در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


📱انواع روش‌های تبلیغ اپلیکیشن موبایل

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

+تبلیغات درون اپلیکیشن

نمایش دادن تبلیغ داخل برنامه‌های مختلف موبایل، یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغ اپلیکیشن است. احتمالاً؛ خود شما بارها و بارها با انواع مختلف تبلیغات بنری و ویدئویی در برنامه‌های مختلف گوشی موبایلتان مواجه شده‌اید.

+تبلیغات بنری

یکی از محبوب‌ترین تبلیغاتی که برای افزایش دانلود اپلیکیشن استفاده می‌شود، تبلیغات بنری است. تبلیغات بنری معمولاً؛ به شکل نوار، کادر یا یک ستون در داخل برنامه‌های موبایل نمایش داده می‌شوند. و حاوی محتواهای مختلفی مانند؛ متن یا دکمه هستند. ناگفته نماند، که تبلیغات بنری، به نوعی تبلیغات درون اپلیکیشن هم حساب می‌شود.

+تبلیغات ویدئویی

جنس این نوع از تبلیغات، ویدئو است. ویدئوهای تبلیغاتی در جاهای مختلفی، از جمله یوتیوب، آپارات و داخل اپ‌های دیگر می‌توانند نمایش داده شوند و کاربران را به نصب برنامۀ شما ترغیب ‌کنند. بد نیست بدانید که خودِ تبلیغات ویدئویی را هم در 3 شاخه می‌توانیم دسته‌بندی کنیم که عبارتند از:

1.تبلیغات ویدئویی همسان: در جاهایی که ارتباط موضوعی نزدیکی با اپلیکیشن ما دارند، نمایش داده می‌شوند.
2.تبلیغات ویدئویی با جایزه: در برخی بازی‌ها به‌ازای تماشای ویدئوی تبلیغاتی به کاربران جایزه‌ای مثل سکه یا جان اضافه داده می‌شود.
3.تبلیغات ویدئویی بی‌جایزه: صرفاً یک ویدئوی تبلیغاتی باز شده و نمایش داده می‌شود.

+تبلیغات پیش‌نمایشی

این نوع از تبلیغات در رسانه‌های ویدئو محور (مثل اپلیکیشن آپارات، فوتبالی و …)، در ابتدای ویدئو پخش می‌شوند. و بعد ویدئوی اصلی شروع می‌شود.

+تبلیغات نوتیفیکیشندر کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

در این نوع از تبلیغات شما می‌توانید، پیام تبلیغ اپلیکیشن خود را به‌صورت نوتیفیکیشن به گوشی مخاطبان ارسال کنید. خوبیِ استفاده از این روش این است. که پیام به گوشی کاربران می‌رود. و در 90% مواقع هم توسط آن‌ها دیده می‌شود. اما خب؛ یادتان نرود که زیاده‎روی در هر موضوعی باعث می‌شود که آزاردهنده شوید.

+تبلیغات در جستجو یا سرچ اد

کاربران برای اینکه برنامه مورد نظرشان را پیدا کنند دست به جستجو می‌زنند. حالا فرض کنید، با یک تبلیغ ساده، تبلیغ اپلیکیشن شما در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. قطعاً؛ تعدادی زیادی از مخاطبان تبلیغ شما را می‌بینند. و ممکن است، اپلیکیشن شما را نصب کنند. حالا هرچقدر که تبلیغ شما به جستجوی مخاطبان نزدیکتر باشد، تعداد کسانی که روی آن کلیک می‌کنند، بیشتر خواهد بود. اصلاً خوبی تبلیغات سرچ اد همین است. که مستقیماً با نیازهای کاربر سروکار دارد.


هزینه تبلیغات در اپلیکیشن به چه صورت محاسبه می‌شود؟

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

محاسبه هزینه در کمپین‌های تبلیغاتی عموماً به 3 روش زیر انجام می‌شود. که به آن Bid Strategy یا همان روش قیمت‌گذاری می‌گویند. فقط توجه کنید، که در هر سه روش، ابتدا شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌کنید؛ مبلغی را به‌عنوان بودجه کمپین واریز می‌کنید. و بعد با توجه به نوع پرداخت، مبلغی از بودجه شما کم می‌شود.

✔پرداخت به‌ازای نصب اپلیکیشن (CPI)

کلمه CPI مخفف Cost Per Install است. و معنی آن می‌شود، پرداخت به‌ازای نصب. در این روش، که متدوال‌ترین روش هم هست، به ازای هر نصب، مبلغی از بودجه شما کسر خواهد شد.

✔پرداخت به ازای کلیک (CPC)

کلمه CPC مخفف Cost Per Click است. و معنی آن می‌شود، پرداخت به‌ازای کلیک. در این روش به‌ازای هر بار کلیک کاربر، مبلغی از بودجه کمپین شما کسر خواهد شد.

✔پرداخت به ازای واکنش کاربر (CPA)

کلمه CPA مخفف Cost Per Action است. و معنی آن می‌شود، پرداخت به‌ازای عمل مدنظر. در این روش به‌ازای هر عمل مشخصی که کاربر به تبلیغ شما نشان دهد، مبلغی از بودجه کمپین کم می‌شود.


شبکه‌های مناسب برای انجام تبلیغات موبایلی

در حال حاضر شبکه‌های تبلیغاتی مختلفی برای نمایش تبلیغات ، به روش‌های مختلف  وجود دارند. از جمله: گوگل، شرکت ایرانی تپسل و مارکت کافه بازار که تبلیغات سرچ اد ارائه می‌دهد.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

🔰تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز

کار گوگل ادز (ادوردز سابق) این است. که تبلیغ اپلیکیشن شما را در موقعیتی مناسب قرار دهد، تا کاربری که به آن نیاز دارد، آن را ببیند. حالا این موقعیت ممکن است. در شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا شبکه جستجوی گوگل (Google Search Network) باشد.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟ شبکه نمایش گوگل مجموعه‌ای از بیش از 2 میلیون سایت و اپلیکیشن است. که می‌توانند، محلی برای نمایش تبلیغ شما باشند.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟ شبکه جستجوی گوگل هم شامل موتور جستجو، گوگل مپ و پارتنرهای گوگل (مثل آمازون و CNN) است. که می‌توانند، در نتایج جستجو، تبلیغات نمایش دهند.

❓کمپین Google App چیست؟

قبل از هر چیزی باید بگویم این همان Google Universal App Campaign است. که به‌تازگی تغییر نام پیدا کرده. کار کمپین سراسری گوگل این است. که تبلیغ اپ شما را در شبکۀ تبلیغاتی گسترده گوگل به نمایش درآورد. چطور؟

فقط کافی است که شما وارد پنل گوگل ادزتان شوید. و یک کمپین جدید برای تبلیغ اپلیکیشن ایجاد کنید. در این کمپین، گوگل یک سری متعلقات (asset) از شما می‌خواهد، تا تبلیغتان را بسازد. توجه کنید که اینجا دیگر بر خلاف تبلیغ سایت در گوگل ادز، نیازی به کلمه کلیدی (Keyword) نیست. و با عکس و ویدئو و متن باید یک تبلیغ جذاب برای اپلیکیشنتان بسازید. به تصویر زیر دقت کنید.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

❓این تبلیغ کجا نمایش داده می‌شود؟

از این جا به بعد کار، بر عهدۀ گوگل است. که تشخیص می‌دهد، بهترین مکان‌ها برای نمایش تبلیغ شما کجاست. و آن را در مکان‌های مناسب نمایش می‌دهد.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

❓اینکه تبلیغات کجا نمایش داده شود، دست خودمان نیست؟

خیر؛ در کمپین سراسری گوگل یا Google App Campaign شما نمی‌توانید، به گوگل بگویید که نمایش تبلیغتان را در [مثلاً] گوگل پلی یا یوتیوب محدود کند.

❓هزینه تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز چقدر است؟

نحوۀ محاسبه هزینه تبلیغات با کمپین سراسری گوگل بستگی به این دارد. که تمرکز شما روی دریافت نصب اپلیکیشن (Install Valume) باشد. یا روی یک عمل خاص داخل برنامه (In-App Action) تمرکز دارید.

اگر تمرکز شما بر این باشد، که نصب اپلیکیشن‌تان را به‌طور قابل توجهی افزایش دهید، از روش CPI یا پرداخت به‌ازای نصب استفاده می‌کنید. به این صورت که شما به گوگل می‌گویید که حاضرید به ازای هر نصب چقدر هزینه کنید. سپس؛ گوگل بر اساس پیشنهاد شما تصمیم می‌گیرد، که چگونه کمپین را بهینه‌سازی کند. تا تبلیغ‌تان بیشتر به کاربرانی که دنبال نصب اپلیکیشن هستند، نمایش داده شود.

حال اگر تمرکز شما بر انجام یک عمل خاص داخل اپلیکیشن (مثلاً؛ خرید شارژ یا سفارش) باشد، از روش CPA استفاده می‌کنید. در این روش گوگل تبلیغ شما را طوری بهینه‌سازی می‌کند. که به افرادی که تمایل بیشتری به عمل مدنظر شما دارند، نمایش داده شود. گوگل با توجه به دیتاهایی که دارد. بهتر از هر شبکۀ تبلیغاتی دیگری می‌تواند کمپین تبلیغاتی شما را بهینه‌سازی و دقیقاً کاربرانی را جذب کند که مناسب Action مورد نظر شما هستند.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

❓با توجه به قیمت دلار و تحریم‌ها، آیا کار کردن با گوگل به نفع ماست؟

این یک تصور اشتباه است!!!

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟یک. با توجه به فیدبکی که در بلندمدت از گوگل می‌گیرید، هزینه‌ها منطقی هستند. بد نیست بدانید که ما در حال حاضر کمپین‌هایی را در گوگل ادز داریم که هزینه پرداختی آن‌ها به‌ازای هر نصب، از 200 تا 3000 تومان متغیر است.  فقط این نکته را هم فراموش نکنید که قیمت تمام شده، تا حد زیادی به نحوۀ مدیریت شما هم بستگی دارد.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟دو. با توجه به اینکه گوگل دیتاهای زیادی از کاربران را در اختیار دارد. به بهترین و هدفمندترین شکل ممکن می‌تواند تبلیغمان را به افرادی که مناسب اکشن تعریف شده هستند، نمایش دهد. غیر از این، شما می‌توانید از قابلیت ری‌مارکتینگ (Remarketing) گوگل ادز هم استفاده کنید. و تبلیغ خود را دوباره به کاربران نشان دهید.

در کجا و به چه صورت اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟سه. بالاخره راه‌هایی هست که تحریم‌های گوگل و سایر اپ‌های خارجی را بی‌اثر و از این ظرفیت عالی استفاده کنیم. بد نیست توجه کنید، که همین الان هم نصف برنامه‌ها و سایت‌هایی که مخاطبشان هستیم، ایران را تحریم کرده‌اند. اما ما همچنان با ترفند از آن‌ها استفاده می‌کنیم.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا