هنر کاریزما در کسب و کار؛ رمز موفقیت هر مدیر

هنر کاریزما در کسب و کار؛ رمز موفقیت هر مدیر

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ💜همراه شما هستیم. با آموزشو موضوع؛ هنر کاریزما در کسب و کار؛ رمز موفقیت هر مدیر

⭐برای بهره مند شدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐

کاریزما چیست؟

کاریزما یعنی، با استفاده از ظاهر، رفتار و کلمات‌مان، طوری افراد را مجذوب خود کنیم. که احساساتشان تحت تأثیر قرار بگیرد.

در دنیای کسب و کار هم کسانی می‌توانند، به خوبی از کاریزما استفاده کنند. که بلد اند چطور با دیگران عمیقاً ارتباط بگیرند، آن‌ها را قانع کنند و روی آن‌ها تأثیر بگذارند.


کاریزماتیک یعنی چه؟ هنر کاریزما در کسب و کار؛ رمز موفقیت هر مدیر

همانطور که گفتیم کاریزما داشتن یا کاریزماتیک بودن یک صفت است. مثلاً؛ در طول تاریخ، افرادی مثل، مارتین لوتر کینگ، چرچیل، گاندی و اوباما رهبرانی بودند که کاریزماتیک محسوب می‌شدند. یا برای مثال؛ در دنیای کسب‌وکار، استیو جابز، ایلان ماسک و بیل گیتس، جزء افراد کاریزماتیک به حساب می‌آیند.


ویژگی افراد کاریزماتیک

هر فرد/مدیر/رهبر کاریزماتیک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، اما یک سری خصلت‌ها در همه آن‌ها مشترک است:

1) ارتباط برقرار کردن

یک مدیر کاریزماتیک، مهارت بسیار بالایی در برقراری ارتباط با دیگران را دارد.(چه به صورت فردی و چه گروهی)  این ویژگی به کارمندانشان کمک می‌کنند که در شرایط سخت انگیزه بگیرند. و در شرایط آسان هم حالشان خوب بماند.

2) بالغانه رفتار کردن

علاوه بر آن، یک رهبر کاریزماتیک آگاهانه رفتار می‌کند. و شخصیت پُری دارد. حرف‌های بی‌پایه و اساس نمی‌زند. و پشت هر حرفش، دنیایی از تجربه است. یک مدیر کاریزماتیک در تمام شرایط بالغانه رفتار می‌کند. و می‌داند که باید مسئول تک‌تک کلماتی که بیان می‌کند باشد.

3) فروتنی داشتن

افراد کاریزماتیک کمی هم متواضع هستند. و برای هر یک از کارمندان خود ارزش قائل‌اند. همیشه با دقت به حرف همه گوش می‌دهند و نگرانی آن‌ها را جدی می‌گیرند. یکی دیگر ویژگی‌های قابل توجه مدیران کاریزماتیک، آن است. که کارمند خود را دست کم نمی‌گیرد. و به آن‌ها نشان می‌دهد که چقدر حضورشان در سازمان ارزشمند و مؤثر است. در نتیجه، کلی کارمند وفادار گیرش می‌آید که همیشه در خدمت او هستند.

4) دلسوز بودن

یک مدیر کاریزماتیک موفق، با اطرافیانش همدلانه برخورد می‌کند. خیلی جاها کاریزماتیک بودن به تنهایی به دردتان نمی‌خورد. یادتان باشد، که به جایی نرسید که آدم‌ها بی‌چون و چرا شما را دنبال کنند. کاریزماتیک بودن باید همراه با دلسوزی، صداقت و شکیبایی باشد.

هنر کاریزما در کسب و کار؛ رمز موفقیت هر مدیر

5)اعتماد به نفس داشتن

لازم به گفتنش نیست، که کاریزما داشتن، در کنار «اعتماد به نفس» معنی پیدا می‌کند. این مدل افراد، همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند. و با خودشان راحت‌اند. باید خودتان را خوب بشناسید. و سعی نکنید از افراد دیگر کپی کنید. وقتی یک مدیر کاریزماتیک را می‌بینیم، کاملاً می‌فهمیم که چقدر با خودش حال می‌کند. و اصلاً از هیچ چیزی احساس شرمندگی ندارد.

6)شنونده‌ خوب بودن

لیدرهای کاریزماتیک به شدت بلدند که چطور به حرف شما گوش کنند. وقتی با آن‌ها حرف می‌زنید، حواسشان پرت نیست. و شما مرکز توجه‌شان هستید. مدیری کاریزماتیک است. که با دقت و علاقه به صحبت‌های شما گوش دهد. و مکالمه با او یک طرفه نیست.

7)درست بودن زبان بدن

یکی دیگر از ویژگی‌ها بارزی که در تمام شخصیت‌های کاریزماتیک مشترک است. زبان بدنِ گرم، راحت و مثبتی است که دارند. وقتی با شما حرف می‌زنند، ارتباط چشمی را فراموش نمی‌کنند، لبخند می‌زنند. و مشتاقانه خودشان را به بقیه معرفی می‌کنند. تا ارتباطاتشان را گسترش دهند.
انگار حاله‌ای از خودستایی دوست‌داشتنی، دور آن‌ها را گرفته است.

8)خودساخته‌ بودن

لیدرهای کاریزماتیک، معمولاً حسابی روی خودشان کار کرده‌اند. تا به اینجایی که هستند، رسید‌ند. یعنی یک سری توانایی و مهارت دارند. که با تلاش به دست آمده است. در نتیجه، هیچ‌وقت از یادگیری و توسعه فردی، دست نمی‌کشند.

هنر کاریزما در کسب و کار؛ رمز موفقیت هر مدیر

9) روی خود نظارت داشتن

یک مدیر کاریزماتیک، خوب می‌داند، که کارمندانش دائماً او را زیر نظر دارند. در نتیجه بهترین راه حل آن است. که قبل از همه، خودش روی خودش نظارت داشته باشند. و با دقت رفتارهای خود را زیر نظر بگیرند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


چگونه کاریزماتیک باشیم؟

کاریزماتیک بودن، در 3 موضوع خلاصه می‌شود.

  1. ساده توضیح دادن
  2. احساس مخاطب را درگیر کردن
  3. استفاده درست از زبان بدن

1. ساده توضیح دهید.

اگر شما مدیر یک مجموعه هستید. و صاحب کسب‌وکارید، باید موضوعات را به ساده‌ترین شکل ممکن برای طرف مقابل خود توضیح دهید. در این مسیر می‌توانید از تکنیک داستان‌سرایی استفاده کنید. تا درک موضوع برای مخاطب آسان شود.

مهارت‌های داستان‌سرایی را یاد بگیرید.

آدم‌های کاریزماتیک، همیشه با داستان‌های جالب و هیجان‌انگیز خود جمع را در دست‌شان می‌گیرند. ما همه بلدیم یک ماجرا را تعریف کنیم، اما شخصیت‌های کاریزماتیک می‌دانند، که باید به جای کلماتی مثل؛ (شاید، احتمالاً، امیدوارم و …) باید از کلماتی مثل؛ (مطمئنم، حتماً و قطعاً) استفاده کنند.

2. احساسات افراد را درگیر کنید.

اگر کمی فکر کنید، حتماً شما هم یادتان می‌آید که کاریزماتیک‌ترین فردی که دیدید، توانست تنها با یک جمله، حسابی شما را احساسی کند. پس این ویژگی را دست کم نگیرید. و سعی کنید شما هم احساسات افراد را هدف قرار دهید.

به آدم‌ها احساس خاص بودن بدهید.

برای اینکه شخصیت مقابلتان، احساس کند. که مهمترین آدم روی زمین است…هنگام مکالمه با او 3 کار زیر را انجام دهید:

  1. انتهای جملات خود را با لحن آرام‌تری بیان کنید.
  2. اگر سرتان را به نشانه تأکید تکان می‌دهید، کمی آرام‌تر از همیشه این کار را بکنید.
  3. قبل از اینکه حرف بزنید، 2 ثانیه صبر کنید.

100% حضور داشته باشید.

طبق مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شده، 47 درصد از ذهن همیشه در حال پرش است. حضور 100 درصدی، یعنی از لحظه به لحظه‌ای که می‌گذرد آگاه باشید، به هر اتفاقی که می‌افتد توجه کنید و غرق افکار خود نشوید.

3. از زبان بدن افراد کاریزماتیک استفاده کنید.

اگر می‌خواید که ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنید، باید خودتان را جای آن‌ها قرار دهید. تا بفهمید از بیرون چطور به نظر می‌آیید. شاید باورش سخت باشد، اما اگر بلد باشید، که چطور از طبان بدنتان استفاده کنید، بسیار کمکتان خواهد کرد.

  • قوز نکنید و صاف بایستید.
  • کمی به سمت طرف مقابل‌تان خم شوید.
  • به کمک حرکات دست، مسائل را توضیح دهید.
  • قیافه جدی به خود نگیرید. لبخندد بزنید و سرتان را به نشانه تأیید تکان دهید.
  • با طرف مقابل، ارتباط چشمی برقرار کنید.
  • محکم دست بدهید.
  • زبان بدن طرف مقابل را تقلید کنید.
  • به اندازه نیم متر با افراد فاصله داشته باشید. نه زیادی نزدیک شوید و نه دور.
  • تند تند پلک نزنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا