مبدل ATA و کارایی آن

مبدل ATA و کارایی آن

این مقاله؛ در خصوص مبدل ATA و کارایی آن بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.


امروزه مبدل ATA بسیار کاربردی بوده. این آداپتورها به عنوان دروازه‌ ای عمل کرده، که صدای شما را پیش از ارسال، از طریق اینترنت به داده دیجیتال تبدیل میکند.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

مبدل ATA چیست؟مبدل ATA و کارایی آن

مبدل ATA ها یا VoIP Box اتصال تلفن به ارائه‌دهنده VoIP بوده. که این امکان را فراهم می‌کند. تا تماس‌ ها را بر بستر اینترنت برقرار کنید. درواقع؛ با انجام این کار، کاربران با استفاده از تلفن‌های سنتی به بسیاری از ویژگی‌ های VoIP همانند؛ انتظار تماس (Call waiting) و شناسه تماس‌گیرنده (Caller ID) دسترسی می‌یابند.

ATA دارای پردازنده‌ ای میباشد. که صدای کاربر را رمزگذاری کرده. و آن را بر بستر اینترنت ارسال میکند. همچنین، ATA ها دارای یک پورت اترنت (یا پورت WAN) و یک پریز تلفن هستند. که پورت اترنت به مودم یا روتر متصل می‌شود. یک پورت اترنت دیگر نیز برای اتصال سیمی کامپیوتر وجود دارد. اگر کامپیوتر شما دارای Wi-Fi داخلی باشد، به آن نیاز ندارد.

به هنگام استفاده از این راهکار، برای اطمینان از داشتن بهترین کیفیت صدا، باید ATA بین مودم و روتر تنظیم شود یا از سرویس کیفیت خدمات (QoS) استفاده شود. چون این امر اولویت پهنای باند را به ترافیک VoIP می‌دهد.

کارایی مبدل ATA چگونه بوده؟

با وجود انواع مختلف مبدل تلفن ATA، بازهم همگی عملکرد یکسانی دارند. ایجاد یک اتصال فیزیکی بین تلفن و کامپیوتر یا شبکه. با این حال، حالت اتصال ممکن است متفاوت باشد. برخی از ATA ها از تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می‌کنند. که به یک سرور VoIP متصل می‌شود. در حالی که برخی دیگر از نرم‌افزارهای مختلف برای این کار استفاده می‌کنند. همچنین برخی از ارائه‌دهندگان ممکن بوده در طول قرارداد، به شما ATA اجاره دهند. تا با استفاده از آن تلفن آنالوگ خود را به VoIP تبدیل کنید.

مبدل ATA و کارایی آن

Analog Telephone Adapter انتقال از سرویس سنتی به VoIP را به‌آسانی برای مشترکین تجاری و مسکونی فراهم کرده. و علاوه بر جذابیتی که به دلیل عدم نیاز به تجهیزات برای کاربران دارد، می‌تواند به کاربران فعلی این امکان را بدهد تا خطوط سنتی خود را برای مواقع اضطراری حفظ کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا