کالر آی دی در استریسک

کالر آی دی در استریسک

در این مقاله قصد داریم، به موضوع کالر آی دی در استریسک بپردازیم.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید. ☎


کالر آی دی در استریسکدرباره Caller ID

مربوط به شناختن نوع ارسال شماره تماس گیرنده میباشد. کالر آی دی از سوی مخابرات در 2 نوع ممکن است. ارسال شود. که در ادامه به آنها میپردازیم.

انواع کالر آیدی:

شامل موارد و توضیحات زیر میباشد. با ما همراه شوید.

+ ارسال Caller ID با استفاده از FSK:

Frequency Shift Keying روشی است. برای ارسال اطلاعات بر روی خطوط یا بستر آنالوگ مخابراتی. این روش بطور گسترده در مودم ها بکار می‌رود. این طریقه؛ در ارسال شماره تماس گیرنده، نه تنها شماره تماس گیرنده بلکه؛ حتی میتوان نام و اطلاعات دیگر را نیز ارسال کرد.

+ ارسال Caller ID با بهره گیری از DTMF:

Dual Tone Multy Frequency مکانیزی است. که در هنگام شماره گیری از روی شماره گیر تلفن خود از آن استفاده می‌کنید. در این روش می‌توان از حروف انگلیسی، اعداد و یا * و # را ارسال کرد. به هر یک از این حروف یک فرکانس بالا و یک فرکانس پائین تخصیص داده شده است.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

کالر آی دی در استریسک

دریافت Caller ID در Asterisk:

 استریسک PBX نرم افزاری میباشد. یعنی تقریبا اکثر کارکردهای سیستم بصورت نرم افزاری پیاده سازی شده. مانند؛ دریافت و رمز گشائی (Decoding) کالر آیدی. در سیستم استریسک سه گزینه در chan_dahdi.conf وجود دارد. که مرتبط با دریافت کالر آیدی میباشد. از جمله؛
cidstart, usecallerid, cidsignalling هرکدام از این متغیرها می‌توانند مقادیر زیر را پذیرا باشند.

usecaller id = yes /no
cidstart = ring /polarity
cidsignalling = bell /dtmf
+usecallerid: مشخص می‌کند. که آیا استریسک دنبال کالر آیدی بگردد. یا خیر، در حقیقت کالرآیدی نمایش داده شود. یا خیر!
+cidstart: آیا کالر آیدی بعد از زنگ اول ارسال می‌شود. یا پس از تغییرpolarity
+cidsignalling: آیا ارسال کالر آیدی بصورت DTMF است. یا FSK، البته در سیستم استریسک انواع مختلف FSK پشتیبانی می‌شود، bell ،v.23

در ابتدا باید با استفاده از نرم افزار dahdi_monitor یکی از کانال های dahdi را ضبط کنیم. در واقع با این نرم افزار می توان جریان ورودی و خروجی از کانال های dahdi را مانیتور و ضبط کرد. قبل از شماره گیری خط مورد نظر، دستور زیر را اجرا کنید. تا ضبط کانال مربوطه آغاز شود. در این دستور x شماره کانال، -r نشان دهنده ی جریان ورودی  و –t نشان دهنده ی جریان خروجی است. #> dahdi_monitor  x  -r  filename1.raw  -t  filename2.raw نامی برای فایل های ضبط شده، تعیین و فرمت فایل صوتی را raw ذخیره نمایید. پس از ضبط فایل ها، آن ها را در نرم افزار adobe audition باز کرده. و از این طریق نوع سیگنالینگ callerid را شناسایی کنید.

1/ Caller ID با سیگنالینگ DTMF بعد از زنگ

ابتدا؛ یک ringtone پخش شده. و بعد؛ callerid با سیگنالینگ dtmf ارسال شده. و بعد از آن ringtone دوم پخش می شود. به عبارت دیگر callerid بین زنگ اول و دوم به دست ما می رسد. در نتیجه در این حالت بایدتنظیمات زیر را به فایل chan_dahdi.conf که در مسیر /etc/asterisk/ قرار دارد، اضافه نمایید.

usecallerid=yes
cidsignalling=dtmf
cidstart=ring
hidecallerid=no

2/ Caller ID با سیگنالینگ DTMF قبل از زنگ

callerid قبل از اولین ringtone و با سیگنالینگ dtmf انتشار پیدا میکند. پس باید تنظیمات زیر را برای این حالت در نظر بگیریم.

usecallerid=yes
cidsignalling=dtmf
cidstart=dtmf
hidecallerid=no

3/ Caller ID با سیگنالینگ FSK بعد از زنگ

اول؛ یک ringtone پخش می شود. سپس callerid با سیگنالینگ fsk ارسال شده. و بعد از آن ringtone دوم پخش می شود. در واقع callerid بین زنگ اول و دوم به دست ما می رسد. بنابراین؛ تنظیمات زیر را برای این حالت در نظر می گیریم.

usecallerid=yes
cidsignalling=bell
cidstart=ring
hidecallerid=no

4/ Caller ID با سیگنالینگ FSK قبل از زنگ

اینجا؛ کالر آی دی قبل از حتی اولین ringtone و با سیگنالینگ fsk منتشر می شود. تنظیمات زیر را برای این حالت در نظر میگیریم.

usecallerid=yes
cidsignalling=bell
cidstart=dtmf
hidecallerid=no

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا