آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

در این مقاله تصمیم داریم، به آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین، بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت یادگیری این موضوع تا انتهای مطلب همراه باشید.

برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.

phpMyAdmin چیست؟

یک ابزار نرم افزاری رایگان و کد باز است. که به زبان PHP نوشته شده است. برنامه phpMyAdmin از طریق دسترسی به سرویس دیتابیس MySQL امکان مدیریت و ویرایش پایگاه های داده را از طریق وب فراهم می کند. برای ورود به phpMyAdmin چند راه وجود دارد. که در این بخش به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه می‌توانم به phpMyAdmin وارد شوم؟

با توجه به ملاحظات امنیتی، امکان ایجاد یک پایگاه داده به صورت مستقیم از طریق برنامه phpMyAdmin در کنترل پنل “دایرکت ادمین” وجود ندارد. بنابراین قبل از ورود به phpMyAdmin لازم است. که از طریق بخش مدیریت پایگاه داده در دایرکت ادمین یک دیتابییس ساخته باشید. برای ساخت دیتابیس می‌توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

نام کاربری و رمز عبور phpMyAdmin همان اطلاعات مربوط به هر دیتابیس می‌باشد. البته توجه داشته باشید. که می‌توان یوزر های مختلف با سطح دسترسی های مختلفی برای هر دیتابیس تعریف کرد. همچنین، توجه داشته باشید. که به صورت پیشفرض (و به دلایل امنیتی) کنترل پنل DirectAdmin اجازه دسترسی به تمام دیتابیس‌ها را با نام کاربری و کلمه عبور اصلی نمی‌دهد. برای ویرایش هر دیتابیس توصیه می گردد. که نام کاربری و کلمه عبور مخصوص به آن را، که در هنگام ایجاد دیتابیس به آن اختصاص داده اید، وارد نمایید.

همچنین برای ورود به phpMyAdmin می‌توانید، از نام کاربری و رمزعبور دایرکت ادمین استفاده کنید. نام کاربری و رمزعبور دایرکت ادمین، هنگام خرید سرویس هاست، توسط نت‌افراز برای ایمیل شما ارسال شده است. درضمن، شما می‌توانید، از طریق “پنل کاربری” در بخش “تاریخچه ایمیل” ایمیل مربوطه را مشاهده کنید. هاست

برای بدست آوردن کلمه عبور دیتابیس مورد نظر خود همچنین می‌توانید، فایل پیکربندی نرم افزاری را که دیتابیس را برای آن ایجاد نموده اید. بازبینی نمایید. یا در DirectAdmin یک نام کاربری و کلمه عبور جدید بطور موقت به دیتابیس اختصاص دهید. با آن به phpMyAdmin وارد شده و آن دیتابیس را ویرایش نمایید. همانطور که ذکر شد شما می‌توانید، برای هر دیتابیس چندین کاربر با مجوز های اختصاصی تعریف نمایید.

ورود از طریق DirectAdmin (دایرکت ادمین)

برای ورود به phpMyAdmin از طریق دایرکت ادمین ابتدا لازم است که در بخش مدیریت اکانت، بر روی phpMyAdmin کلیک کنید.

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

سپس، در صفحه باز شده نام کاربری و رمز عبور اکانتی که در دیتابیس ایجاد کرده اید. را وارد کنید. هاست

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

ورود از طریق دامنه

برای ورود به phpMyAdmin از طریق دامنه، کافیست پس از نام دامنه، phpmyadmin/ قرار دهید. به طور مثال : domain.com/phpMyAdmin
توجه داشته باشید، domain.com همان نام دامنه شما می‌باشد.

برای سفارش طراحی سایت به این لینک مراجعه کنید.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.😊🌸

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا