هر آنچه که باید درباره DTMF بدانید!

هر آنچه که باید درباره DTMF بدانید!

این مقاله؛ در خصوص هر آنچه که باید درباره DTMF بدانید! میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
“همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.”📞🌐


DTMF چیست؟

DTMF مخفف شده عبارت؛ Dual tone multi frequency میباشد. سیگنالیست که با فشردن هریک از دکمه های تلفن به مرکز مخابراتی ارسال می شود. باتوجه به این نکته؛ Asterisk امکان انتخاب طریقه ارسال دی تی اف ام را به شما می دهد. قالب انتخاب شده توسط فرستنده و گیرنده باید برابر باشد. در غیر این صورت Asterisk متوجه شماره گرفته شده نمیشود. این مشکل معمولا در زمان استفاده از Gateway ها بوجود می آید. که به سادگی به تغییر DTMF حل می شود. در زیر لیست برخی از اینها های پشتیبانی شده، توسط Asterisk نوشته شده است.

هر آنچه که باید درباره DTMF بدانید!

SIP INFO:

توسط پروتکل SIP پشتیبانی میشود. قوی ترین روش ارسال دی تی اف ام برای پروتکل sip در صورتی که از نسخه های 1.2 و 1.4 استریسک استفاده می کنید.

RFC2833:

قالب استاندارد دی تی اف ام، در صورتی که از استریسک نسخه ی 1.6 به بعد استفاده می کنید. این قالب توصیه می شود. در غیر این صورت برای افزایش کارایی آن باید خصوصیت rfc2833compenstate را در فایل sip.conf روشن کنید.

Inband:

اطلاعات دی تی اف ام به صورت صدا ارسال می شوند. و در هنگام تماس قابل شنیدن میباشد. در صورتی که دی تی اف ام را به صورت inband ارسال می کنید. حتما توجه داشته باشید. که از Sound Codec های G711 alaw یا ulaw که پهنای باند کافی دارند استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا