همه چیز درباره نماد الکترونیک

همه چیز درباره نماد الکترونیک

نماد الکترونیک چیست؟

نشانه ای است. از جانب مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به مشاغل مختلف داده می شود. و نشانگر تایید صلاحیت فروشگاه برای فعالیت است. در واقع گونه ای تاییدیه برای جلب اعتماد مشتری ها میباشد. در این روند ،مالک شغل مربوطه کاملا شناسایی می شود.. و در صورت بروز هرمشکلی به راحتی قابل پیگیری خواهد بود. اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده سنجیده می شود. محصولات گارانتی می شوند. معمولا؛ اعتبار این نماد یک سال می باشد. از آنجای که این نشانه معیاری است. که باعث جلب اعتماد مشتریان می شود. پس نقش مهمی در توسعه تجارت الکترونیک دارد.

از آنجایی که امروزه کسب و کار اینترنتی بسیار رونق گرفته و فروش خوبی دارد. عده ای سودجو هستند. که با کلاهبرداری و بالاکشیدن خود باعث غیراعتماد شدن مردم به فروش اینترنتی میشوند. به همین منظور؛ نمادی طراحی شده. که نماد الکترونیک یا ای نماد نام دارد.  و مشاغلی که واجد شرایط باشند. میتوانند این نماد را دریافت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.

همه چیز درباره نماد الکترونیک

شرایط دریافت نماد الکترونیک

1- داشتن سایت فروشگاهی راه اندازی شده. و نماد اعتماد به نام مالک دامنه سایت ثبت خواهد شد.
2- نیاز به کد مالیاتی
3-حداقل سن 18
4- داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان
5- فعالیت مجاز در حیطه قوانین جمهوری اسلامی
6- و باید اطلاعاتی همچون؛ شماره تماس و آدرس در سایت درج شود.

مدارک لازم برای ثبت درخواست

  • متقاضیان حقیقی: تصویر پروانه یا مجوز فعالیت، اسناد هویتی متقاضی، تعهدنامه شخصیت حقیقی و اجاره نامه یا سند
  • حقوقی (تجاری / غیر تجاری): تصویر آگهی روزنامه رسمی و اصل اساسنامه، آگهی های آخرین تغییرات آدرس، اسامی اعضای هیئت مدیره، موضوع فعالیت شرکت، تصویر پروانه یا مجوز
  • دولتی: به تصویرنامه در سربرگ سازمان با امضای مسئول مربوطه برای تعلق سایت به دستگاه دولتی مزبور و معرفی نماینده معرفی شده در پرونده نماد در متن نامه نیاز دارند.

انواع نماد الکترونیکی

  1. نماد موقت
  2. دائم یک ستاره
  3. و دائمی دوستاره دار

اینماد تک ستاره و دو ستاره تفاوت زیادی با هم ندارند. فقط گواهینامه ssl است. اگر نماد اعتماد الکترونیکی سایت دو ستاره باشد. علاوه بر اعتبار، امنیت سایت هم در سطح بالایی قرار دارد.

همه چیز درباره نماد الکترونیک

چرا باید نماد الکترونیک بگیرم؟

به علت اینکه حفظ اطلاعات محرمانه کاربر باعث رضایت و جلب اعتمادش می شود. باعث رسمیت بخشیدن به مشاغل و افزایش سطح کیفیت فروش میشود. همچنین میشود. از بانک بطور مستقیم درگاه بانکی دریافت کرد. و دیگر ملزم به پرداخت کارمزد در هر تراکنش نیستید. امنیت وبسایت را تضمین میکند. و اداره پست برای مشاغل دارای دارای نماد الکترونیک امکان پرداخت درب منزل را پشتیبانی می کند.

مدت اعتبار نماد تا یک سال است معمولا. و پس از آن مجددا با احراز هویت اطلاعاتی مانند ایمیل، شماره تماس و آدرس کسب و کار می توانید درخواست خود را برای تمدید اعتبار ارائه دهید. و همچنین مشاغل فعال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها هم می توانند نماد الکترونیک دریافت کنند. با مراجعه به وبسایت www.enamad.ir و ایجاد حساب کاربری، نشانی خود را ثبت کنند. و اقدام به دریافت نماد الکترونیک نمایند. اینماد یا نماد الکترونیکی اهمیت زیادی در جلب اعتماد مشتریان دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا