت رقابتی می‌سازد، هم خودش یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. 


همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)دو ترفند شرکت‌های بزرگ در ایجاد مزیت‌های رقابتی

شما حالا هر آنچه که باید را درباره مزیت رقابتی و ایجاد آن می‌دانید. ولی الان می‌خواهم چیزی فراتر از این‌ها به شما یاد بدهم. دو کاری که شرکت‌های بزرگ می‌کنند، تا اسم و ارزش برندشان مزیت رقابتی باشد.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

+با داستان خود، مشتری را مجذوب کنید!

همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

این روزها دیگر مردم، برند و لوگو و اسم شرکت را نمی‌بینند. آن‌ها داستان‌ها را دنبال می‌کنند. حتی لوگوی شرکت را هم که می‌بینند؛ دنبال قصه‌ای هستند که پشت این لوگو نهفته است. آن‌ها با داستان‌هایی که از برندها می‌شنوند، یکی می‌شوند.

و بر اساس آن داستان‌ها، در ذهن خودشان برند را ارزش‌گذاری می‌کنند. در تبلیغات هم همین است. افراد در تبلیغات شرکت‌ها دنبال داستانی هستند. که ارزش‌های خودشان را ببینند و بشنوند و تحت‌تاثیر قرار بگیرند.

داستان خود را تعریف کنید.همه چیز درباره مزیت رقابتی (Competitive Advantage)

از تعریف کردن داستانتان نترسید. به مردم بگویید که دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید. و چرا دارید این کار را می‌کنید. از ماموریتتان، ایده‌هایتان و چشم انداز آیندۀ خود حرف بزنید. بالاخره مردم باید بدانند، که شما برایشان ارزش قائلید و ارزش‌هایی که برای مشتری می‌سازید، مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی شما خواهند شد.

+برای برند خود ارزش و احترام ایجاد کنید.

گاهی ساخت یک برند خوب همۀ چیزی است که شما نیاز دارید. ولی خب، خود شما بهتر از من می‌دانید که این فرآیند چقدر طولانی و زمانبر است. و صد البته نیازمند یک تلاش همه جانبه. ولی آرزوهای بزرگ، تلاش‌های بزرگ می‌خواهد. برای این کار از جادوی این روزها یعنی ارتباطات کمک بگیرید. از طریق فضای مجازی، دانش و اطلاعات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید، تا کاربران با مزیت‌ها و ارزش‌های شما آشنا شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا