انتقال مکالمه بر روی ایزابل (Issabel)

انتقال مکالمه بر روی ایزابل (Issabel)

مقاله در خصوص؛ انتقال مکالمه بر روی ایزابل (Issabel) میباشد. پس با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


انتقال مکالمه روی Issabel

در سیستم تلفنی ایزابل برای انتقال تماس حین مکالمه دو روش وجود دارد. و البته ناگفته نماند، یک روش سومی هم وجود دارد. با این توضیح که اگر فرد A به فرد B تماس گرفته. و فرد B میخواهد تماس را به فرد C انتقال دهد.

⭐برای کد تخفیف اسکای روم به این صفحه مراجعه کنید.⭐

انتقال مکالمه بر روی ایزابل (Issabel)

1/ انتقال کورکورانه Blind Transfer که در این حالت فرد B حین مکالمه با فرد A با زدن کد دستوری ## حین مکالمه تماس را منتقل می کند. تماس بدون در نظر گرفتن شرایط فرد A به سمت وی انتقال داده می شود. و اگر فرد A در دسترس نباشد تماس دیگر به B بر نمی گردد.

2/ انتقال با نظارت Attended Transfer که در این حالت فرد B حین مکالمه با فرد A با زدن کد دستور 2* حین مکالمه و وارد کردن شماره فرد C با وی تماس برقرار می کند. و در ابتدا به گفتگو با فرد A می پردازد. و فرد B در این حالت به حالت Hold رفته. موزیک انتظار خواهد شنید. حال اگر فرد B تماس را قطع کند. این انتقال صورت می پذیرد. و سپس؛ A به C متصل خواهد شد.

3/ بسیاری از کاربران می خواهند، انتقال سریع یا کورکورانه را داشته باشند. اما اگر فرد C پاسخ گو نبود. تماس به فرد B باز گردد. برای این حالت سوم انتقال تماس در ایزابل باید کمی کد به استریسک اضافه کرد.

مراحل انجام

ابتدا با برنامه Winscp به ایزابل متصل شوید. و این فایل را باز کنید /etc/asteriskfeatures_general_custom.conf
در این فایل مقادیر زیر را قرارداده. و سپس استریسک را reload کنید. (یا به هر شکلی در محیط وب نوار قرمز Apply Configuration را بزنید)

atxfernoanswertimeout = 15
atxferdropcall = no
atxferloopdelay = 10
atxfercallbackretries = 2

انواع پارامترها

atxfernoanswertimeout: مدن زمان زنگ خوردن فرد C
atxferdropcall: این همان پارامتری است. که باعث می شود. اگر فرد C پاسخ گو نبود، تماس به فرد B برگردد. **اگر فرد C تماس را پاسخ نداد. قبل از اینکه تماس به B برگردد. سیستم می تواند چند بار تماس با C را تکرار کند، دو پارامتر بعدی به همین دلیل است.
atxferloopdelay: اگر فرد C پاسخ نداد. چند ثانیه صبر کرده. و سپس؛ تلاش مجدد صورت بگیرد.
atxfercallbackretries: برای تماس با فرد C چند تلاش صورت پذیرد. و پس از آن تماس به B برگردد.

انتقال حالت سوم:

در این حالت حین مکالمه فرد B باید؛ از کد دستوری Attended یا همان 2* استفاده کند. (در واقع انتقال Attended را تغییر دادیم.) حال وقتی شماره فرد C را می زند. و سیستم شروع به شماره گیری می کند. فرد B باید تماس را قطع کند. در این حالت فرد آ صدای زنگ خوردن فرد سی را می شوند. و اگر فرد C تماس را پاسخ ندهد. این تماس به فرد B برخواهد گشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا