کدامیک؛ Hosted PBX یا VoIP

کدامیک؛ Hosted PBX یا VoIP

این مقاله؛ در خصوص کدامیک؛ Hosted PBX یا VoIP میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.


Hosted PBX یا VoIP؟

امروزه؛ تلفن ثابت سازمانی شرکت‌ ها از سرویس ویپ (VoIP) برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. سیستم تلفنی ویپ تماس‌ها را بر بستر اینترنت برقرار می‌کند. اما؛ Hosted PBX یک سرویس تلفن اینترنتی تحت شبکه است. که میزبانی آن توسط یک سرویس‌دهنده VoIP انجام می‌شود. و زیرساخت آن بر بستر ابر محسوب میشود.

درباره VoIPبدانید!کدامیک؛ Hosted PBX یا VoIP

سرویس VoIP مخفف، عبارت Voice over Internet Protocol بوده. که امکان برقراری تماس تلفنی بر بستر اینترنت را برای کسب و کار شما فراهم می‌کند. با استفاده از این سرویس تلفن اینترنتی، اکثر هزینه‌ های شرکت کاهش یافته. و به خطوط تلفن کمتری نیاز است.

در این سرویس، تکنولوژی دیجیتال جایگزین سیگنال‌های آنالوگ سنتی شده است. استفاده از سیستم VoIP به شما این امکان را می‌دهد. تا تماس‌های صوتی را ضبط کنید.همنین؛ نیازی به کابل‌کشی وجود ندارد. کاربران با استفاده از بستر اینترنت به راحتی می‌توانند با هر نقطه‌ای از جهان تماس‌ تلفنی برقرار کنند.

درباره Hosted PBX

Hosted PBX سیستم ارتباطی مبنتی بر ابر یا همان، Cloud است. با استفاده از این سیستم، بدون نیاز به تجهیزات گران و صرف وقت و هزینه زیاد برای نگهداری از آن می‌توانید از سرویس تلفن ثابت سازمانی تحت شبکه برخوردار شوید. این سرویس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شرکت‌های کوچک و متوسط است. چون؛ با هزینه کم می‌توانند به تعداد موردنیاز خود شماره داخلی اضافه کنند. و یا کم کنند.

کدامیک؛ Hosted PBX یا VoIP

مالکیت این خط تلفن دائمی بوده. و در صورت جابجایی به راحتی امکان استفاده از همان خط در هر نقطه‌ جغرافیایی وجود دارد. Hosted PBX یکی از بهترین راهکارها برای کاربرانی است. که قصد دارند به صورت دورکاری با شرکتی همکاری کنند.

تفاوت بین Hosted PBX و VoIP

ماهیت این دو سرویس شبیه به هم است. در واقع hosted PBX یک سرویس تلفنی بر پایه VoIP است. و برای کسب و کارها طراحی شده است. ولی در سرویس hosted PBX سازمان سرور خود را از میزبانی خارج از سازمان خود تهیه می‌کنند. و در نتیجه هزینه سرور و نگهداری از آن حذف می‌شود. به عبارت دیگر هزینه‌هایی از جمله تهیه و نگهداری سرور، پشتیبانی، برق، UPS، محافظت در برابر حمله‌های سایبری و غیره را شامل نمی‌شود.

به طور کلی؛ Hosted PBX یک سیستم تماس ابری است. در حالیکه VoIP در واقع یک روش برای برقراری تماس است. سرویس‌های VoIP دیگری نیز برای کاربران طراحی شده است. و تمامی سیستم‌های VoIP را نمی‌توان یک hosted PBX دانست. همچنین در سرویس ویپ (VoIP) تنظیمات و کانفیگ سرویس بر عهده خود شرکت است. اما اگر از روش Hosted PBX استفاده کنید. نیازی به تنظیمات و دستگاه فیزیکی مرتبط با مرکز تلفنی در شبکه ندارید.

کدامیک؛ Hosted PBX یا VoIP

فقط، به یکی از دیوایس‌ها نظیر آی‌پی‌فون، پنل وب و یا اپلیکیشن موبایل و یک اینترنت پرسرعت نیاز دارید. Hosted PBX برای شرکت‌های کوچک و استارتاپی انتخاب مناسبی است. زیرا هزینه‌ کمی دارد. اما اگر شرکت بزرگی دارید که یک نیروی فنی در آن حضور دارد، بهتر است. از سرویس ویپ (VoIP) استفاده کنید. تا کنترل بیشتری بر سیستم داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا