با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص میدهد؟
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
چه چیزی کیفیت را برای گوگل معنا میکند؟
خب، مطمئناً گوگل معیارهایی برای تشخیص محتوای با کیفیت از محتوای بی کیفیت دارد. که برخی از آنها برای ما بسیار واضح هستند. و برخی دیگر جذابیت خاصی دارند.
+گوگل به محتوای یکتا نیاز دارد. و میخواهد مطمئن شود، مطالبی که به دست کاربران میرسد، از ارزش بالایی برخوردارند. در نتیجه، تنها با تغییر لغات و کلمات نمیتوان محتوایی غیرتکراری و البته؛ با ارزش و مفید تولید کرد.
+گوگل علاقه بسیاری به لینکهای طبیعی دارد. که به صفحات مختلف اشاره میکنند. این لینکها اگر از سایتهای معتبر و متعددی باشند، از دید گوگل به این معناست که صفحه مورد نظر از کیفیت بالایی برخوردار است. و یک مرجع مناسب و غیرتکراری محسوب میشود. که بسیاری به مطالب آن استناد کردهاند.
+همچنین گوگل به کیفیت لینکهای دریافت شده توسط یک صفحه نیز اهمیت میدهد. این لینکها چه خارجی باشد، و چه داخلی، اگر از صفحاتی با کیفیت و با رتبه بالا دریافت شوند، بهعنوان معیاری برای سنجش محتوای با کیفیت در نظر گرفته میشود.
گوگل و روانشناسی رفتار کاربران!
گوگل به شکل جالبی از رفتار کاربران به میزان رضایت آنها از مطالب وبسایت پیمیبرد. کاربران با جستجوی عبارات مختلف در گوگل، با صفحاتی از لینکهای مختلف مواجه میشوند. و به طور معمول، بر روی یکی از لینکهای بالای صفحه نخست نتایج جستجو، کلیک میکنند.
معیارهای جالب برای تشخیص کیفیت محتوا
*سرعت بارگذاری
کندی بارگذاری صفحات نیز در سنجش محتوای بی کیفیت تأثیرگذارند. با توجه به اینکه کاربران اینترنتی چندان صبور نیستند، گوگل سرعت بارگذاری کامل صفحات به همراه تمام عکسها و گرافیکها را یکی از معیارهای مهم در تشخیص کیفیت محتوا در نظر گرفته است. افزون بر دسترسی سریع، ریسپانسیو بودن صفحات سایت نیز بهعنوان یکی از راههای تشخیص محتوای با کیفیت مطرح شده است.
*اشتباهات املایی
گوگل به سطحی از پیشرفت رسیده، که اشتباهات املایی را تشخیص داده. و از نتایج آن برای سنجش محتوای بی کیفیت استفاده میکند. اما؛ با توجه به آزمونهای صورت گرفته میتوان با احتمال بالایی گفت؛ که الگوریتمهای گوگل دستکم در بخش زبانهای پرکاربرد نظیر انگلیسی، اشتباهات املایی و دستور زبان را به خوبی متوجه میشوند. و صفحات پراشتباه را از نتایج خود حذف میکنند. یا به رتبههای پایینتر میفرستند.
*استفاده از تگ Alt برای محتوای تصویری
تصاویر یکی از راههای افزایش جذابیت، بهتر خوانده شدن و کوتاهی محتوای متنی به شمار میروند. که از سوی کاربران اینترنتی و موتورهای جستجو نیز بسیار مورد توجه قرار میگیرد. با این حال، برای گوگل تنها بهکارگیری تصاویر کافی نیست! و این موتور جستجو به استفاده از تگ Alt برای تصاویر نیز تأکید زیادی دارد.
تگ Alt در واقع توصیفکننده موضوعی است. که از تصویر استنباط میشود. و در هنگام عدم بارگذاری آن بهجای متن به نمایش درمیآید. همچنین، مرورگرهایی که از قابلیت خواندن متن برای افراد نابینا برخوردار باشند. نیز میتوانند، با خواندن این تگ، مفهوم تصاویر را به این دسته از کاربران اینترنتی انتقال دهند. طول تگ Alt بیش از 125 کاراکتر نباشد. و در صورت امکان از کلمات کلیدی در آن استفاده شود. تا از شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبههای بالاتر نتایج تصویری گوگل برخوردار شوید.
*لینک به منابع خارجی
پیوند موضوعی صفحات، شیوهای است. که وبمسترها برای افزایش بازدید کاربران از وبسایت و بالا رفتن مدت زمان ماندگاری آنان به کار میبرند. با این حال گوگل علاقه دارد، تا محتوای صفحات بهمنظور افزایشِ اطلاعات کاربران به منابع خارجی نیز لینک بدهند. این لینکهای خارجی اگر به صفحات پربازدید و مرتبط با موضوع صفحه باشند. در افزایش کیفیت محتوا تأثیرگذارند.
شیوههای رایج برای تشخیص محتوای بی کیفیت
به طور کلی؛ هنگامی که به جستجوی عبارت کیفیت محتوا یا تشخیص محتوای بی کیفیت بپردازید، با صفحاتی مواجه میشوید، که به موضوعاتی نظیر Time on Site، بانس ریت و بازدیدکنندگان طبیعی (Organic Visitors) میپردازند. این موارد اگرچه از اهمیت بالایی برای افزایش کیفیت محتوا از دید گوگل برخوردارند. اما؛ میتوانند کمی گمراهکننده نیز باشند.
ماندگاری طولانی مدتِ کاربران در صفحات میتواند به دلیل دلبستگی و عادت آنها به وبسایت شما باشد. این در حالی است که کاربران جدید ممکن است چنین پیوندی با شما برقرار نکنند. همچنین، در پارهای از مواقع کاربران به دلیل مطالعه بخشی از محتوا، مدت زمانی را در وب سایت شما توقف میکنند. و Time on Site را افزایش میدهند. با این حال پس از مدتی به دلیل نیافتن آنچه که به دنبالش هستند.. به صفحه نتایج بازمیگردند. و بر روی لینک دیگری کلیک میکنند.
همچنین، ممکن است کاربران با صفحات مزاحم Pop-up مواجه شوند. و بستن آنها زمان زیادی بگیرد. این مورد نیز اگرچه Time on Site را کمی افزایش میدهد. اما؛ به معنای محتوای با کیفیت نیست! و نارضایتی مخاطبان را به همراه دارد. به علاوه، بسیاری از مخاطبان از ترس باز شدن پاپآپهای جدید به صفحات دیگر سر نمیزنند. و از وبسایت خارج میشوند.
شیوههای رایج برای تشخیص محتوای بی کیفیت
Bounce Rate، این معیار به معنای درصد خروج کاربرانی است. که پس از ورود به سایت شما، بدون مشاهده صفحات دیگر از آن خارج میشوند. با این وجود بانس ریت نمیتواند معیار مناسبی برای تشخیص محتوای بی کیفیت باشد. و حتی به طور مستقیم نیز از سوی گوگل مورد استفاده قرار نمیگیرد. گوگل تنها زمانی بازگشت کاربران از صفحات را به معنای محتوای بی کیفیت میداند، که آنها بلافاصله بر روی یکی دیگر از لینکهای نتایج کلیک کنند.
بازدیدکنندگان طبیعی یا Organic Visitors نیز گاهی میتوانند، ما را به اشتباه بیاندازد. احتمالاً؛ شما نیز صفحاتی با محتوای بی کیفیت که از بازدید مناسبی برخوردارند را مشاهده کردهاید. این صفحات ممکن است، برای عبارات و کلماتی که در حوزه کاری وب سایت شما نیست، رتبه خوبی کسب کرده باشند.
وجود چنین محتوایی در وب سایت شما موجب افزایش نرخ بانس ریت میشود. و با توجه به اینکه کلمه کلیدی سئو شده با موضوع وب سایت شما همخوانی ندارد به احتمال قوی کاربران پس از بازگشت از صفحه بر روی لینکهای دیگر نتایج جستجو کلیک کنند. نتیجه آنکه توصیه میشود بهجای شادی از کسب رتبه مناسب بهسرعت این صفحات را از وب سایت خود حذف کرده یا محتوای آنها را اصلاح کنید.
پس چگونه کیفیت محتوا را تشخیص دهیم؟
شما میتوانید؛ معیارهای نرخ مشارکت را با یکدیگر ترکیب کنید. و کیفیت محتوای خود را بررسی کنید.
- تعداد کل بازدیدها
- نرخ مشارکت در داخل و خارج سایت
- تعداد بازدید از هر صفحه پس از مشاهده صفحه فرود
علاوه بر موارد بالا، برای سنجش کیفیت محتوا میتوانید، کمی به رفتار بازدیدکنندگان دقت کنید. برای مثال؛ باید برخی معیارهای Offsite را نیز در نظر بگیرید که از جمله آنها میتوان به تعداد لینکهای خارجی، رتبه دامنه لینکهای دریافتی و اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی اشاره کرد.
- کیفیت بک لینکها
- تعداد دامنههایی که به شما لینک دادهاند.
- انتشار در شبکههای اجتماعی
همچنین، شما میتوانید معیارهای موتور جستجو را بررسی کنید. معیارهایی مانند؛
- ایندکس شدن محتوا
- جستجوی رتبه صفحه بر اساس عنوان آن
- بررسی نرخ کلیک صفحات با استفاده از گوگل وبمستر تولز
- بررسی محتوای Duplicate
با محتوای بی کیفیت چه کنیم؟
اگر زمان و حوصله کافی برای بازنگری مطالب وب سایت خود را دارید، پیش از انجام این کار بهتر است. سه دستهبندی مختلف را برای مطالب خود در نظر بگیرید و محتوای هر یک از صفحات را در یکی از این سبدها قرار دهید.
محتواهای پراهمیت:
به طور معمول زمان قابل توجهی برای تولید محتواهای پراهمیت صرف میشود. در نتیجه، این مطالب از کیفیت بالا و بازدید و نظرات فراوانی برخوردارند. با این وصف این مطالب نیازی به اصلاح یا حذف کردن ندارند.
محتوای متوسط:
دسته دوم مطالبی هستند، که اگرچه نیاز به اصلاح دارند، اما؛ بهتر است، در وب سایت باقی بمانند. این مطالب به برند شما آسیبی نمیزنند. و با معیارهای سنجش محتوای بی کیفیت گوگل نیز همخوانی ندارند. تنها ایرادشان، شاید ناهماهنگی با سطح انتظار شما باشد که در اثر گذشت زمان ایجاد شده است. در نتیجه میتوانید با یک بازنویسی بهتر، کیفیت آنها را افزایش دهید. و دوباره منتشر کنید.
محتوای بی کیفیت:
این دسته از محتوا نه تنها با سلیقه شما سازگار نیست، بلکه حتی استانداردهای مورد نظر گوگل را نیز ندارد. به طور معمول محتواهای کپی شده، محتواهای با اشتباهات املایی و دستور زبان فراوان، محتواهای بدون بازدید و بازخورد مناسب از سوی کاربران و محتواهای بدون بازنشر در شبکههای اجتماعی در این دسته قرار میگیرند.
این محتواهای بی کیفیت مستعد ضربه زدن به رتبه وبسایت شما هستند. در این هنگام بهتر است، پیش از حذف ناگهانی تمامی آنها یک آزمایش کوچک انجام دهید. یک دسته قابل توجه از این مطالب را انتخاب کرده. و پس از کپی برداری، آنها را حذف کنید. سپس رتبه، میزان ترافیک و ایندکس شدن مطالب وب سایت را بازبینی کنید.
اگر بهبود قابل توجهی در این شاخصها مشاهده کردید بهمرور و دسته دسته دیگر مطالب را از وب سایت خود حذف کنید. در نظر داشته باشید که اگر بهبود خاصی در این شاخصها دیده نمیشود. یا در دستهبندی محتوای بی کیفیت اشتباه کردهاید. یا وبسایت شما از لحاظ فنی مشکلات دیگری دارد. که از سوی گوگل برای رتبهبندی در نظر گرفته میشود.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.