با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، باآموزشی دیگر و پاسخ به سوالات؛ کدامیک بهتر است؛ گوگل ادز یا سئو؟
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
نتایج گوگل ادز و سئو چگونه نمایش داده میشوند؟
در هر جستجو، در بیشترین حالت 4 تبلیغ در بالای صفحه و 4 تبلیغ در پایین صفحه نمایش داده میشود. سایر سایتهایی هم که بین این تبلیغات قرار دارند، با استفاده از تولید محتوا و سئو جایگاه خود را ارتقاء داده. و در واقع نتایج طبیعی (Organic Search) هستند. به طور معمول، 10 نتیجۀ طبیعی در هر صفحۀ جستجو نمایش داده میشود. با توجه به آنچه گفته شد، گوگل در بیشترین حالت حاضر است. 40% محتوای تبلیغاتی به کاربران خود نمایش دهد. و نه بیشتر. یعنی نهایتاً در کنار 10 نتیجه طبیعی، 8 تبلیغ نمایش خواهد داد.
گوگل ادز در برابر سئو (پیروز میدان کیست؟)
برای حضور داشتن در بین نتایج صفحۀ اول گوگل، 2 راه مختلف دارید: یک راه بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. برای این منظور شما باید کیفیت سایت خود را افزایش دهید، محتواهای مفید تولید کنید، خودتان را در اینترنت مطرح کنید. و مهمتر از هر چیز، صبر داشته باشید. تا زمانی که گوگل شما را به عنوان یک سایت خوب بشناسد. و حاضر شود شما را در جایگاههای بالایی نمایش دهد.
📌در واقع، سئو یک کار زمان بر و پرهزینه است. اما در عوض نتایج ماندگاری دارد.
به کمک تبلیغات در شبکۀ جستجوی گوگل، در سریعترین زمان ممکن میتوانید؛ سایت خودتان را در صفحه اول گوگل و حتی بالاتر از تمام سایتهای دیگر نمایش دهید. نتیجه این کار هم که مشخص است: افزایش فروش آنی!
آیا تبلیغات گوگل تاثیری بر سئو دارد؟ برعکس آن چطور؟!
خیر!! لینک های گوگل ادز به عنوان بک لینک برای وب سایت شناخته نخواهند شد. و رباتهای گوگل به هیچ عنوان لینک های تبلیغاتی را به عنوان بک لینک برای یک وب سایت به حساب نخواهند آورد. لینکهای تبلیغاتی که در گوگل نمایش داده میشوند. لینکهای Nofollow هستند. و علاوه بر آن، چون در فریمهای تبلیغاتی هستند. به طور کلی؛ از دید رباتهای خزنده گوگل، مخفی خواهند بود.
پس، اگر تا امروز تصور میکردید، که با نمایش تبلیغات در گوگل میتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، باید به شما بگویم که تصورتان کاملاً اشتباه بوده است. نکتۀ دیگر اینکه ما اصلاً نمیگوییم بعد از کسب رتبۀ طبیعی، تبلیغ را متوقف کنید. بلکه پیشنهادمان این است. که همواره تبلیغات گوگل را ادامه دهید.
گوگل ادز برای چه کسانی مناسب است؟
تمامی کسب و کارها! اما؛ ما بیشتر این روش تبلیغاتی را به کسب و کارهایی توصیه میکنیم. که محصول یا خدماتی برای فروش دارند. چرا که میتوانند آنچه برای ارائه دارند را به صورت هدفمند و موثر تبلیغ کنند. و در سریعترین زمان ممکن (معمولاً 1 روز) به هدف خود یعنی؛ افزایش فروش برسند.
اما این به آن معنی نیست که کسب و کارهایی که به دنبال برندینگ و جذب ورودی هستند، نتوانند از گوگل ادز برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. هر چند شبکۀ نمایشی بیشتر برای این اهداف مناسب است. اما با تبلیغات در جستجوی گوگل هم میتوان با هزینۀ واقعاً پایین، به طرز قابل توجهی ورودی را بیشتر کرد. و میزان آگاهی مردم از یک برند را افزایش داد.
نتیجه گیری
همانطور که گفتیم، تبلیغات گوگل به هیچ عنوان به صورت مستقیم بر روی نتایج جستجو طبیعی دخالت ندارند. و صِرف ارائه تبلیغ در گوگل نمی تواند بر وضعیت سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد. با این حال، عدۀ زیادی هستند، که باور دارند تبلیغات گوگل میتواند از طریق برندسازی، به صورت غیر مستقیم بر روی وضعیت سئوی یک وب سایت تاثیر بگذارد.
مطمئناً این باورها از لحاظ تئوری صحیح هستند. و ایرادی به آنها وارد نیست، با این حال، از آنجایی که ابزاری برای اندازه گیری دقیق تاثیر غیر مستقیم تبلیغات گوگل بر سئو وجود ندارد، نمیتوان به صورت 100% بر روی این اثرگذاری حساب باز کرد. همچنین، در صورتی که این باورها کاملاً صحیح باشند، باز هم تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو به قدری نیست که رتبه وب سایت شما را در نتایج جستجو به طور چشمگیری ارتقا دهد.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.
در نهایت باید بدانید که به دلیل تحریم های بینالمللی علیه ایران در طی سالهای اخیر، تبلیغات گوگل برای ایرانیان بسته شده. و شما شخصا قادر به انجام تبلیغات در گوگل نیستید. و ایجاد این تبلیغات باید به کمک یک واسطه انجام شود، که بتواند به حسابهای گوگل ادز دسترسی داشته باشد.