در این پست به کلیات لینک سازی داخلی در سئوی سایت می پردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.
لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی همان، معرفی کردن صفحات سایت و اعتبار دادن به محتوای صفحات دیگر میباشد. اگر مدت کمی است. که شروع به یادگیری در حوزه طراحی سایت و بهینه سازی سایت کرده اید. فراموش نکنید. که بطور کلی ۴ نوع لینک سازی وجود دارد. که شامل؛
- UGC
- Nofollow
- Dofollow
- Sponsored
لینک سازی یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت است. لینک ها همانند؛ زنجیرهایی هستند. که صفحات وب را به هم متصل می کنند. علت استفاده از لینک در سایت؛ دسترسی سریع و آسان به صفحاتی بوده. که مطالب و محتوای مرتبط با یکدیگر دارند. چون فعالیت گوگل مخاطب محور است. پس بر همین اساس هم، به سایت رتبه می دهد. و باید به آن توجه کنید.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
تاثیر لینک سازی در محتوا
- شناسایی تمام صفحات وب توسط ربات خزنده گوگل
- استاندارد شدن ساختار سایت
- ایجاد دسترسی آسان و سریع برای مخاطب
- افزایش بهبود UI , UX
- Landing Page
اهمیت استفاده از انکر تکست
انکرتکست متن یا همان کلمه لینک شده ای میباشد. که کاربر با توجه به آن بر روی لینک کلیک می کند. عملکرد الگوریتم پنگوئن بر روی لینک سازی در سایت است. که پس از آپدیت این الگوریتم قواعد و اصول لینک سازی بطور کلی تغییرکرده. چون تمرکز اصلی الگوریتم پنگوئن بر روی سایت هایی میبلشد. که لینک اسپم تولید می کنند.
الگوریتم پنگوئن چگونه لینک اسپم را شناسایی می کند؟
وقتی که از انکر تکست و عبارات مرتبط استفاده می کنید، کاربر را متوجه این محتوا می کنید. و یکی از اقدامات مهم برای خواندن مطالب قدیمی این است. که با استفاده از لینک دادن می توانید، کاربر را به خواندن مطالب قبلی و بازدید صفحات قبل تشویق کنید.
کلیات لینک سازی داخلی صحیح
- لینک سازی مطالب مرتبط
- استفاده از Anchor Text های متنوع
- مدیریت لینک های خروجی
- لینک سازی در کل محتوای سایت
- لینک هایی که طول عبارت آن ها بیش از دو کلمه باشد. احتمال کلیک کردن روی آن بیشتر بوده.
- استفاده از تگ های h3 و h4
- تغییر قالب سایت، انکر تکست بولد و رنگی
اهمیت لینک دهی از نظر گوگل
موتور جستجو گوگل توسط ربات خزنده، مداوم سایت را مورد بررسی قرار می دهد. برای کسب رتبه قابل قبول و سئو شده از طرف گوگل باید آپدیت مشخصی داشته باشید. این راه به گوگل کمک کرده. تا ساختار سایت را راحت تر شناسایی کند. و سریع تر رتبه بندی کند.
اشتباهات لینک دهی داخلی
مربوط به سرعت لینک سازی میباشد. در صورتی که سایت در روز اول دامنه خوبی بگیرد. و از طریق لینک سازی باعث افزایش رتبه سایت شود. و بعد از مدتی دیگر اقدام به لینک سازی نکند، باعث افت رتبه و جریمه شدن از طرف گوگل می شود.