با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر و پاسخ به سوالات؛ رپورتاژ آگهی رایگان! مگه داریم؟ همراه ما باشید.
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
خیلی کوتاه رپورتاژ و فوایدش را بشناسیم!
شمایی که وارد این مقاله شدهایدT احتمالاً رپورتاژ و فوایدش را میشناسید. و میتوانید از این قسمت عبور کنید؛ ولی اجازه بدهید یکبار دیگر خیلی سریع مرور کنیم.
📃تعریف رپورتاژ
رپورتاژ آگهی نوعی از آگهی است. که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری منتشر میشود؛ در نگاه اول، خواننده چندان متوجه تبلیغاتی بودن آن نمیشود. و آن را به شکل یک محتوای مصرفی میبیند. اما در طی مقاله مزایای محصول یا خدمات شما در ذهن خواننده جای میگیرد.
احتمالاٌ با خودتان میگویید پس بخش تبلیغاتی آن کجاست؟ نگران نباشید، در بطن مقاله شرکت شما هم به خواننده پیشنهاد میشود! ولی قسمت تبلیغاتی رپورتاژ در واقع همان متن مقاله است که اعتماد مخاطب را جلب میکند. تا به آن پیشنهادی که نویسنده میدهد، توجه کند.
تهیه رپورتاژ آگهی
شما یک مقاله آماده میکنید. و برای انتشار به یک رسانه (این رسانه میتواند یک مجله، برنامه تلویزیونی یا یک وب سایت باشد) ارائه میدهید. در نهایت، مدیر تبلیغات آن رسانه در ازای انتشار این گزارش مبلغی را از شرکت شما دریافت میکند.
فواید رپورتاژ
- لینکهایی که از سایت منتشرکننده رپورتاژ میگیرید، در سئوی سایت شما بسیار تأثیر دارد.
- ترافیک سایت شما افزایش پیدا میکند.
- آگاهی از برند شما بیشتر میشود. چون؛ سایت یا شرکت شما در این مقالات معرفی و پیشنهاد میشود.
📜چگونه رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کنیم؟
همانطور که در بالا خواندید رسانهها برای انتشار رپورتاژ شما هزینه دریافت میکنند. و این هزینهها در رسانههای مختلف متفاوت است. هرچه یک رسانه اعتبار سئو، رتبه و مخاطب بیشتری داشته باشد مسلماً مبلغ بیشتری دریافت میکند. اما چند روش وجود دارد. که شما رپورتاژ رایگان بدهید و بک لینک رایگان بگیرید که در ادامه خواهیم گفت. البته اینها رپورتاژ محسوب نمیشوند، ولی بهرحال با توجه به لینکهایی که میگیرید میتواند با اغماض رپورتاژ آگهی رایگان حساب شوند.
1. پست مهمان
گاهی اوقات، یک نویسنده یا یک کسبوکار برای یک سایت یا وبلاگ دیگر محتوا مینویسد؛ سایتی که نه برای خودش است. و نه در آنجا کار میکند. به این روش پست مهمان میگویند. پست مهمان یک فرصت برد برد برای طرفین است. سایت منتشرکننده میتواند، از راه مقالههای جدیدِ سئو شده، ترافیکش را افزایش دهد. و تولید محتوای سایتش را به دیگران بسپارد. از این طرف شما با نوشتن پست مهمان میتوانید دانش و تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، سایت خودتان را به دیگران معرفی کنید. و از همه مهمتر میتوانید برای سایتتان بک لینک بگیرید. میبینید؟ پست مهمان میتواند برای شما مثل؛ یک رپورتاژ آگهی رایگان عمل کند.
اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که خب کجا باید پست مهمان بنویسید؟
شما باید وبسایتهایی را پیدا کنید که در حوزه کسب و کار شما باشند. مثلاً؛ نمیتوانید در سایت فروش دوربین عکاسی مقالهای درباره فواید دمنوشهای گیاهی بنویسید. چرا؟
به دو دلیل! اول اینکه کلمات کلیدی شما باید در یک حوزه باشد، تا سایت مورد نظر قبول کند که مقاله شما را منتشر کند! بالاخره باید این ارتباط برای هر دو طرف مفید باشد؛ مثلاً وروردیهایی که برای خواندن فواید دمنوش آمدهاند. چه سودی برای سایت دوربین عکاسی دارند؟
دوم اینکه شما در مقاله، خودتان را معرفی میکنید. و این معرفی زمانی برای خواننده مطلب قابل اعتماد است که موضوعش در حوزه تخصصی سایت منتشرکننده باشد! در ذهن کاربر این حس شکل میگیرد که سایت منتشرکننده که متخصص این کار است.
چگونه درخواست پست مهمان بدهیم؟
بسیاری از این وبسایتها در محتوای خود توضیح دادهاند. که علاقمند به دریافت پست مهمان هستند. در غیر این صورت شما میتوانید از آنها بخواهید که با هم تبادل پست داشته باشید. مطمئن باشید که بیشتر این وبسایتها حاضر به همکاری با شما خواهند بود.
2. انتشار رپورتاژ در ویرگول
ویرگول یک شبکه اجتماعی برای محتواهای فارسی است. که افراد با عضویت در آن میتوانند مطلب بنویسند. و نوشتههای دیگران را بخوانند. محبوبیت ویرگول اینقدر زیاد شده است. که در حال حاضر هزاران نفر در آن عضو هستند و مطالب مختلف منتشر میکنند. و خیلی از این نوشتهها به نتایج اول گوگل راه پیدا میکنند. شما میتوانید، رپورتاژ خودتان را در این شبکه محتوایی محبوب منتشر کنید. و از این طریق برای خود بک لینک بگیرید. فقط سعی کنید از طریق افزایش فالوور یا روشهای دیگر بازدید این مقاله را در سایتتان بیشتر کنید تا سریعتر در نتایج گوگل قرار بگیرید.
3. اتنشار رپورتاژ در وبلاگها
میتوانید رپورتاژ خود را در وبلاگهای فارسی بلاگفا و وردپرس منتشر کنید. بلاگفا را که یادتان هست؟ این ابزار سالها پیش برای ساخت و مدیریت وبلاگ ساخته شد. و هنوز فعالیت خود را بهتر از قبل ادامه میدهد. هر کسی میتواند با این ابزار برای خود یک وبلاگ شخصی ایجاد کند. و نوشتههای خود را در آن به اشتراک بگذارد. وردپرس هم دقیقاً مثل؛ بلاگفا امکان ساخت وبلاگهای شخصی را به شما میدهد.
4. سایت اخبار رسمی
سایت اخبار رسمی یکی از سایتهایی است. که رپورتاژ شما را بهطور رایگان منتشر میکند. البته لینکهای این رپورتاژها نوفالو است. و تأثیری در سئوی شما ندارد. ولی با پرداخت هزینه میتوانید، رپورتاژ خود را در سایر رسانهها (بجز مورادی که اعلام کرده است.) با لینک فالو منتشر کنید.
5. سایت مدیوم
سایت Medium نسخه انگلیسی سایت ویرگول است. که برای محتواهایی که فارسی هستند. زیاد کاربرد ندارد ولی در صورتی که متن شما به زبان انگلیسی باشد میتوانید، از این شبکه هم استفاده کنید.
رپورتاژ آگهی رایگان خوب است یا نه؟
هدف شما از انتشار رپورتاژ اگهی گرفتن بک لینک، رتبه در گوگل و دیده شدن برندتان است. نه؟ انتخاب شما درست است. رپروتاژ یک فرصت عالی است. که شما را به این اهداف میرساند. و سئوی شما را از این رو به آن رو میکند. ولی به شرطها و شروطها!!!
وقتی بک لینک اعتبار خواهد داشت، و به سئوی شما کمک میکند که رسانه منتشر کننده خودش نزد گوگل آبرو و اعتبار داشته باشد. و برو بیای کاربرانش زیاد باشد.
یک رسانه وقتی برای انتشار رپورتاژ مناسب است که:
- موضوع وبسایت باید با زمینه کاری شما نزدیک باشد.
- مخاطبانش با مخاطبان رپورتاژ شما یکی باشد.
- رتبۀ الکسای بالایی داشته باشد.
- اعتبارش از نظر سئو زیاد باشد.
- لینکهایش فالو باشند تا اعتبار سئو به شما منتقل شود.
- رپورتاژ شما را در سایتش برای همیشه نگهدارد.
- رپورتاژ شما را در صفحات اصلی و مهم سایتش قرار دهد.
رسانههایی که میتوانید از آنها بک لینک رایگان بگیرید، احتمالاً ویژگیهای بالا را نخواهند داشت.
بالاخره مجانی یا پولی؟
وقتی یک رسانه قدرتمند باشد و ویژگیهای بخش قبل را داشته باشد، میتواند رپورتاژ شما را به یک تبلیغ عالی تبدیل کند. اما آیا یک رپورتاژ رایگان میتواند چنین ویژگیهایی داشته باشد؟ رسانههای خوب رپورتاژ که لینکهای خوبی برای شما میسازند. و بازدیدکننده زیادی دارند بدون هزینه نیستند. و هر چه رتبه و اعتبار بالاتری داشته باشند این هزینه بیشتر میشود.
رپورتاژ ارزان به از رپورتاژ رایگان!!
درست است، که بهترین رپورتاژها هزینه دارند. ولی میتوانید با چند راه ساده هزینههای انتشار رپورتاژ را کم کنید.
1. متن رپورتاژ را خودتان بنویسید.
بهجای آنکه برای نوشتن متن رپورتاژ به نویسندگان پول پرداخت کنید، خودتان متن رپورتاژ را بنویسید.
2. بجای یک رپورتاژ یک بسته رپورتاژی بخرید.
اگر بجای یک رپورتاژ و یک رسانه یک پکیج رپورتاژی انتخاب کنید، هم از چند رسانه بک لینک قوی میگیرید و هم یک تخفیف فوقالعاده شامل حالتان میشود. ما در نوین پکیجهایی داریم که تخفیفهای شگفتانگیزی دارند. و این امکان هم وجود دارد. که با توجه به بودجه خود بسته دلخواهتان را بسازید. جذاب نیست؟
3. تخفیف بگیرید.
بعضی از سایتهای خدمات رپورتاژ روی بستههای بزرگ خریدشان تخفیف از رسانهها میگیرند، به همین دلیل به مشتری خودشان هم با تخفیف خدمات رپورتاژ میدهند. این یک فرصت طلایی است. که در هزینهها صرفه جویی کنید.
4. رسانههای متوسط را انتخاب کنید.
وقتی به یک سایت ارائه دهنده خدمات رپورتاژ سر میزنید، لیستی از رسانهها همراه با قیمت را میبینید، که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. اینجا برای کاهش هزینه، رسانههایی را انتخاب کنید. که هم شهرت خوبی داشته باشند و هم قیمتشان مناسب است.
🖊نتیجهگیری
در این مقاله هم از رپورتاژ آگهی رایگان گفتیم. و هم از رپورتاژهای واقعی در رسانههای خوب که میتواند؛ معجزه تبلیغات شما بشود. ما پیشنهاد کردیم که از هر دو در کنار هم استفاده کنید. و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.
ممنون از توضیحات خوبتون