با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزش جدید دیگری درباره؛ آشنایی با انواع لینک ها در گوگل همراه ماباشید.
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
🔗اکنون ما با 4 نوع لینک سر و کار داریم.
1. لینک فالو یا دوفالو (Dofollow): لینک هایی هستند، که موتور جستجو آنها را دنبال میکند. و وارد صفحه مقصد میشود.
2. لینک نوفالو (Nofollow): لینک هایی هستند، که موتور جستجو آنها را دنبال نمیکند.
3. لینک تولیدشده توسط کاربر (UGC): لینک هایی که توسط کاربران در بخش نظرات سایت یا فرومها ایجاد میشوند.
4. لینک اسپانسری (Sponsored): لینک هایی هستند، که در ازای قرار دادن آنها در سایت پول دریافت میشود.
لینک فالو و نوفالو چیست؟
در ابتدا وقتی از یک صفحه به صفحه دیگری در وب لینک داده میشد، از ساختار کد زیر استفاده میکردند.
<a href=”http://www.example.com”>Example</a>
در این روش لینک دادن از هیچ صفتی استفاده نشده است. یعنی؛ یک لینک معمولی که کاربر را به صفحه دیگری هدایت میکند. به این نوع لینکها، لینک فالو هم میگوییم.
۱۵ سال قبل گوگل یک صفت لینک معرفی کرد. و نام آن را نوفالو (nofollow) گذاشت. دلیل معرفی آن هم لینکهای اسپم در بخش نظرات سایتها بود. اگر یادتان باشد همان دوره وبلاگنویسها و صاحبان وبسایتها در بخش نظرات سایتها جملاتی مثل این مینوشتند:
“وبلاگ خوبی داری به وبلاگ منم سر بزن”
لینک وبلاگ یا سایت خودشان را هم در همین نظرات میگذاشتند. همین حالا هم برخی از کاربران به صورت دستی یا برخی به کمک رباتها همین کار را میکنند. دلیل این کار ساده است؛
لینک بیشتر = رتبه بالاتر در نتایج گوگل = ترافیک بیشتر
گوگل که متوجه این سوءاستفاده و مشکلات شده بود، در سال ۲۰۰۵ صفت نوفالو را معرفی کرد. ساختار لینکهای نوفالو این شکلی شد:
<a
href="http
://www.Novin.com/"
rel="nofollow">Novin</a
>
لینک نوفالو به زبان ساده یعنی؛ دادن این پیام به رباتهای خزنده گوگل که این لینک را جدی نگیر. منظور از جدی نگیر میتواند، معنیهای مختلفی داشته باشد:
- این لینک ها را دنبال نکن!
- این لینک ها را کاربرها گذاشتهاند ربطی به ما ندارد.
- این لینک ها را به سفارش مشتری در سایتم گذاشتهام.
- هدف این لینک ها میتواند یک سایت اسپم باشد.
- نمیخواهم صفحهای که لینک دادم افزایش رتبه داشته باشد.
خلاصه این که لینک هایی که در سئو تاثیر زیادی داشتند شدند، فالو و آنهایی که تاثیر خیلی کمتری داشتند، شدند نوفالو.
لینک sponsored و ugc چیست؟
لینک اسپانسر شده (sponsored)
صفت اسپانسر شده، همانطور که از نامش پیداست؛ برای شناساندن لینک هایی استفاده میشود، که با هدف تبلیغ، حمایت مالی یا هر نوع قرارداد حمایتی دیگر در صفحات وب قرار میگیرد.
لینک محتوای تولیدی کاربران (ugc)
UGC یا User Generated Content به هر نوع محتوایی که کاربران منتشر میکنند؛ اشاره میکند. این محتوا میتواند، پستهای انجمن، نظرها، مقالات منتشر شده در سرویسهای وبلاگنویسی و … باشد.
برای لینک های نوفالو چه اتفاقی میافتد؟
صفت نوفالو همچنان استفاده خواهد شد. هرجایی که نمیخواهید؛ لینک شما به نوعی تایید کننده باشد. یا تاثیری در رتبهبندی گوگل داشته باشد از نوفالو استفاده کنید.
به گفته گوگل، قبل از این وقتی رباتهای گوگل به لینک های نوفالو میرسیدند؛ وارد آن نمیشدند. و در نتیجه تاثیر زیادی هم در رتبهبندی یا ایندکس شدن نداشتند. این که چه تفاوتی بین این سه صفت از نظر تاثیر در افزایش رتبه صفحه هدف وجود دارد؛ هنوز قطعی نیست. تنها هدف گوگل درک بهتر وب و لینکها برای جستجوی بهتر است.
در واقع این دو صفت جدید باعث میشود، سایت یا صفحهای که لینک در آن قرار دارد. خود را از تایید کردن رها کند. سایتی که هزاران لینک به سایتهای نامرتبط از نظر محتوا میدهد. و ترافیک لینک کمی دارد. به نوعی رفتار شبهاسپمی به گوگل نشان میدهد. اما؛ همین سایت شاید به هیچ وجه صفحههایی که لینک گرفتهاند؛ را تایید نمیکند. و نمیخواهد به آنها اعتبار دهد. حال این لینک ها میتواند، توسط کاربران ایجاد شوند. یا لینک هایی باشند، که به سفارش مشتریان قرار میگیرند.
چند نکته مهم و سوال متدوال درباره صفتهای جدید
در این بخش به تعدادی از سوالات متداول پاسخ میدهیم.
۱. آیا از صفتهای جدید میتوانیم به صورت ترکیبی استفاده کنیم؟
بله؛ یعنی یک لینک میتواند همزمان نوفالو، اسپانسری و محتوای تولیدی کاربر باشد. مثل لینک: rel=nofollow sponsored ugc
اما دقت کنید، که گوگل دیگر با عبارت Nofollow که در ابتدای لینک های اسپانسری یا تولیدشده توسط کاربر میآیند کاری ندارد. چون خود این لینک ها گویای همهچیز هستند. و نافالو بودنشان اهمیتی ندارد. اما؛ برای سایر موتورهای جستجو که هنوز درکی از این لینکها ندارند، میتوانید از صفت نوفالو استفاده کنید.
2. آیا باید لینک های نوفالوی قدیمی را تغییر دهیم؟
هیچ نیازی به تغییر لینکهای نوفالو نیست. فقط مطمئن شوید لینک هایی که آنها را تایید نمیکنید. و میتوانند اسپم باشند؛ حتماً یکی از صفتهای معرفی شده را داشته باشند.
3. آیا از این به بعد حتماً باید لینک ها دارای صفت اسپانسری یا محتوای تولیدی کاربر باشد؟
نحوه تعامل گوگل با لینکها در حال تغییر است. وقتی گوگل میگوید برای لینکهای خود از این صفتها پس با توجه به شرایط به این توصیه عمل کنید. البته؛ استفاده از لینکهای فالو یا بدون صفت همچنان معتبر است. و هیچ مشکلی هم ایجاد نمیکند.
4. چه تفاوتی بین لینک نوفالو و اسپانسری وجود دارد؟
در حال حاضر تفاوت بین این دو وجود ندارد. بهتر است. برای تبلیغات، رپرتاژ و هر نوع لینکی که به سفارش مشتریان در سایت قرار میدهید، از صفت اسپانسری استفاده کنید. تا در آینده سایت شما تحت جریمههای احتمالی قرار نگیرد.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.