انتقال دادن خط تلفن بر بستر شبکه

انتقال دادن خط تلفن بر بستر شبکه

در این مقاله قصد داریم، به موضوع انتقال دادن خط تلفن بر بستر شبکه بپردازیم. پس همراه با وبوآپ بمانید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید. ☎


چرا باید انتقال خط انجام بدهیم؟

در بعضی از مناطق جغرافیایی، ممکن است. به دلیل نبود مخابرات، دور بودن یا پر شدن سوییچ ها، مرکز مخابراتی امکان ارائه خط تلفن ثابت نداشته باشد. و یا سرویس دهنده دیگری نیز جهت ارائه سرویس در آن منطقه نباشد.

1/ نبود خط در یک منطقه

ممکن است. بخاطر؛ پر شدن سوییچ های مخابراتی در مناطقی که تراکم جمعیت زیادی وجود دارد. مثل مجمتع های مسکونی، تجاری و اداری، عدم وجود امکانات و زیر ساخت لازم در شهرها و شهرک های تازه تاسیس و روستاها و … امکان سرویس دهی در یک منطقه وجود نداشته باشد.

2/ استفاده از شماره در منطقه ای دیگر

ممکن است. به دلایل و سیاست های مختلف مجموعه بخواهید. از شماره های منطقه “الف” در منطقه “ب” استفاده نمایید. بنابراین؛ زمانی که در منطقه “ب” با کسی تماس بگیرید. شماره (Caller ID) منطقه “الف” برای مخاطب خواهد افتاد.

انتقال دادن خط تلفن بر بستر شبکه

چند نوع انتقال خط داریم؟

1. انتقال خط آنالوگ

2. انتقال خط ایوان

مخابرات ارائه کننده خطوط ایوان (E1) در ایران است. با دریافت هر لینک E1 صاحب 30خط خواهید شد. این خطوط فقط به افراد حقوقی، روی بستر زوج سیم و از طریق دو مودم که یکی در مخابرات و دیگری در سایت مشترک قرار دارد. انتقال و به بهره برداری خواهد رسید. خط E1 برای ارتباط با سیستم تلفن آنالوگ یا سیستم تلفن تحت شبکه نیاز به یک مبدل سخت افزاری E1 بعد از مودم دارد.

انتقال دادن خط تلفن بر بستر شبکه

3. انتقال سیپ ترانک – خط اینترنتی

انتقال سیپ ترانک یا همان خطوط اینترنتی خیلی ساده است. این خطوط در مبدا روی بستر شبکه و با IP به مشترک ارائه می شوند. و با توجه به ماهیت آنها سازگاری کامل با پروتکل SIP دارند. بنابراین؛ شما از هر نقطه جغرافیایی بدون نیاز به سخت افزار می توانید خطوط خود را انتقال دهید.

تجهیزات انتقال خط آنالوگ

برای انتقال خطوط آنالوگ شهری متناسب با تعداد پورت خطوط، نیاز به گیت وی های FXS و FXO است. داشتن IP استاتیک، شبکه پایدار و گیت وی FXO و FXS مثل برندهای نیوراک و گرند استریم از ملزومات مهم انتقال خط است.

تجهیزات انتقال خط ایوان

برای انتقال خطوط ایوان مخابرات نیاز به گیت وی اینترنال یا اکسترنال ایوان داریم. یکی از این مودم ها در مخابرات و دیگری در شرکت شما قرار خواهد گرفت. و گیت وی ایوان به این مودم متصل خواهد شد. گیت وی های ایوان از 1 تا 32 لینک ایوان را پشتیبانی می کنند.

تجهیزات انتقال سیپ ترانک – خط اینترنتی

این نوع خطوط از طریق شرکت های FCP روی بستر اینترنت به مشترکین ارائه می شوند. برای دریافت این خطوط نیاز است. که از طریق یک روتر با شرکت سرویس دهنده ارتباط برقرار کرد. در صورتی که سیپ ترانک را از مخابرات تهیه کنید. به دلیل اینکه مخابرات SIP Trunk را روی زوج سیم انتقال می دهد. نیاز به یک مودم G.SHDSL.bis جهت دریافت خط خواهد بود.

جمع بندی

برای داشتن یک ارتباط صوتی باکیفیت در وهله اول باید، بستر شبکه مناسب و پایدار داشته باشید. این بستر شبکه پایدار می تواند بر روی شبکه اینترنت به صورت سیمی یا بی سیم یا به صورت اینترانت بین شعبات باشد. پهنای باد کافی و شبکه پایدار رکن اصلی یک ارتباط صوتی و انتقال خط با کیفیت و بدون قطعی است. اگر انتقال خط روی بستر اینترنت کابلی صورت گیرد به دو IP Static در دو نقطه نیاز خواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا