اهمیت پروتکل https در بهینه سازی سئو

اهمیت پروتکل https در بهینه سازی سئو

این مقاله در خصوص؛ اهمیت پروتکل https در بهینه سازی سئو میباشد. برای اطلاعات بیشتر با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


پروتکل https درباره چیست؟

پروتکل https از موارد بسیار مهم در امر سئو و بهینه سازی سایت، تامین امنیت بالای سایت میباشد. درواقع؛ فرآیند انتقال اطلاعات برای وب سایت ها، از طریق کاربرد پروتکل https و http انجام میگیرد. و https اطلاعات را از طریق رمزگذاری توسط Web Server certificate بین کاربر و سایت منتقل میکند.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

SSL چیست؟

SSL مخفف عبارت secure sockets layer بوده. و پروتکل امن برای انتقال اطلاعات در اینترنت میباشد. SSL را استاندارد وب برای رمزگذاری اطلاعات بین کاربر و سایت است. مبادله اطلاعات توسط SSL، به صورت رمزگذاری ارسال می شوند. به همین دلیل امنیت بسیار بالایی داشته. و از خطر سرقت محافظت می شوند.

تاثیرات ssl در سئو سایت

مرورگرها با نشان دادن not secure سایت های فاقد SSL، مدیران سایت را به استفاده از کاربرد پروتکل https ترغیب میکنند. موتورهای جستجو به دلیل امنیت بسیار بالایی که HTTPS برای تبادل اطلاعات کاربران فراهم می کند. سایت های دارای SSL را ترجیح میدهند.

  • سرعت بالاتر نسبت به HTTP
  • افزایش سئو وب سایت و بهبود رتبه بندی
  • تامین امنیت بیشتر در پروتکل های HTTPS
  • ارجاع ساده‌ تر دیتاها
  • اطلاعات بیشتر در ابزارهایی مانند Google Analytics
  • افزایش اعتماد کاربران

چالش‌هایی که هنگام استفاده از https

+احتمال اشتباه!

انتقال کل وب‌ سایت از http به https به معنای انتقال موارد فراوانی است. که احتمال جاماندن بسیاری از جزییات و دیتاهایی که برای شما مهم بوده. در آن وجود دارد.

  • URL های مهم را در فایل robots.txt بلاک کنید!
  • تگ‌های Canonical خود را به URLهای اشتباهی بزنید.
  • وب‌ سایت شما منجر به ارسال هشدار برنامه‌های مرورگر برای کاربران می شود. و آنها را از سایت شما دور می کند.

+مشکلات مربوط به سرعت

چون سرعت بارگزاری در سئو و رتبه بندی سایت بسیار اثرگذار است. لازم که به هیچ عنوان این گزینه را نادیده نگیرید. شما میتوانید از تکنولوژی‌ های جدید هماهنگ با https مثل SPDY برای افزایش سرعت سایت خود بهره بگیرید.

+هزینه‌ ها

هزینه سالیانه وبمستر ها برای گواهینامه های SSL، بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزارتومان است. این مبلغ در مورد مدیریت وبسایت های بزرگ، مبلغ چشمگیری نیست. اما میتواند برای وب سایت های کوچک، هزینه ای اضافی تلقی شود. هزینه‌ های مربوط به SSLهای مختلف، در اینترنت قابل مشاهده و جستجو است.

+ آماده نبودن برای https 

هنوز همه شرایط برای کار با https آماده نیست. این احتمال وجود دارد که اپلیکیشن‌ های آنلاین قدیمی، با https مشکل داشته باشند. تمام وب سایت های دنیا، به سمت رمزگذاری از نوع SSL در حال حرکت است، با این حال در این مسیر هنوز هم موانعی وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا