راهنمای راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی (IP PBX)

راهنمای راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی (IP PBX)

این مقاله در خصوص؛ راهنمای راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی (IP PBX) میباشد. پس با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


مرکز تلفن سانترال اینترنتی (IP PBX)

دستگاه مخابراتی است. که اتصال صوتی به تلفن های رومیزی در یک ساختمان را فراهم می کند. تماس های خروجی و ورودی در این شبکه تلفنی با استفاده از اتصال به اینترنت مدیریت می شوند.

IP PBX چگونه کار میکند؟راهنمای راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی (IP PBX)

سانترال تحت شبکه یا IP-PBX  مکالمات را از طریق بستر اینترنت برقرار می کنند. این کار با تبدیل سیگنال های صوتی آنالوگ به دیجیتال انجام می شود. تماس مورد نظر توسط یک ارائه دهنده خدمات VoIP هدایت می شود. تا بتواند شروع و خاتمه هر تماس را مدیریت کند. در هسته مرکزی این سیستم، پروتکل Session Initiation Protocol (SIP) استفاده می کند. این پروتکل جهانی به استاندارد سیستم های تلفنی VoIP تبدیل شده است. برای یک PBX، از SIP trunking استفاده می شود، که چندین کانال صوتی را برای سازمان ها فراهم می کند.

در بخش داخلی یک PBX تجهیزات بدون تغییر باقی می مانند. کاربران می توانند با یکدیگر تماس بگیرند، Voicemail ها را بررسی کنند. و تماس های گروهی را تنظیم کنند. در بخش خارجی PBX، یک ارائه دهنده VoIP مجموعه ای از اعتبارنامه ها را برای یک یا چند حساب SIP Trunking ارائه می دهد. PBX با استفاده از دستورالعمل های تنظیم شده خود تعیین می کند. که آیا تماس ها به صورت داخلی انجام شوند. و یا به PSTN منتقل شوند.

مزیت راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی:

استفاده از سانترال تحت شبکه می تواند؛ برای کسب و کار شما فوایدی به همراه داشته باشد.

+هزینه های ارتباطی پایین: راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی هزینه های به مراتب کمتری نسبت به سیستم سنتی آنالوگ برای شرکت ها خواهد داشت.

+قابلیت اطمینان بالا بر پایه فضای ابری: شما می توانید PBX موجود خود را به فضای ابری متصل کنید. تا اطمینان پذیری آن بالاتر رود. یک سرویس VoIP می تواند به خوبی از چندین دیتاسنتر استفاده کند.

+نگهداری سخت افزارهای موجود: می توانید همه پرسنل و سخت افزار موجود را با سیستم جدید هماهنگ کنید. و آنها را نگه دارید. تنها چیزی که نیاز دارید، آدرس SIP، رمز عبور و دامنه است. که باید تنظیم شوند.

+تغییرات بسیار کم: تغییر به پلتفرم جدید اینترنتی، می تواند، برای بسیاری از کسب و کارها چالش برانگیز باشد. SIP trunking به عنوان یک دروازه برای تجربه با ارزش یک سیستم تلفن VoIP نگاه کنید.

محدودیت های راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی

راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی می تواند، جایگزین موقت برای حرکت به سوی سیستم های ویپ باشد.

_ داشتن مهارت فنی: مدیریت یک PBX محلی، کار سختی است. و نیاز به مهارت افراد متخصص در زمینه IT دارد. این افراد باید تسلط کافی به محیط لینوکس داشته باشند. تا نصب و کانفیگ کردن سیستم به خوبی پیاده سازی شود.

_ پشتیبانی نکردن از دورکاری: حتی با اتصال به شبکه اینترنت، اکثر سیستم های تلفن PBX محلی نمی توانند، از دورکاری پشتیبانی کنند.

_ توسعه پذیری کم: راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی توسعه پذیری محدودی دارد. اگر رشد کسب و کار از آنچه که سیستم PBX شما می تواند تحمل کند. فراتر رود، پلتفرم با چالش های متعددی مانند سیگنال های ضعیف روبرو می شود.

_ امکانات کمتر: سیستم های سنتی فاقد برخی از امکانات پیچیده مانند؛ پلتفرم ارتباطی یکپارچه (UCAAS)، کنفرانس ویدئویی، نرم افزارهای مناسب تلفن های همراه و امکان ارسال پیام های فوری (Instant messaging) به صورت پیش فرض هستند.

راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتیراهنمای راه اندازی مرکز تلفن سانترال اینترنتی (IP PBX)

در کنار این تکنولوژی نسل جدیدی از مراکز تلفن سانترال، به نام PBX های ابری وجود دارند. که امکانات بسیاری را به سیستم ارتباطی کسب و کار شما اضافه می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا