در این پست مزایای سیستم تلفن گویا (IVR) در کسب و کارها می پردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.
تلفن گویا (IVR)
تکنولوژی IVR سیستم اتوماتیک پاسخگویی تلفنی میباشد. که امروزه نیز؛ کاربردها و مزیت های بسیاری را برای کسب و کارها فراهم کرده است.
تکنولوژی IVR
IVR، مخفف عبارت، Interactive Voice Response، سیستم تلفن گویا بوده. که با تماس گیرندهها در تعامل است. اطلاعات و تماسها را جمعآوری کرده. و مسیر تماسها به گیرنده موردنظر را تعیین میکند. درواقع؛ سیستم تلفن گویا ویژگی نرم افزاری مرکز تماس است. تلفن گویا (IVR) با دریافت ترکیبی از ورودی صوتی و انتخاب صفحه کلید لمسی، پاسخ مناسب تماسگیرنده را در قالب صدا، فکس، تماس مجدد، ایمیل و سایر روشهای تماس ارائه میدهد.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
کاربرد تلفن گویا
این سیستم بیشتر در مکان های با تعداد تماس های ورودی بالا، به کار میرود. و نیاز به اپراتور برای پاسخ به تماس های دریافتی و وصل کردن تماسها به بخش مربوطه را؛ از بین میبرد. مراکز تماس از همین تکنولوژی برای شناسایی و دستهبندی تماسگیرندگان استفاده میکنند.
کاربرد های دیگر IVR در زمینه های مختلف
فروش، بازاریابی، سوابق پزشکی و …
مزایای سیستم IVR
در ادامه مطلب به برخی از مزایا و ویژگی های سیستم IVR خواهیم پرداخت.
خدمت رسانی و پاسخگویی بهتر
با استفاده از سیستم IVR، پاسخگویی به مشتریان با سرعت بالاتر و بیشتری انجام می گیرد. و مشتریان تنها با دنبال کردن دستورالعملها و انتخاب درست از فهرست، میتوانند پاسخ خود را دریافت کنند. در نتیجه؛ زمان انتظار مشتری کاهش مییابد. و در زمان صرفهجویی میشود. حجم تماسهای ورودی و تعداد مشتریان منتظر در صف انتظار نیز کاهش یافته. و رضایت مشتری از شما بیشتر خواهد شد.
دسترسی نامحدود
مشتریان میتوانند در هر ساعتی از شبانهروز در ۷ روز هفته به راحتی و بدون محدودیت با شما تماس بگیرند. و با استفاده از تلفن گویا و فهرست راهنما، پاسخ خود را دریافت کنند. از مهمترین مزیتهای این سیستم، پاسخگویی به تماس مشتریان حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری است. این بدان معنا است. که مشتری برای بیشتر مشکلات و سوالات خود در خصوص خدمات، بدون نیاز به مکالمه با نمایندگان شما، با استقاده از گزینههای سیستم IVR به صورت نامحدود پشتیبانی میشود.